So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Intervju z Nejcem Slovnikom o priložnostih podjetij na Facebooku

Čas branja: 2 min
17.07.2014  15:30
Nejc Slovnik, mladostnega videza in iskrivih oči, nekoč državni podprvak v odbojki, predvsem pa resen poslovnež, soustanovitelj podjetja POINT OUT, predsednik upravnega odbora Alumni sekcije MARKEThink in vodja vaj pri predmetu Principles of Marketing (Temelji trženja) ter Mednarodno poslovanje na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Kaj ima vse prej kot povprečen 20-in-nekaj letnik povedati o potencialu Facebooka?
Intervju z Nejcem Slovnikom o priložnostih podjetij na Facebooku

nejc slovnik
Nejc Slovnik je eden izmed treh mentorjev v programu Startaj.si Facebook

Zakaj in kako ste se odločili, da bo vaše podjetje ponudnik Facebook (FB) storitev?

Smo strokovnjaki na področju trženja, informacijske tehnologije, dnevno sledimo najnovejšim pristopom in smo odprti za vpeljavo novih tehnologij, zato je bila odločitev, da v portfolij storitev vključimo tudi FB, nekako logična. Ocenili smo, da lahko s svojimi znanji in strokovnostjo doprinesemo k večji kakovosti tega družbenega omrežja.

Za katera podjetja / produkte / storitve je FB na podlagi vaših praktičnih izkušenj najbolj uspešno orodje za trženjsko komuniciranje za MSP-je oziroma v katerih primerih (npr. industrija, B2C / B2B, pripravljenost sodelovanja podjetja) FB ni optimalna izbira?

Pravil ni, enostavno je potrebno oceniti ali je FB kot komunikacijski kanal za znamko primeren, začrtati strategijo in taktiko ter graditi na povratnih informacijah. Vsekakor pa sem mnenja, da je trženjsko komuniciranje na FB v osnovi primernejše za B2C usmerjena podjetja, široko potrošnjo, uveljavljene blagovne znamke in spletne trgovine. Odsvetujem ga večini B2B usmerjenim podjetim (seveda najdemo tudi podjetja, ki so na njem uspešna), saj so v teh primerih drugi trženjski kanali lahko veliko učinkovitejši. FB je odličen komunikacijski kanal tudi za start-upe, saj podjetju omogoča hitro razpoznavnost in je relativno poceni.

Kakšni so trendi uporabe in trženjskega komuniciranja na FB-ju?

Komunikacijski kanali, kot je Facebook, so korenito posegli v nakupni proces in obnašanje potrošnikov. Danes lahko govorimo o sodobnem potrošniku, ki se je s pasivnega potrošnika in sedenja na kavču prelevil v aktivnega in veliko bolj informiranega. Na žalost se temu oglaševalci v Sloveniji še niso dodobra prilagodili - za boljše razumevanje predlagam obisk naslednje povezave.. Iz prej omenjenega je za trženjsko komuniciranje na FB ključno aktiviranje potrošnikov z znamko, vključevanje v pogovor in vodenje dialogov. Nesmiselnega objavljanja vsebin je na FB še vedno preveč, ključna je zgodba znamke, s katero se lahko potrošniki in oboževalci vaše strani indentificirajo. Vedno pogostejša je uporaba FB oglaševalskih storitev ("promoted posts", "ads", "offers"). Dodatno vlaganje v oglaševanje je ključno, saj je Facebook v zadnjem letu, letu in pol, izjemno znižal doseg uporabnikov. Na primer mi imamo za vsakega naročnika na mesečni ravni določen proračun za direktno vlaganje v oglaševanje.

Bi lahko izpostavili kakšen primer odlične prakse trženjskega komuniciranja na FB, ki ponuja iztočnice, učenje in vodila za odličnost FB komunikacije?

Najlažja iztočnica je, da si pogledamo, kako to počnejo največji oz. uveljavljene znamke. Za primer prilagam, po mojem mnenju, dve zelo dobri praksi trženjskega komuniciranja: Milke in Donat Mg. Ključno je, da izhajamo iz osnov, se poglobimo v vrednote znamke in peljemo konsistentno zgodbo tudi na družabnih omrežjih ter poskrbimo za integracijo FB-ja z drugimi online in offline komunikacijskimi kanali. Število všečkov profila ne sme biti edini kazalnik, kar pa je na žalost velikokrat glavno merilo uspešnosti ali neuspešnosti nastopa na FB.

Kako bi poimenovali edinstvene konkurenčne prednosti vašega podjetja kot ponudnika integriranega FB komuniciranja?

Sami konkurenčno prednost vidimo v izhajanju iz že postavljenih okvirjev znamk, prilagajanju komuniciranja in vodenju zgodbe v skladu z drugimi komunikacijskimi kanali oz. s pravili integriranega trženja. Med drugim smo strokovnjaki na področju trženja, zato nam razumevanje celovitih trženjskih procesov, razvoj znamk, vodenje dialogov in aktivacija uporabnikov predstavlja veliko prednost pred podjetji, ki so ožje usmerjena oz. se posvečajo izključno samo družbenim omrežjem.

Kako vidite razvoj Facebooka v prihodnosti?

Po mojem mnenju je v Sloveniji še veliko "kvazi" agencij, ki z načinom komuniciranja na FB mečejo slabo luč na stroko. V prihodnosti pričakujem, da se bo slovenski prostor prečistil, saj bodo podjetja s pomočjo FB-ja, ki z zniževanjem dosega uporabnikov in posledično nizke interakcije FB strani, pripomore k ločnici med dobrimi in slabimi agencijami. Predvidevam, da se bo doseg uporabnikov še zmanjševal, saj je cilj FB-ja omejitev "spemanja" strani (graditi je potrebno na dobri vsebini) in povečevanje prihodkov, tudi z uvajanjem novih prihodkovnih modelov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...