So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Start-up se gradi tam, kjer so kupci

Čas branja: 3 min
04.08.2014  09:21
»Slovenija je ugodna, saj so stroški razvoja nižji, kader pa kakovostnejši. Za razvoj poslov je Velika Britanija po drugi strani strateško pomemben trg, kjer imamo največ uporabnikov,« odločitev, da odprejo svojo pisarno v angleški prestolnici, pojasnjuje Tine Hamler, direktor podjetja Avanta +, ki je razvilo aplikacijo Peekster. Preverili smo, kje vse imajo slovenski start-upi svoje tuje pisarne.
Start-up se gradi tam, kjer so kupci

Medtem ko je lažje razmišljati v slogu »če bom zgradil, bodo stranke že prišle«, so mlada visokotehnološka podjetja z globalnimi ambicijami že pred časom posvojila malce drugačno logiko: »Če bom zgradil tam, kjer so kupci, bom veliko bolj uspešen.«

Izbira primerne lokacije za širitev posla je odločilnega pomena. Naši sogovorniki, predstavniki slovenskih start-upov, so svoje pisarne odprli v Londonu, Zemanta pa je tako navzoča v ZDA. Kot pravijo, britanska prestolnica omogoča neposredni dostop do strank in mednarodnih vlagateljev, start-upi pa lažje navežejo stik s podobnimi podjetji in tako širijo svojo mrežo poznanstev.

London je sicer vodilno mesto evropske start-upe scene, saj je poleg velikega trga najpriročnejša odskočna deska za prodor v ZDA, natančneje v Silicijevo dolino, New York ali Boston. V ZDA je že pred časom svoj sedež preselila tudi Celtra. Podjetje, ki je ustvarilo povsem novo programsko rešitev za mobilno oglaševanje, ima v tujini več kot sto zaposlenih, pred kratkim pa so pisarno odprli tudi v Tokiu.

Berlin postaja nov center evropskih start-upov

Med evropskimi mesti je za start-upe zanimiv tudi Berlin, ki mlada podjetja privablja z ugodnimi najemninami, nadarjeno delovno silo, vznemirljivim družbenim dogajanjem, navzočnostjo semenskega oziroma angelskega kapitala, pomeni pa tudi odlično odskočno desko za prodor na velik nemški trg.

Nekaj slovenskih start-upov smo povprašali, kje so odprli svoje pisarne, kako poteka medsebojna komunikacija in kakšne načrte imajo za prihodnost. Več vsebine iz sveta start-upov pa si medtem lahko preberete na spletni strani Startaj.si.

Tine Hamler, Peekster

hamler-tine-xx.1407090979.jpg.o.600px.jpg

Avanta +, ki je razvila aplikacijo Peekster - ta povezuje tiskane medije in internet -, ima v Londonu enoto za poslovni razvoj, medtem ko večina zaposlenih v Sloveniji skrbi za razvoj. »Slovenija je ugodna, saj so stroški razvoja nižji, kader pa kakovostnejši. Za razvoj poslov pa je Velika Britanija strateško pomemben trg, kjer imamo največ uporabnikov,« poudarja Tine Hamler, direktor podjetja. Prednosti pisarne v Londonu se po sogovornikovih besedah kažejo v neposrednem dostopu in stiku s strankami, hitrejši odzivnosti na aktualne dogodke ter razumevanju kulture in navad. Pomembna sta tudi mreženje in lažji dostop do mednarodnega kapitala. Vzpostavljanje predstavništva, tako pravi Hamler, je precej manj zahtevno kot v Sloveniji, »edino nekaj težav smo imeli pri odpiranju bančnega računa«. Ekipa je maja začela prodor na ameriški trg, v prihodnje pa si tam želi okrepiti delovanje.

