So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Marcus iz Wayre: »Slovenski startup podjetniki so zelo lačni«

Čas branja: 4 min
12.05.2014  11:21
Marcus iz Wayre: »Slovenski startup podjetniki so zelo lačni«

Že peti slovenski startup bo iskal hitro rastoč poslovni model v londonskem podjetniškem pospeševalniku Wayra - tokrat bo slovenske barve v Londonu predstavljal SQWIZ, ki urjenje pričenja ravno danes. Več o podjetju si lahko preberete v članku Sqwiz: V minuti do spletne strani. Trenutno se v Londonu nahaja tudi ekipa JollyDeck, med pretekle »učence« pa spadata tudi Peekster in iHelp. Kakšni so slovenski podjetniki, katera področja so trenutno vroča za startupe in zakaj se zagonska podjetja naj ne ukvarjajo s patenti smo se pogovarjali z glavnim mentorjem londonske Wayre Marcusom Druenom.

Marcus-Druen-Wayra.1399888758.jpg.c.600px.jpg
Pod vodstvom Marcusa Druena od danes naprej svetu želi zavladati slovenski startup SQWIZ

Ali se slovenski startup podjetniki razlikujejo od drugih?

Slovenci ste zelo »lačni« in zelo motivirani. Sicer ne vem, od kje ta »lakota« prihaja, verjetno ima kulturno ozadje. Ste tudi zelo usmerjeni na svetovni trg, kar je verjetno posledica dejstva, da je Slovenija majhna država in da morajo startupi od samega začetka razmišljati o tujini. Verjetno je že prihodke v višini enega ali dveh milijonov evrov nemogoče doseči na majhnem trgu in podjetja morajo iskati tuje trge od samega začetka. Sicer to ne velja le za Slovence, podobno opažam recimo tudi pri nizozemskih in danskih podjetnikih. Ter seveda pri Ircih.

Bi pa prav na tem področju izpostavil SQWIZ, ki nas je prepričal predvsem s tem, da že od začetka razmišljajo globalno. No, tudi njihova predstavitev je bila zelo impresivna.

Torej vsi startupi v Wayri ne razmišljajo o globalnem trgu?

Ne. Če pogledamo predvsem britanske podjetnike je ravno nasprotno. Že sam London je tako velik trg, da je večina domačih podjetnikov kar malo »lena« in sploh ne razmišljajo izven njegovih meja.

V kateri fazi pa so startupi, ki so sprejeti v pospeševalnik? Imajo že MVP, iščejo trg...

Polovica jih že ima nekakšen MVP, druga polovica pa že prve, neplačljive, stranke in morda že kakšne prihodke. Vendar MVP ne pomeni, da pridejo le z nekakšnim prototipom, temveč že imajo potrdilo trga.

Wayra-London-3.1399888933.jpg.n.600px.jpg
Pomembnost vizualizacije podjetniške poti je eden izmed glavnih naukov izobraževanja v Wayri.

Za podjetnike velja, da so slepo zaljubljeni v svojo idejo. Kakšne so najpogostejše oblike takšne »slepote«, s katerimi se soočate v Wayri?

Moram priznati, da vedno sočustvujem s podjetniki. Morate razumeti, da je podjetje njihov dojenček in da, ko jim nekdo reče, da mu njihova rešitev ali izdelek ni všeč, oni pravzaprav razumejo, da ne marajo njihovega otroka. Največja napaka podjetnikov je torej vztrajanje pri svoji ideji, čeprav tako trg kot vsi podatki kažejo nasprotno. Dober podjetnik sprejema kritiko in če je ta upravičena, tudi spremeni pot svojega podjetja. Pri Wayri jih zelo ženemo, da spoznajo svoje stranke, da z njimi komunicirajo od začetka (t.i. customer development process; op. avt.) in ravno ta stik s kupci velikokrat pokaže luknje v ideji ali napačne ocene nekaterih stvari. Tudi zato se večina startupov nekako podzavestno in pa tudi zavestno (smeh) upira temu procesu. Če se podjetnik le zapre med štiri stene in le razvija proukt ali storitev po svoji vizji... no, v večini prmerov se stvar slabo konča.

