So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Slovenka, ki v Antwerpnu oblikuje modo za leto 2050

Čas branja: 4 min
28.05.2014  14:03
Slovenka, ki v Antwerpnu oblikuje modo za leto 2050

Belgijski Antwerp, ena izmed evropskih prestolnic mode, je primeren kraj za študij le te. Mesto diha skupaj z umetnostjo in modo, v samem osrčju pa stoji akademija s svojimi študenti. Med njimi je tudi Ljubljančanka Izadora Velič, ki se je kreativnemu oblikovanju zavezala takoj po končani gimnaziji. Njeno življenje se vrti okoli študija mode, saj delo v tej industriji zahteva nenehno odkrivanje, razmišljanje, opazovanje in refleksijo. "Nikoli ne gre le za oblikovanje oblek, to pride kasneje".

1.1401098667.jpg.n.600px.jpg
Akademija v Antwerpnu je znana po največji svobodi v oblikovanju. Všeč mi je bil njihov način dela in razmišljanje o modi, poudarja Izadora Velič

Kdaj in zakaj si se odločila za študij modnega oblikovanja?

Gimnazijska leta so bila zelo pomembno vodilo k moji odločitvi študija. Sicer me je že nekaj časa zanimal svet modnega oblikovanja. Skozi kreativne projekte, ki so bili organizirani na gimnaziji sem ugotovila, da v takšnem delu res najbolj uživam. Zavedala sem se, da potrebujem nekaj, v čemer bom prosto kreativno ustvarjala.

Takoj po gimnaziji si se vpisala v eno izmed najstarejših Evropskih Univerz- Kraljevsko akademijo za umetnost v Antwerpu, ki je leto dni nazaj praznovala 350 obletnico delovanja. Je tradicija dovolj za kvaliteto?

Akademija v Antwerpnu je znana po največji svobodi v oblikovanju. Všeč mi je bil njihov način dela in razmišljanje o modi. Tukaj pred seboj ne vidijo le velike masovne industrije, ampak se posvečajo svobodi razmišljanja z močnim poudarkom na konceptih. Ne gre za modo zaradi mode same, ampak za večno raziskovanje in odkrivanje, ter predvsem izražanje samega sebe.

14.1401098741.JPG.o.600px.jpg
Delo iz skicirke za risanje, kjer smo skozi leto preizkušali različne tehnike risanja figure in študije telesa ter obraza, pojasnjuje Izadora Velič

Iščejo teatralne oblike, da se lahko čim več naučiš in tako lažje eliminiraš nepotrebno v preprostejše dizajne. S takim pristopom je bila ta akademija najboljša izbira, glede na moje želje.

Vendar prevelika svoboda lahko povzroča težave, sploh v obdobju učenja?

Da, skozi leta študija ti puščajo svobodo pri raziskovanju. Poudarek torej ni na učenju, nas pa konstantno vodijo in kažejo nove smeri. Prav zato je marsikdaj težko. Poleg tega je veliko sošolcev starejših in so na akademijo že prišli z osnovami oblikovanja, obrti, pretvarjanja konceptov v oblačila. Sama sem ena redkih, ki so prišli sem takoj po gimnaziji. Veliko sem se morala naučiti sama. Ampak počasi se privajam in s časom gre vedno lažje.

7.1401098895.jpg.n.600px.jpg
Delavnice na akademiji namenjene vsem študentom. Ustvarjale so se atmosferske slike na temo kitajskih pismenk.

Torej je študij zelo naporen?

Da, saj smo poleg dela, dnevno bombardirani s kriticizmom. Verjamejo vanj, saj naj bi le tako dosegli svoj vrhunec v razmišljanju in oblikovanju. Po nekaj časa razviješ odpornost, razumeš njihove napotke in kritike ne jemlješ več osebno, ampak jo poskušaš prenesti v svoje delo. To je sicer marsikdaj izredno zahtevno, kajti tempo je neizmerno hiter. Imamo veliko projektov, ki morajo biti izvedeni zelo natančno, zato je delo pozno v noč stalnica. Drugega skorajda ne počnem, iz ure v uro živim samo v razmišljanju o delu. Sprva me je to prestrašilo, ker sem bila navajena v gimnaziji početi toliko različnih stvari, na vseh možnih področjih. Tukaj gre samo za eno. A s časom sem ugotovila, da je to tisto, kar me zares veseli in v tem uživam. Ves čas si v svojem svetu idej. Delam, ustvarjam in živim z delom. To me veseli in drugega ne potrebujem. Konec koncev to delo potrebuje toliko odkrivanja, da pravzaprav z njim zajamem prav vse. Nikoli ne gre samo za oblikovanje oblek, to pride kasneje. Najpomembnejši del procesa je opazovanje, spoznavanje, razmišljanje in sestavljanje zgodb, ki jih šele nato pretvoriš v dizajn.

S kakšnim predmetnikom se srečuješ na akademiji?

