So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Znanje z univerz ni dovolj, konkretne izkušnje so na terenu

Čas branja: 2 min
15.07.2014  10:22
Služba ni edina rešitev, posel lahko naredite sami, študentom svetuje ameriški profesor Jay Ebben
Znanje z univerz ni dovolj, konkretne izkušnje so na terenu

Nekateri študenti julija ne preživljajo na plaži, ampak v okviru Summer Economics Instituta nabirajo izkušnje v izbranih podjetjih. Program obsega tudi predavanja ameriškega profesorja praktičnega podjetništva, ki je prepričan, da znanje z univerz preprosto ni dovolj za poslovni uspeh.

»Mladi, ste nezadovoljni z razmerami v gospodarstvu in družbi? Marsikaj lahko sami spremenite, a potrebne je veliko vztrajnosti in trdega dela. Bodite odprti, optimistični in samozavestni,« je nasvet Jaya Ebbena, ameriškega profesorja podjetništva z univerze St. Thomasa v Minnesoti. Ebben v okviru Summer Economics Instituta, programa, ki tretjič zapored poteka v organizaciji ameriškega veleposlaništva v Sloveniji in ameriške gospodarske zbornice (AmCham), 20 slovenskim študentom predava o praktičnem podjetništvu in ekonomiji. Študenti ob tem opravljajo pripravništva v izbranih podjetjih in ob vnaprej določenih mentorjih. Med letošnjimi sodelujočimi podjetji so denimo Studio Moderna, Pristop, Droga Kolinska, Simobil, Microsoft, Petrol, HP, IBM in Bisnode.

ebben-jay-032-jm.1405362716.jpg.o.600px.jpg
Slovenski študenti so izjemno energični, niso zadovoljni s statusom quo, želijo postati produktivni člani družbe in soustvarjati močnejšo Slovenijo. Jay Ebben, ameriški profesor podjetništva Foto: Jure Makovec

Ebben opaža, da je večini mladih koncept podjetništva še vedno tuj, med drugim zato, ker so jih starši poskusili usmeriti v poklice, ki so sorazmerno stabilni in imajo zagotovljeno redno plačo. »Svojim študentom pa želim dopovedati, da lahko marsikaj naredijo sami, če si tega le želijo,« razlaga profesor, ki sicer večjih razlik med ameriškimi in slovenskimi študenti ne vidi. Pravi celo, da se zadnji bolj zavedajo sveta okoli sebe, kar pripisuje geografskemu položaju naše države.

»Študenti, ki jim predavam tu v Sloveniji, so izjemno energični, niso zadovoljni s statusom quo, želijo postati produktivni člani družbe in soustvarjati močnejšo Slovenijo. Taki ljudje so vaša velika prednost. So drugačni kot generacija ali dve pred njimi, ki jim je bil cilj najti službo, v kateri bodo celo življenje,« je prepričan profesor, ki v Sloveniji poučuje že tretje leto.

Pripravništvo ni postavka za življenjepis, ampak širjenje mreže

Ebben pravi, da znanje, ki ga pridobimo na univerzah, ni dovolj. Po njegovih besedah je treba iti na teren in pridobiti konkretne izkušnje v podjetjih. »To ni nekaj, kar je zgolj za življenjepis, prek pripravništev namreč izpopolnjuješ svoje sposobnosti in širiš mrežo poznanstev. S tovrstnimi programi se študenti naučijo, kako določiti in artikulirati težave, s katerimi se srečujejo, pa tudi najti rešitev zanje,« dodaja.

Študenti: Slovenski sistem ni dovolj usmerjen v potrebe gospodarstva

Mladi pripravniki, ki se udeležujejo programa, so prepričani, da gre za odlično priložnost, kako pridobiti konkretne izkušnje v gospodarstvu. »V času študija jih namreč dobimo premalo,« je prepričana Simona Fabjan, študentka biotehnične fakultete, ki pripravništvo opravlja pri Droga Kolinski. Prepričana je, da bi morali biti tovrstni programi bolj pogosti. »Slovenski izobraževalni sistem že tako ali tako ni dovolj usmerjen v potrebe gospodarstva,« je prepričana Fabjanova.

Podobno meni tudi Miha Trstenjak, študent FDV, ki julij preživlja v podjetju HP. »Prijavil sem se, da dobim vpogled v delovanje podjetij zasebnega sektorja in da znanje prenesem tudi v prakso,« razlaga. Po njegovem mnenju bi v Sloveniji potrebovali »neko vmesno stopnjo, kot jo imajo denimo v Nemčiji v obliki visokih strokovnih šol, kjer mlade izobražujejo v skladu s potrebami gospodarstva«.

Mentorica: Ne samo znanje, nujen je tudi občutek zavzetosti

Študenti imajo v podjetjih, v katerih opravljajo prakso, mentorja. Ena izmed teh je Nevenka Oštarjaš iz IBM. »Prva lastnost, ki jo iščemo pri študentih, ki prestopijo naš prag, je občutek zavzetosti in interesa. Vsi hodijo na univerze, večina jih ima diplomo, a zavzetost, želja - to je pomembno. Ko to vidimo, navadno niti ne gremo v podrobnosti o delovnih izkušnjah,« razlaga sogovornica. Po njenem mnenju so slovenski študenti v IBM visoko izobraženi in zagnani. »A to ponavadi niso študenti, ki so zgolj študirali in opravili diplomo, temveč takšni, ki so se izobraževali v tujini in opravljali dodatne aktivnosti. Ne bi rekla, da je zgolj univerza tista, ki je zaslužna za izobraženo delovno silo, pomemben je tudi osebnostni interes.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...