So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Od ideje do posla - kako so začeli iz nič in preživeli na trgu

Čas branja: 4 min
23.07.2014  09:52
Štiri zgodbe o preprostih podjetniških idejah, ki so preživele
Od ideje do posla - kako so začeli iz nič in preživeli na trgu

Za samostojno podjetniško pot se nekateri odločijo, ker jih žene podjetniška žilica, drugi, ker ne dobijo službe. A za preživetje podjetja ni dovolj le dobra ideja, treba jo je prodati in kot pravijo naši sogovorniki - podjetniki, ki delujejo na zelo različnih področjih - če nisi ves čas v pogonu, ni nič. Pogledali smo, kako gre posel podjetnici, ki ima pasjo pekarno, osebnemu trenerju, organizatorki dogodkov za samske ter lastniku čistilnega servisa ter kaj je njihov recept za preživetje na trgu.

Dobra poslovna ideja ne zahteva nujno visokih zagonskih stroškov, v nekaterih primerih je posel mogoče začeti tudi z minimalnim vložkom, za nekatere dejavnosti ni nujno niti strokovno znanje. Nekateri se za samostojno podjetniško pot odločijo, ker ne dobijo redne službe. Statistika brezposelnosti pri nas je neizprosna, že zdaj je brez zaposlitve 117 tisoč oseb, Umar napoveduje, da jih bo do konca leta 124 tisoč.

A ideja je le začetek, na trgu je treba preživeti. Zato je dobro, da se pred odločitvijo, ali se boste šli neki posel, pozanimate, kaj vse podjetništvo prinese s seboj. O tem, na kaj je treba biti pozoren, preden se odločite za samostojno pot, pišemo v spodnjem članku.

Nastja Verdnik, pasja pekarna

Nastja Verdnik je svojo prvo pasjo pekarno Hov-hov odprla pred letom dni v Mariboru, nekaj mesecev pozneje pa še v Ljubljani. Danes ima franšizi v Kopru in Zagrebu, za konec leta ima načrtovano selitev v Celovec in Gradec, pogovarja pa se tudi o širitvi v Srbijo, Italijo in na Poljsko, pravi.

verdnik-nastja4-br.1406055194.jpg.o.600px.jpg

Foto: Barbara Reya

»Sama vodim dve trgovini, pomagam v proizvodnji, sem trgovski potnik, skrbim za trženje, sodelujem s franšizojemalci, urejam papirje in podobno.« Ves zaslužek vlaga v razvoj. »Brez širjenja proizvodnje je širitev prodaje in franšiz nemogoča, a za to potrebuješ denar. Nikoli pa nismo dobili nepovratnih sredstev ali subvencij, saj smo premlado podjetje,« pravi in dodaja, da je pomanjkanje pomoči mladim podjetnikom največja težava, na katero je naletela. »Pogoji v razpisih so za nas nedosegljivi.« Med težavami, s katerimi se srečuje, opozarja še na plačilno nedisciplino, ki po njenem vodi v začaran krog, iz katerega se je težko izvleči. »Le tujina ti lahko pri tem pomaga. Če bi bila obsojena le na slovenski trg, se podjetništva že zdavnaj ne bi upala več iti.«

Aleš Brumen, osebni trener

Samostojno pot kot osebni trener je Aleš Brumen, sicer absolvent fakultete za šport, začel leta 2007, od takrat se je na tem področju spremenilo marsikaj. »Konkurenca je večja, veliko je tudi takih, ki nimajo pravega znanja. Poleg tega nas je močno udarila kriza,« pojasnjuje Brumen. Stare stranke ostajajo, a novih ni prav veliko, zato se je že pred leti odločil, da najde alternative. »Če bi samo čakal, da se zgodi čudež, ne bi preživel.« Tako med drugim kot zunanji sodelavec poučuje športno vzgojo na mednarodni šoli.