Prvi letnik je najbolj eksperimentalen. Skozi tri najpomembnejše projekte oblikuješ nove oblike in imaš ogromno svobode, saj ni potrebno, da je kos sploh nosljiv. Gre le za spoznavanje vseh možnosti oblikovanja oblačila in skozi to učenje osnov. Pravijo, da moram ves čas razmišljati, kot da oblikujem za leto 2050. Poleg dizajna in krojaštva imamo predmete risanja in računalniškega oblikovanja.

3.1401098941.jpg.n.600px.jpg
Iz potovanja v češko prestolnico Praga.

Kako izgleda tvoj vsakdan med študijem?

Večino dneva preživim na akademiji na konzultacijah dela in po vrnitvi v studijo nadaljujem z delom. Selekcija od sprejemnih izpitov naprej je velika in se vsako leto skoraj razpolovi. Od 60 sprejetih v prvem letniku, jih diplomira največ 7. To je velika spodbuda za trud, ki s seboj prinese tudi tekmovalnost.

Nam lahko zaupaš kakšno zanimivo anekdoto iz študijskega življenja?

Za predstavitveni izpit pred profesorji potrebujemo manekenke, ki nosijo naše dizajne. Manekenke moramo študentje poiskati sami. Iščemo jih po ulicah, ustavljamo in prosimo za sodelovanje. Svojo izbrano manekenko sem si izbrala na ulici, ko je ravno odvihrala mimo mene. Po kratkem oklevanju sem hitela za njo po ulicah, jo prestrašila od zadaj, da je zakričala od presenečenja. Ko sem ji razložila situacijo, se je ponudbe še razveselila in privolila v sodelovanje brez plačila.

Kako financiraš svoje življenje v mestu in študij?

Prejela sem štipendijo mestne Občine Ljubljana, ki mi pomaga pokriti velik del stroškov. Ostale stroške pa pokrijem s podporo staršev. Tu je vse dražje, vendar ni pretirane razlike. Največji strošek prinese šola. Študij je za študente iz Evropske Unije večinoma financiran preko belgijske kraljeve družine. A velik strošek za študente predstavljajo potrebščine, blago in ostali material potreben za študij.

9.1401098994.jpg.o.600px.jpg
"Fotografije krila, prvega eksperimentalnega projekta prvega letnika. Poimenovala sem ga kalejdoskopsko življenje. Nanaša se na to, kako živimo danes v več plastnem svetu, kjer smo že veliko odkrili, a vendar je še veliko skrivnost. Vse plasti krila imajo svoj kalejdoskopski vzorec, ki nam naloženi drug na drugega omogočajo pogled v neko globino, v želji po iskanju, raziskovanju globje in dlje. Vsaka plast je refleksija prejšnje in nakazuje hitre spremembe in raznovrstnost današnjega sveta," razloži Izadora Velič

Antwerp slovi kot ena izmed evropskih prestolnic mode. Kako ti doživljaš to mesto? Se nameravaš vrniti v Ljubljano?

Antwerp je čudovito mesto. Arhitektura je z opečnato gradnjo, piramidasto grajenimi strehami in velikimi okni zares fascinantna. Polno je flamske umetnosti iz zgodovine. Hkrati pa je umirjeno in prijetno za življenje.

8.1401099068.jpg.c.600px.jpg
Atelje za krojaštvo. Tu se postavlja kroje na lutko in oblikuje končna podoba.

Vse je obvladljivo s kolesom ali tramom. Mesto po mojem mnenju ni tako drugačno od Ljubljane.

S selitvijo v novo okolje sem morala prevzeti veliko novih odgovornosti. Naučila sem se biti organizirana in dobro prenašati stres, kar delo tu zahteva. Navkljub vsemu lepemu sem velikokrat osamljena, saj dan za dnem preživljam sama v studiu. Pogrešam prijaznost doma in pristne prijateljske odnose, ki so odkriti in ki dajejo varnost in podporo. Po napornem delu in kritiki je najlepše slišati domače, ki me pomirijo, da lažje nadaljujem. V Antwerpnu sem si ustvarila nov življenjski stil in vsakič, ko se vrnem v Ljubljano, se zdi, kot da bi se čas zavrtel nazaj. Dvomim o vrnitvi v Slovenijo. Akademija mi bo dala dobre reference za prihodnost in odprla vrata za naprej. Sicer s konstantno mislijo na prihodnost, trenutno predvsem poskušam izkoristiti priložnost, ki jo imam tukaj, da naberem čim več znanja in izkušenj.

5.1401099123.jpg.s.600px.jpg
Delovni vsakdan na akademiji. Vsak nadgrajuje svoje delo in čaka na konzultacije s profesorji.

Kakšni so torej načrti za prihodnost?

Za zdaj uživam v oblikovanju in kot marsikateri modni oblikovalec hrepenim po lastni znamki, kjer bom odvisna zgolj od sebe. Razmišljam tudi o kostumografiji. A za zdaj si želim le obvladati obrt in ne napovedovati prihodnosti. Pred mano je še dolga pot odkrivanja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...