Videoklic postaja zlati standard podpornih storitev Videoklic postaja zlati standard podpornih storitev Podjetja se vse bolj zavedajo, da tehnologija videoklica postaja nuja pri zagotavljanju podpore strankam
Blockchain bo prevetril letalsko industrijo Blockchain bo prevetril letalsko industrijo Z vpeljavo tehnologije veriženja podatkovnih blokov bi letalska industrija na svetovni ravni lahko povečala prihodke in hkrati znižala stroške.
Osem najpomembnejših tehnologij za spopad z naslednjo krizo Osem najpomembnejših tehnologij za spopad z naslednjo krizo Hitra prilagoditev poslovnih modelov je ena izmed glavnih prednosti digitalne transformacije. V regiji srednje in vzhodne Evrope je Slovenija po merilu načrtovanih vlaganj v digitalizacijo uvrščena najvišje.
Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih računov

Bo »Halo, taksi, prosim« samo še oddaljen spomin?

Čas branja: 2 min
10.07.2014  09:24
Slovenski taksisti in ponudniki prevozov pravijo, da so na konkurenco v obliki aplikacij pripravljeni

Aplikacije, kot so Uber, Lyft in BlaBlaCar, poenostavljajo in večinoma tudi pocenijo prevoze v mestih in med njimi. Vse po vrsti se širijo in pridobivajo stomilijonske vložke. Hkrati dvigujejo nemalo prahu, saj njihovi vozniki zaradi skupinske narave prevozov ne potrebujejo licence za opravljanje taksi storitev. Kdaj (če sploh) lahko take storitve pričakujemo tudi v Sloveniji in kako so nanje pripravljeni slovenski taksisti in drugi ponudniki prevozov?

467194567
Uber in podobne aplikacije omogočajo, da do prevoza pridete kar prek pametnega telefona.

gucek-marko4-us.1404929482.jpg.o.600px.jpg
Zelo sem presenečen, da lahko Uber še vedno deluje v nekaterih evropskih mestih. Evropske zakonodaje preprosto ne jemljejo resno. Marko Guček, soustanovitelj nizkocenovnega ponudnika prevozov GoOpti. Foto: Predstavljajte si naslednje: po petkovi zabavi je čas za odhod domov, zato iz žepa potegnete pametni mobilnik in prek aplikacije prikličete najbližje prosto prevozno sredstvo, ki vas odpelje na želeni kraj. Gotovine je medtem v denarnici zmanjkalo, a nič zato, saj stroške prevoza plačate s kreditno kartico, ponavadi pa je cena še nižja od cene običajnih taksi storitev.

Bo Uber v Evropi obstal?

Opisano v ZDA in nekaterih evropskih mestih postaja vse pogostejše nadomestilo za klasične taksi prevoze, v Sloveniji pa za zdaj takih možnosti še nimamo. »Močno dvomim, da jih bomo tudi imeli ali da bodo v taki obliki v Evropi tudi obstale,« je jasen Marko Guček, soustanovitelj nizkocenovnega ponudnika prevozov GoOpti. Po njegovih besedah je največja težava v tem, da vozniki Lyfta in večina voznikov Uberja ne potrebujejo licence. »Zelo sem presenečen, da lahko Uber še vedno deluje v nekaterih evropskih mestih. Evropske zakonodaje preprosto ne jemljejo resno,« dodaja. A morebitna sprostitev pravil na tem področju GoOpti ne bo presenetila, saj, kot pravi Guček, tudi sami razvijajo podobno aplikacijo.

Enzo Metro: Konkurenca naj bo, ampak poštena

Tudi direktor ljubljanskega Metroja Enzo Metro se konkurence v obliki uberjev ne boji. Pravi, da živimo v svobodni državi, kjer se ima vsak pravico ukvarjati s ponujanjem prevozov, če je le vse po zakonu. »Zato se ne hodi na ulice,« se je Metro obregnil ob nedavne množične proteste taksistov zaradi domnevne nelojalne konkurence, ki jo pomeni Uber. Po njegovih besedah se bodo tudi taksi službe morale prilagoditi tehnološkim usmeritvam, kar bo trajalo še vsaj deset let. Pri Metroju so sicer že predstavili lastno aplikacijo za pametne telefone, prek katere lahko stranke brez klicnega centra naročijo taksi, jeseni jo bodo tudi začeli pospešeno oglaševati.

Start-upi, ki so v ozadju aplikacij, zbirajo stotine milijonov

Uporabniki in vlagatelji pa so medtem nad aplikacijami, ki poenostavljajo prevoz, navdušeni. Uber je tako pred kratkim prejel 1,5 milijarde vložka in je trenutno vreden kar 18,2 milijarde dolarjev. Na voljo je milijonom uporabnikom iz 40 držav po svetu, načrtujejo dodatne zaposlitve in širitve.

Tudi konkurenčni Lyft je dobil denarno injekcijo, aprila so ga vlagatelji podprli z 250 milijoni dolarjev. Drugače od Uberja je plačilo voznikom pri Lyftu sicer »neobvezno«. Kalifornijski start- up, ki je v ozadju razvoja aplikacije, trdi, da so njihove storitve za 30 odstotkov cenejše od klasičnih taksijev. Aplikacija je trenutno na voljo zgolj Američanom, a se razvoja podobnih rešitev lotevajo tudi evropski start-upi.

Eden takih je francoski BlaBlaCar, ki je pred dnevi prejel vložek v vrednosti sto milijonov dolarjev. Njihova aplikacija v nasprotju z Uberjem in Lyftom ni namenjena rednim voznikom. Gre namreč za platformo, kjer na eni strani nekdo ponuja prevoz - ponavadi iz mesta v mesto -,

drugi pa ga iščejo. Dobička za voznike ni, gre zgolj za deljenje stroškov - kot da bi svoje prijatelje prosil, naj prispevajo za gorivo. Slovenskim uporabnikom je verjetno bolj znana spletna stran prevozi.org, ki deluje podobno. A drugače od omenjene spletne strani, ki je brezplačna, BlaBlaCar v povprečju zaračuna desetodstotno provizijo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija Osem najpomembnejših tehnologij za spopad z naslednjo krizo

Hitra prilagoditev poslovnih modelov je ena izmed glavnih prednosti digitalne transformacije. V regiji srednje in vzhodne Evrope je...