Trening-Fitnes-Golf-15.1406055193.jpg.o.600px.jpg

Pred tremi leti se je podal v povsem drugačne vode, odločil se je investirati v sončno elektrarno: »Takrat se je to dalo zaradi državnih spodbud. In glede na to, da sem iskal ideje, kaj bi še počel poleg osebnega trenerstva, se mi je to zdela dobra možnost.« Posojilo za elektrarno še odplačuje, a računa, da se bo dolgoročno naložba obrestovala.

Podal pa se je tudi na področje trgovine. Pred dvema letoma je odprl spletno trgovino s športnimi urami. »Specializirane ponudbe za športne ure ni bilo.« A tudi na tem področju, pravi, je treba biti ves čas dejaven, če želiš kaj prodati. »V obdobjih, ko se manj posvečam spletni trgovini, se to takoj pozna pri prodaji. Ves čas se je treba ukvarjati s poslom, sicer ni nič.«

Nina Slapnik, organizatorka dogodkov za samske

Pred štirimi leti je Nina Slapnik, sicer diplomirana komunikologinja, pustila službo in začela svojo podjetniško pot kot organizatorka dogodkov za samske. »Še vedno sem edina, ki organiziram tovrstne dogodke. V tem času in prostoru je te stvari težko delati, Ljubljana ni New York, smo precej zadaj,« pravi. Da preživiš v tem poslu, je treba garati, dodaja. »Ko še nismo bili prepoznavni, sem morala dogodke tudi odpovedati, ker ni bilo prijavljenih.«

slapnik-nina-xx.1406055191.jpg.o.600px.jpg

Foto: Mateja Jordovič Potočnik

Začela je s kuharsko delavnico za samske, ponudbo pa je nato nadgrajevala s hitrimi, plesnimi in kino zmenki, psihološkimi delavnicami, bovlingi, potovanji, vikend izleti. »Skrbim, da se ves čas nekaj dogaja,« pojasnjuje.

Dogodki za samske večinoma potekajo v Ljubljani, Slapnikova bi rada ponudbo razširila še v druge slovenske kraje: »Organizirali smo tudi dogodke v Mariboru, Kopru in Celju, a ker sem večinoma za vse sama, mi trenutno težko uspe uresničiti vse ideje.« Rada bi še koga zaposlila, a si tega še ne more privoščiti. »Stroškov je veliko. Mi pa na dogodkih pomagajo animatorji, pogodbeno sodelujem s turističnimi agencijami. Dvakrat smo že bili na Baliju in enkrat v Grčiji, veliko je zanimanja za takšna potovanja,« pravi Slapnikova.

Viljem Ambrožič, čistilni servis

Viljem Ambrožič je v Radovljici pred petimi leti odprl čistilni servis. »Podjetje, v katerem je zaposlena vsa družina, sem ustanovil ravno v času krize. Mislim, da nam je uspelo, ker smo drugačni od drugih. Denimo že naša spletna stran ponuja veliko informacij, vendar je hkrati vse zelo preprosto,« pravi Ambrožič in dodaja: »Stvari se bodo vedno umazale, kriza gor ali dol.«

viljem-ambrozic.jpg.o.600px.jpg

Kot pojasnjuje sogovornik, imajo nekoliko višje cene kot konkurenca, a svoje stranke ohranjajo: »Zagotavljamo kakovost storitve in temeljitost.« Stranke čistilnega servisa so večinoma zasebniki, najpogosteje pa želijo temeljito čiščenje sedežnih garnitur. Vrhunec dela imajo v poletnem času, takrat imajo namreč stranke možnost, da se umaknejo, gredo nekam ven, čistilci pa lahko v miru opravijo svoje delo.

Že ob ustanovitvi podjetja je Ambrožič načrtoval širjenje v tujino, a se franšiza ni obnesla. »A ta ideja, o širjenju v tujino, ostaja. Počasi pa bomo morali začeti razmišljati tudi o dodatni pomoči, sami skoraj ne zmoremo več.« Delo opravljajo po vsej Sloveniji, v Ljubljani imajo franšizo, drugo načrtujejo v Mariboru.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...