So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ribiskekarte.si v zgolj sezoni in pol pridobile več sto uporabnikov

Čas branja: 3 min
31.07.2014  14:14
Startup ribiskekarte.si je pred sezono in pol začel s prodajo ribolovnih dovolilnic prek spleta in je še danes edini ponudnik te storitve na trgu. Letno beležijo več sto kupcev, od tega jih kar četrtina prihaja iz tujine. Trenutno tudi zaposlujejo.
Ribiskekarte.si v zgolj sezoni in pol pridobile več sto uporabnikov

Portal ribiskekarte.si je pred sezono in pol zaoral ledino na področju spletnega nakupa ribiških dovolilnic v Sloveniji. Rešitev je nastala na podlagi lastnih opažanj snovalcev portala, da je sistem kupovanja ribolovnih dovolilnic pri nas slab.

»Portal je namenjen tujim in domačim ribičem, turističnim organizacijam, hotelom, ribiškim vodičem... skratka vsem, ki so kakorkoli povezani z ribiškim turizmom. Deluje po načelu hitrega nakupa ter popolne uporabniške izkušnje, kar dosegamo s podporo strankam kar v štirih tujih jezikih z odzivnim časom do 30 minut,« pravi Boštjan Lipnik, ustanovitelj in vodja podjetja Terra Nullius, ki stoji za projektom.

lipnik-bostjan1-ih.1359401361.jpg.n.960px.jpg
»V Sloveniji se ogromno vodotokov uničuje, kar posledično vpliva na ribiškega turista. Zato je pomembno, da čimprej pričnemo priključevati revirje iz tujih držav, v Sloveniji pa se še bolj posvetimo ribiškim družinam, ki si to želijo,« načrte opisuje Boštjan Lipnik. Foto: Irena Herak

»Portal deluje po principu, da takoj, ko je plačilo izvršeno (plačilne kartice, prek mobilnega telefona s sistemom Moneta) dobi ribič v svojem profilu veljavno ribolovno dovolilnico, s katero lahko prične ribolov takoj,« Lipnik pojasnjuje prednosti portala pred običajnim nakupom kart pri ribiških družinah, ki so tako časovno kot prostorsko omejene in jih ni mogoče kupiti vsako uro dneva, fizični nakup pa lahko pomeni tudi dolgo pot med krajem ribolova in nakupom dovolilnice. Večina dovolilnic, ki jih ribiči kupijo prek portala ribiskekarte.si, se trenutno še tiska, pri določenih ribiških družinah pa je že omogočen brezpapirno poslovanje, ki je tudi cilj snovalcev portala v bodoče.

"Poneverba dovolilnice je tako nemogoča"

Varnost dovolilnic zagotavlja unikatna koda, ki ji ima vsaka dovolilnica in katero čuvaj preveri pri ribiču ob srečanju. Poneverba dovolilnice je tako nemogoča, ribiške družine, ki izdajajo dovolilnice, pa lahko sproti preverjajo svoje poslovanje v realnem času.

Načrtujejo širitev ponudbe portala z oglaševanjem

Njihov poslovni model trenutno temelji na zaslužku od provizije prodanih vstopnic, v tem mesecu pa modelu dodajajo tudi trženje oglasnega prostora na portalu. Predvsem računajo na oglaševalce s področja nastanitev in ponudnikov kulinaričnih objektov, saj to običajno iščejo ribiči, ki v Slovenijo prihajajo iz tujine. V prvem polletju letošnjega leta so v primerjavi z enakim obdobjem lani za 1200 odstotkov presegli prodajo dovolilnic in obisk portala.

»V Sloveniji se ogromno vodotokov uničuje, kar posledično vpliva na ribiškega turista. Zato nam je pomembno, da čimprej pričnemo priključevati revirje iz tujih držav, v Sloveniji pa se še bolj posvetimo ribiškim družinam, ki si to želijo,« načrte za širitev v tujino opisuje Lipnik. Priložnost vidijo v evropskem spletnem portalu oz. socialnem omrežju za ribiče s celovito ponudbo, katero ribič in njegova družina potrebujejo.

Vse več ribičev prihaja z vzhoda

Na portalu opažajo, da vse več ribiških turistov prihaja iz vzhodne Evrope, predvsem Rusije. Ribištvo je odlična priložnost slovenskega turizma, saj so raziskave že pred desetletjem dokazale, da ribiški turist v povprečju porabi 2- do 4-krat več denarja za dopust in na dopustu ostaja tudi 2-krat dlje kot ostali turisti.

»Največji doprinos prinaša oglaševanj na tujih ribiških spletnih forumih«

Portal se oglašuje na sejmih, preko Slovenske turistične organizacije, največjo prednost pa vidijo v oglaševanju na tujih ribiških spletnih forumih. »Oglašujemo pa seveda tudi na Googlu ter Facebooku in se pojavljamo na ribiških dogodkih ter raznih tekmovanjih. V promocijo vložimo vsaj polovico vsega časa,« dodaja Lipnik.

Dobro poslovanje portala jim omogoča tudi sodelovanje s Slovensko turistično organizacijo ter Turistično informacijskimi centri in Lokalnimi turističnimi organizacijami.

peter-in-jure.1406808601.jpg.n.960px.jpg
Ekipo trenutno sestavljajo ustanovitelj in vodja projekta, Boštjan Lipnik, Peter Kodre (desno), ki skrbi za nemoteno komunikacijo z ribiškimi družinami in za pojavljanje na družbenih omrežjih, Jure Gombač pa ureja blog in išče nove priložnosti za vsebine in kanale. V ekipi je še pravnik, pet prevajalcev in nekaj piscev blogov, sodelujejo pa tudi s strokovnjaki s področja ribolova. Trenutno ponujajo tudi novo zaposlitev, saj iščejo sodelavca na področju PHP razvoja

Kako je pri nas urejena prodaja ribolovnih dovolilnic

Prodajne kanale ribolovnih dovolilnic določajo ribiške družine same. Teh je v Sloveniji 64, ribiskekarte.si pa želijo z individualnimi dogovori vključiti v portal vse. Oblika in vsebina ribolovnih dovolilnic za sladkovodni ribolov je določena v Pravilniku o ribolovnem režimu v ribolovnih vodah, ki tudi določa vrste ribolovnih dovolilnic.

Za morski ribolov pa je oblika in vsebina veljavne dovolilnice določena v Pravilniku o prostočasnem ribolovu na morju. Prodajne cene za rekreativni ribolov na morju določa Zveza za športni ribolov na morju Slovenije. Dovolilnice za ribolov na ni potrebno tiskati, dovolj je le nakup, ob katerem ribič prejme unikatno kodo, ki jo pri morebitni preverbi pokažeš inšpektorju. Dovolilnica je potrebna le za ribolov iz čolna, z obale na slovenskem morju pa dovolilnica ni potrebna.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...