So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Prek množičnega financiranja tudi do (r)evolucije v slovenskih medijih?

Čas branja: 2 min
15.05.2014  10:20
Novinar Anže Voh Boštic skupaj z ekipo išče 20 tisoč evrov za vzpostavitev digitalnega medija, ki se bo ukvarjal s poglobljenim preiskovalnim in analitičnim novinarstvom ter bil obenem prostor za zapise strokovnjakov iz vseh področij družbe
Prek množičnega financiranja tudi do (r)evolucije v slovenskih medijih?

»Vse razvite demokratične države imajo kakovostne tiskane tednike oziroma mesečnike in oziroma ali portale, ki se ukvarjajo s kakovostnim preiskovalnim novinarstvom. Slovenija pa tega nima, zato menim, da bomo s portalom Podčrto do neke mere zapolnili prav to luknjo v medijskem prostoru,« idejo o vzpostavitvi novega medija meni prvi mož projekta Anže Voh Boštic, ki skupaj s Markom Jerino trenutno tvori uredniško jedro portala. Voh Boštic je sicer kot novinar delal za Delo ter nemški časnik Die Welt, njegove tekste pa ste lahko brali tudi v mnogih drugih medijih, tudi v časniku Finance.

SMALL02Anze-Voh-Bostic-foto-Mankica-Kranjec.1400141898.jpg.n.600px.jpg
Anže Voh Boštic je kot novinar delal za Delo ter nemški časnik Die Welt, njegove tekste pa ste lahko brali tudi v mnogih drugih medijih, tudi v časniku Finance. (Foto: Mankica Kranjec)

Zgledi iz tujine

»Vse razvite demokratične države namreč imajo kakovostne tiskane tednike oziroma mesečnike in/ali portale, ki se ukvarjajo s kakovostnim preiskovalnim novinarstvom. Slovenija pa tega nima,« izvor ideje pojasnjuje Boštic. Ideja je torej prišla iz podobnih primerov v tujini - deloma od tednikov in mesečnikov, kot sta New Yorker in The Atlantic v ZDA ali Der Spiegel in Die Zeit v Nemčiji. Deloma pa iz spletnih portalov, kot sta Pro Publica in The Center for Investigative Reporting v ZDA ali The Bureau for Investigative Journalism v Veliki Britaniji.

In kaj manjka v Sloveniji?

»V obstoječih slovenskih medijih se zaradi časovnega pritiska in stalnega zmanjševanja stroškov, zaradi česar mora vedno manj novinarjev narediti oziroma ustvariti vedno več vsebine, z novinarskimi zgodbami, s katerim se želim ukvarjati, ne da ukvarjati,« poudarja Boštic. Ustanovitev lastnega portala je torej edina možnost, ki jo sam vidi za objavljanje poglobljenih vsebin. In tu tudi vidi dodano vrednost lastnega medija: »Zaradi procesa dela si lahko privoščimo, da zgodbam namenimo več časa, zaradi česar so te kakovostnejše. Obenem imamo veliko oseb, ki so naši viri in delujejo v »dobri veri« - ne da bi očrnili svojega političnega ali poslovnega nasprotnika, temveč nam informacije dajejo, ker jih resnično motijo nepravilnosti v družbi. Od teh virov lahko nato dobimo tudi veliko znanja, s katerim razložimo vzroke za probleme v družbi.«

Vsebina

Na portalu boste lahko prebirali preiskovalne in analitične članke ter mnenja strokovnjakov z vseh področij družbe, vendar ne dnevnih novic. »Portal se ne ukvarja z dnevnimi novicami, razen če niso te neposredno povezane z zgodbami, o katerih pišemo. Dnevnoinformativne novice torej povzemamo le kot follow-up članke na naše preiskave,« dodaja Boštic.

Financiranje

Mediji so zagotovo eden izmed gospodarskih sektorjev, ki so jim tehnološke spremembe v zadnjih dveh desetletjih najbolj zamajale poslovne modele. Je množično financiranje torej rešitev? »Trenutno si prizadevamo zbrati 20 tisoč evrov zagonskih sredstev, ki bi nam omogočila pol leta poslovanja. Do danes smo dobili že za 12 tisoč evrov obljub za donacije. Dolgoročni cilj portala pa je, da se v večini financira z mesečnimi donacijami bralcev,« poslovni model razkriva Boštic. Po njegovem mnenju so donacije najboljši garant za neodvisnost, obenem pa edini poslovni model, ki lahko deluje. »Za oglaševalce zaradi majhnosti nismo zanimivi, zaklepanje vsebin pa za male portale ne pride v poštev, ker se izgubi viralnost. Edina možnost je torej, da nas podprejo tisti, ki nam je naše delo všeč, po načelu, če nas ne podprete nas ne boste mogli več brati ker bomo propadli,« dodaja Boštic.

In kaj dobi podpornik?

»Povzetek objavljenih člankov, mesečna poročila o poslovanju portala, obisk dogodkov v naši organizaciji,« pluse za podpornike našteva Boštic, ki pa se zaveda, da bi mnogi radi bili podporniki, pa nimajo denarja. »Ugodnosti bodo deležni tudi tisti, ki si zaradi svoje finančne situacije ne morejo privoščiti dati donacije. Ti nam lahko pošljejo elektronsko sporočilo in tudi ti bodo nato deležni enakega tretmaja kot donatorji,« zaključuje Boštic.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...