So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

4. profili kadrov, ki jih iščejo ugledni delodajalci

Čas branja: 3 min
12.06.2014  14:05
Najbolj vroči kadri na trgu delovne sile najbolj prestižnih delodajalcev ta trenutek so spletni razvijalci, big-data managerji in analitiki, content/community managerji in spletni tržniki ter prodajni specialisti.
4. profili kadrov, ki jih iščejo ugledni delodajalci

maja-voje.1402897095.png
Maja Voje je magistra poslovnih ved, ki je bila 3 leta koordinatorka enega najbolj priznanih mednarodnih podiplomskih programov v Sloveniji. V tem času je sodelovala pri kariernem svetovanju in lovu na talente za 75 nadarjenih mladih mednarodnih kadrov pri 27 domačih in tujih korporacijah. Karierno pot je nadaljevala kot poslovna svetovalka in podjetnica. Še danes z veseljem »raztrga« dober CV ali priporoči podjetjem mladega izjemnega posameznika, saj meni, da je to moralna dolžnost vseh, ki lahko tudi v teh časih pomagamo nadarjenim uresničiti svoj potencial.

V namen pisanja tega prispevka je bilo analiziranih 350 aktualnih oglasov za delo pri podjetjih, ki so bila umeščena na prvih 20 mest Fortune lestvice najboljših zaposlovalcev v letu 2014 preko orodja LinkedIn jobs. Analiza je relevantna za mlajše iskalce zaposlitve, torej tiste, ki imajo 2-3 leta predhodnih delovnih izkušenj (junior level) in za iskalce prve zaposlitve (graduates).

TOP 4 iskani profili v multinacionalkah

Na podlagi zajema podatkov o delovnih mestih lahko pridemo do zaključka, da se v globalnem merilu najbolje piše naslednjim kadrom:

1. Spletni razvijalec (web developer, software/SaaS engineer) - to nikakor ni presenetljivo, je pa verjetno presenetljivo, kakšno univerzalnost iščejo. Najpogosteje navadni pogoji za kandidate naslednja znanja: HTML, C, C++, Java in Python na operacijskih sistemih NIX/Linux, Windows in Mac. Pri tem je jasno zapisano »več je bolje«, večina pozicij zahteva 1-3 leta predhodnih izkušenj iz podjetja ali prakse.

2. Analitik, specialist za podatkovne baze in »big data« manager - Excel, ki ga za analitične pozicije zahteva večina slovenskih delodajalcev, se sliši kot šala v primerjavi z želenimi kvalifikacijami, ki jih navajajo multinacionalke. Minimalen pogoj za prijavo je skoraj povsod SQL ali ostali programski jeziki. Prav tako pogosta zahteva so »scripting language« (PHP, Python, Perl, etc.) in programski paketi, kot so R, MATLAB, SPSS, SAS in Stata. »Več je bolje« tudi v tem primeru, izkazati pa bo treba tudi znanje podatkovnega modeliranja in razvoja metrik merjenja uspešnosti. V grobem lahko prepoznamo dva segmenta analitičnih pozicij in sicer poslovna analitika s poudarkom na odličnem poznavanju programskih paketov ter »hard-core« analitika oziroma praktično že podatkovno rudarjenje, kjer vam kot pogoj diploma iz računalništva, matematike ali podobnih naravoslovnih znanosti ne uide.

3. Spletni tržniki in snovalci vsebin, ki sežejo kupcem v denarnice - pod nazivi »digital marketing«, »content marketing« in »community manager« se skriva segment pozicij, katerih glavni namen je na spletnih kanalih očarati kupce, jih začarati, da opravijo nakup, in obdržati v avri magije, da bi nakup še kdaj ponovili. Od tega profila kadrov se velikokrat zahteva brezhibno znanje angleščine (ponekod je pogoj, da je kandidatov materni jezik angleščina), obvladovanje osnovnih orodij za oblikovanje za tiste, ki bodo pripravljali vsebine za na splet (programski paket Adobe Creative Cloud- vsaj Photoshop in Illistrator), ter poznavanje različnih oblik komunikacije na internetu. Veliko razpisanih pozicij zahteva tudi poznavanje spletnega trženja, SEO in SEM, predhodne delovne izkušnje v agenciji ali v znanem podjetju, kjer je kandidat kalil svoja znanja, in odlično razumevanje analitike spletnih strani (Google Analytics je praktično pogoj, mnogo podjetij pa uporablja tudi druge programske rešitve).

4. Podpornemu prodajnemu osebju in managerjem ključnih kupcev - večina multinacionalk ima prodajne oddelke organizirane po regijah in nato skrbništva ključnih kupcev po posameznih državah. V zaposlitvenih oglasih boste mnogokrat zasledili, da iščejo prodajnega eksperta za posamezni trg s popolnim znanjem jezika na tem trgu. Tukaj se nam kot Slovencem malo slabše piše, ker nas le malokatera multinacionalka kot trg jemlje samostojno, ampak pristanemo v SEE regiji, kjer imajo kandidati z znanjem jezika večjih nacij kar precejšnjo komparativno prednost. Kot pogoj so mnogokrat navedeni tudi dokazljivi in merljivi dosežki na področju prodaje ter poznavanje analitike na ravni interpretacije podatkov.

Kot ste lahko razbrali iz povzetka zahtev in opisov za najbolj perspektiva delovna mesta na globalnem nivoju, delodajalci iščejo znanja in veščine, ki jih v naši prelepi državi še ni v visokošolskem kurikulumu. Zahteve se hitro spreminjajo, zato vam stalno spremljanje želenih znanj in veščin ter stalno profesionalno nadgrajevanje na poti zasledovanja kariernega uspeha ne uide. Delovne izkušnje in samoizobraževanje sta ključnega pomena za globalno konkurenčnost na trgu delovne sile.

Še ena stvar, ki je do zdaj med opisi delovnih mest še nismo omenili: najbolj iskane mehke veščine na podlagi analize delovnih oglasov so timsko delo, samoiniciativnost in iznajdljivost, sposobnost hitrega učenja in kreativnega reševanja problemov. In prav te veščine vam bodo prišle nadvse prav, ko boste na podlagi analize delovnih mest v vaši stroki iskali načine, kako konkurirati z najboljšimi.

Metodološko pojasnilo: Vzorčenje je bilo narejeno na panožno nepogojnih oglasih za delovno mesto. Če pojasnimo, v primeru, da farmacevsko podjetje išče visoko specializiranega delavca v oddelku za raziskave in razvoj, tega oglasa nismo upoštevali, če pa išče analitika za deželna tveganja, kar je delovno mesto, ki se lahko razpiše tudi v drugi panogi, je ta oglas postal del vzorca.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...