Kako torej podjetniki sprejemajo pivot in kako je pivot pogost med startupi v Wayri?

Okoli 60 do 70 odstotkov startupov v Wayri opravi pivot. Vprašanje je predvsem kako velik je pivot. Najtežji so zagotovo prehodi od recimo B2B v B2C sektor, saj je potrebno večino stvari opraviti znova. Glede na težavnost sledi sprememba od prodaje velikim podjetjem do prodaje malim podjetjem. Zelo pogost pa startupi v Wayri zamenjajo tudi samo znamko podjetja, to jih story približno polovica.

Če bi pred vami stal nadobuden podjetnik, ki se želi preizkusiti v svetu startupov, katero področje bi mu svetovali, naj raziskuje?

Ker je Wayra v Londonu, kjer v finančnem sektorju dela več kot milijon ljudi, bi zagotovo rekel, da je finančni sektor ena izmed največjih priložnosti za startupe. Lep primer je startup Transferwise (več o startupu si lahko preberete v članku »Smo kot Robin Hood, ki bankirjem izmika porscheje«; op. avt.), ki že uspešno skače v zelje bankam.

Wayra-London-2.1399888672.jpg.n.600px.jpg
Vsak podjetnik potrebuje navdih zato so vse sobe za sestanke v Wayri poimenoval po legendah startup sveta.

Zagotovo so priložnosti za startupe tudi na področju nosljivih računalnikov (t.i. wearables; op.avt.). V naslednjem letu in pol pričakujemo vzpon rešitev startupov, ki bodo po mojem mnenju močno premešali štrene velikanom, kot je Samsung s svojimi pametnimi urami. Vendar startupi ne bodo samo mešali štren velikanom, odpirali bodo tudi veliko novih nišnih trgov na tem področju, za katere sedaj sploh še ne vemo, da obstajajo. Priložnosti pa ne bodo le v izdelavi strojnih rešitev, temveč tudi programskih. Ravno v različnih aplikacijah za nosljive računalnike osebno vidimo največjo priložnost za mlada zagonska podjetja.

Je pa potrebno poudariti, da je trg razvoja aplikacij samo za mobilne naprave mrtev. Edine priložnosti na tem trgu so pametne aplikacije, ki slonijo na zapletenih algoritmih. Razlog se skriva predvsem v dejstvu, da je zapletene rešitve težko posnemati oziroma kopirati.

Je rešitev za kopiranje aplikacij v patentih?

Sami patenti so po mojem mnenju za startupe neuporabni. Sami stroški za patente so tako visoki, da predstavljajo veliko ovire za mlada podjetja pri vstopu na trg. Naše izkušnje tudi kažejo, da je devet od 10 patentov neuporabnih, saj so rešitve tako generične, da je trg v času patentiranja že napredoval. Največja dodana vrednost posameznega startupa, razen če ne gre za revolucionarno odkritje, je sama kultura podjetja. Torej zaposleni, kako podjetnik vodi njihovo kreativnost in kako jih motivira. Največji diferenciator danes za startupe je organizacijska inovativnost.

Wayra-London-1.1399888542.jpg.o.600px.jpg
V Londonski Wayri v ospredje dajejo sproščenost in kreativnost delovnega okolja.

Kakšen primer aplikacije za mobilne naprave, ki še imajo možnosti na trgu?

Lep primer je združevanje različnih znanosti. Tako imamo trenutno v Wayri startup, ki prek mobilne aplikacije pomaga ljudem, da se znebijo različnih fobij. Trenutno stvar deluje samo za arahnofobijo, ampak res deluje. Sam recimo nestrpno pričakujem aplikacijo, ki mi bo na podlagi analize mojega genoma svetovala, kaj naj jem. Torej ko bom pojedel jabolko, mi bo aplikacija sama naročila, naj pojem še kakšne oreščke, ker skupaj v kombinaciji s sadjem zelo dobro deluje na moje telo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...