Jaka Levstek, D. Labs

levstek-jaka-be.1407090977.jpg.o.600px.jpg

Foto: Aleš Beno

Podjetje D.Labs, ki skrbi za spletno predstavitev in razvoj aplikacij, ima pisarno v Londonu, kjer zaposlenih za zdaj še nimajo, imajo pa redno sodelavko, ki skrbi za odnose s tamkajšnjimi naročniki. Največ naročnikov prihaja prav iz Velike Britanije. »Odločili smo se razviti storitve, namenjene tehnološkim (spletnim, mobilnim) start-upom, zato smo izbrali London, ki je v Evropski uniji močno v ospredju tako po številu tehnoloških start-upov kot tudi po količini vloženih sredstev vanje,« pojasnjuje Jaka Levstek, šef D.Labsa. Sogovornik je prepričan, da mora imeti podjetje trajen in tesen stik s svojimi najpomembnejšimi trgi, sicer dolgoročno ne bo preživelo. Pri komunikaciji med člani ekipe si pomagajo z »vso tehnologijo, ki nam pride pod roke, še vedno pa prevladujejo elektronska pošta, Skype in mobilna telefonija«. Ekipa za leto 2016 načrtuje nadaljnjo širitev, a dokončne odločitve o lokaciji še niso sprejeli.

Boštjan Bregar, Marg inženiring

bregar-bostjan-009-jm.1407090981.jpg.o.600px.jpg

Foto: Jure Makovec

Tudi podjetje Marg inženiring, ki je razvilo poslovno aplikacijo v oblaku BCSocial, je odprlo pisarno v britanski prestolnici. Medtem ko imajo v Sloveniji 27 zaposlenih v razvojnem oddelku, je v Londonu šestčlanska ekipa prodajnikov in oglaševalcev. »Pisarna v Londonu nam omogoča učinkovit prodor na angleški in del zahodnoevropskega trga, iz Slovenije pa merimo na južno- in vzhodnoevropske trge,« razlagajo v podjetju, ki ga vodi Boštjan Bregar. Start-up je pridobil tudi angleške vlagatelje, eden od pogojev financiranja pa je prav navzočnost na britanskem tržišču. Medsebojna komunikacija med Otokom in Slovenijo poteka prek lastne storitve BCSocial, ki omogoča sodelovanje med osebami na različnih lokacijah, direktorju pa pregled nad dogajanjem tudi, ko je na poti. »Ko je le mogoče, se dobimo tudi na kakšni dobri večerji ali pivu,« dodajajo. Kaj pa načrti za naprej? »Ko se bomo v Evropi dovolj uveljavili, bo čas za vstop v ZDA. V naši industriji pa ZDA pravzaprav pomenijo svetovni trg,« razkrivajo.

Andraž Tori, Zemanta

tori-andraz-xx.1407090980.jpg.o.600px.jpg

Foto: Iztok Hočevar

Zemanta, ki je razvila orodje za blogarje, ima svoje pisarne v New Yorku in San Franciscu, v katerih dela približno deset sodelavcev. Andraž Tori, soustanovitelj start-upa, razlaga, da je prodajna pisarna v ZDA nujna, saj Zemanta deluje na ameriškem oglaševalskem trgu. »Prav tako so tam naši vlagatelji, kar je odločitev za širitev v ZDA še olajšalo,« dodaja. Po sogovornikovih besedah je fizična navzočnost v tujini nujna zaradi dostopa do strank in bližine poslovnega dogajanja. »Težko je razumeti trg, ki je na tisoče kilometrov daleč, če nisi vsaj v neki obliki tam navzoč. Še teže je od tako daleč stran najti priložnosti in jih hitro unovčiti,« še pravi. Izzivi v tujini so po Torijevih besedah raznovrstni. »Od očitnih, kot je razlika v časovnih pasovih, do bolj subtilnih, kulturnih. Usklajevanje smeri podjetja je zapleteno že samo po sebi, več pisarn pa to še stopnjuje. So pa tudi banalne težave, na primer nezanesljivi telekonferenčni sistemi. Ne glede na vse je na koncu potreben tudi stik v živo. Zato sodelavci z vseh področij pogosto potujemo čez Atlantik,« dodaja Tori. Zemanta dodatne širitve v prihodnosti za zdaj ne načrtuje.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...