So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Slovenski blatnik, ki ga lahko kupite v newyorškem muzeju moderne umetnosti

Čas branja: 2 min
27.05.2014  08:57
Uspeh na Kickstarterju je prinesel hitrejši in obsežnejši nastop na trgu
Slovenski blatnik, ki ga lahko kupite v newyorškem muzeju moderne umetnosti

»Zame je to velika čast, Musguard se tam prodaja ob boku kultnim oblikovalskim izdelkom, česar si nikoli nisem predstavljal,« poudarja prvi človek, ki stoji za kolesarskim blatnikom, Jurij Lozić.

lozic-jurij3-br.1401125687.jpg.o.600px.jpg
"Zaposlujemo in upam, da bomo lahko še, vendar je to zelo odvisno tudi od slovenske davčne politike." Podjetnik Jurij Lozić Foto: Barbara Reya

Slabo leto po uspešno končani kampanji na spletni platformi za množično financiranje Kickstarter lahko kolesarski blatnik Musguard kupite tudi v dizajnerski trgovini newyorškega Muzeja moderne umetnosti (znan tudi kot MoMA). Za podjetje to pomeni večjo prepoznavnost in kredibilnost, hkrati pa je izdelek predstavljen publiki, ki je podjetnik Jurij Lozić ni predvidel: »Sami se namreč pozicioniramo v kolesarsko usmerjene trgovine. Umestitev na tako imenovani dizajnerski trg mi pomeni potrditev od stroke in izpostavitev širši ciljni publiki.«

Kako v MoMA

Z Lozićem so iz MoMA navezali stik že kmalu po koncu kampanje na Kickstarterju, zaradi katere so Musguard tudi opazili. »Ker sem se takoj po tem odpravil v ZDA poslati blatnike ameriškim podpornikom, smo se dogovorili za sestanek, kjer so mi predstavili njihovo delovanje in načrt umestitve izdelka v trgovino,« pojasnjuje Lozić. MoMA ima za prodajo v trgovini svoje zahteve, kar je pomenilo, da so morali zanje razviti posebno embalažo in se uskladiti pri administrativnih zadevah. To je trajalo toliko časa, da je začetek prodaje v njihovih trgovinah sovpadel s splavitvijo posebnega sodelovanja med MoMA Design Storom in Kickstarterjem samim. Gre za promocijo v okviru newyorškega Design Weeka, kjer Kickstarter predstavlja oblikovalske izdelke, ki so bili uresničeni ob podpori njihove platforme. Musguard tako lahko na policah MoMA najdete že dva tedna.

Leto dni po Kickstarterju

Kot smo že omenili, je Musguard končal kampanjo na Kickstarterju julija. In kaj se je zgodilo v dobrem letu od takrat? »Za mano je res burno leto, pridobil sem veliko izkušenj in kar močno spremenil svoj pogled na oblikovanje in trženje oblikovanja,« odgovarja Lozić, ki se zdaj osredotoča na prodajo v trgovinah po vsem svetu, naslednji korak pa je razvoj novih izdelkov. »Za to področje sem imel v zadnjem letu res malo časa in komaj čakam, da se vrnem k svoji primarni dejavnosti - oblikovanju,« poudarja Lozić.

Predprodaja

Kickstarter je bil zanj sicer predvsem eksperiment - na lastni koži je želel izkusiti ta koncept. S stališča samega projekta je bil, glede na to, da je izdelek razvil in nameraval trgu ponuditi tudi brez množičnega financiranja, predprodaja. »Uspeh na platformi mi je omogočil hitrejši, obsežnejši in resnejši nastop na trgu,« poudarja Lozić. Prodaja še vedno poteka le po spletu ter v nekaj trgovinah pri nas in v tujini. »Z razširitvijo kanalov se prav zdaj ukvarjamo in se bo te dni začela. Logistično so zadeve urejene, pot predvidena in zdaj se bomo lotili prodora,« dodaja Lozić.

Prihodnost

In kje bo Musguard v roku leta dni? »Konec tega leta bi rad videl podjetje na globalnem trgu, v dobri družbi, z nekoliko razširjeno ponudbo,« odgovarja Lozić, ki pa dodatnih finančnih sredstev za zdaj ne namerava iskati. »Ustreza mi osebni odnos, ki ga gradimo z vsemi vpletenimi, ker gre pravzaprav za projekt, ki je izšel iz ljubiteljstva,« poudarja Lozić. V podjetju zaposlujejo in upajo, da bodo lahko tudi v prihodnje, vendar je po besedah Lozića to zelo odvisno tudi od slovenske davčne politike.

Na Kickstarterju tudi prva slovenska knjiga

Oče in sin Bogdan in Pan Kladnik želita na platformi za množično financiranje Kickstarter zbrati 50 tisoč dolarjev (skoraj 37 tisoč evrov) za svojo knjigo o šaolinskem samostanu. Delo Shaolin Monastery - The cradle of Zen Buddhism and Kung Fu bo sestavljena iz fotografij šaolinskih menihov med vajo in različnimi obredi. Z denarjem, zbranim na Kickstarterju, želita avtorja plačati stroške oblikovanja, urejanja, tiskanja in distribucije. Do včeraj sta zbrala okoli tisoč ameriških dolarjev, projekt pa se konča 22. junija.

Š. M.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...