So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

O konkurenčnosti

Čas branja: 2 min
09.05.2014  08:04
O konkurenčnosti

spetic-ales02-ih.1399615453.jpg
Aleš Špetič je zagonski podjetnik

Tole je opis nekega torka v malem slovenskem proizvodnjem podjetju, kjer izvažamo 99 odstotkov prodaje.

Ob 8h dobim obvestilo dobavitelja, da jim ni uspelo dobiti nekega nujnega materiala iz Kranja, ker ga njihov poddobavitelj ni dostavil pravočasno, tako da ne morejo nadaljevati z izdelavo. Odgovorim: "Ni problema, naj nekdo pripelje ali pa pošlje s kurirsko službo." Razdalja med Kranjem in Ljubljano je 25 kilometrov in se mi ni zdela prav problematična. A nadaljuje se z odgovarjanjem, da niti eni, ne drugi nimajo nikogar, ki bi se peljal tako maratonsko razdaljo, ter da bodo poslali s pošto naslednji dan. Vsa debata obsega kakšnih šest ali sedem elektronskih sporočil in 30 minut dopisovanja. Če želim izdelek danes, moram to opraviti sam. Skupaj kakšno uro in pol na relaciji med Ljubljano in Kranjem.

Ob 9h dobim dobim sporočilo špediterja: "Pozdravljeni, prosim posredujte navodila za uvoz vaše pošiljke tovorni list XXX ker moramo nujno zaključiti postopek uvoza." Kljub temu, da smo že poslovali skupaj, sporočilu priloži predmetno fakturo in formular, ki ga naj bi stiskal, izpolnil, poskeniral in poslal nazaj po elektronski pošti. Na njem se pričakuje le sedem podatkov: ime podjetja, naslov, pošta, telefonska številka, fax, davčna in matična številka. Vtipkam podatke kar v odgovor sporočila in pošljem nazaj. Kar sledi je dopisovanje, da moramo posredovati fakturo, pa izpolniti formular. Ko mi po nekaj izmenjavah uspe dopovedati, da so vsi podatki že v prvem sporočilu, da je faktura itak prišla od njih, me preseneti še z zahtevo po slovenskem izrazu pošiljke s fakture:"USB cables"...vrnem: "USB kabli". No, zdaj bo pa ok. Dopisovanje je zahtevalo osem elektronskih sporočil, skupaj kakšne pol ure.

Ob 10h pride sporočilo banke, da naj se oglasim pri njih, da se pogovorimo o kreditni liniji. Pa kdo komu tu prodaja? Če želim tja, mi bo to vzelo eno uro.

Začnemo delati in ob 11h zazvoni telefon: "Dober dan Pošta Slovenije. Pri nas morate prevzeti poizvednico." Ni mi čisto jasno zakaj, a hitro pridemo do tega, da smo pred meseci dali poizvedbo za eno pošiljko, ki je bila izgubljena. Zadeva je že zdavnaj rešena, tudi oni to vedo, a uslužbenec na drugi strani vztraja, da jo moram priti osebno iskat. "Zadevo smo že rešili, hvala." "Ne gospod, to je uradni dokument, morate priti podpisat in prevzeti poizvednico." Zahvalim se, da so me obvestili, in jih prosim, da naj jo pošljejo po pošti. "Ne, to ne gre tako, mi nimamo pismonoš za to, morate priti osebno podpisat." Ok, torej zdaj naj bi šel osebno podpisat na pošto papir, ki zame nima nobene vrednosti, kar mi naj bi vzelo vsaj pol ure.

Do 12h sem si tako moral izmenjati približno 20 nesmiselnih sporočil z ljudmi, ki mi svoje storitve prodajajo. Od mene pričakujejo, da bom v istem dnevu porabil vsaj dve do tri ure pri poteh, ki v normalnem svetu ne bi bile potrebne. Pa še pol dneva ni minilo.

V istem času sem se brez težav dogovoril s Kitajci in Nemci za dobavo in dostavo materialov, pogoje in način izdelave.

Ko gremo na kosilo, opoldne v centru Ljubljane skorajda ne dobimo proste mize. Ko me natakar vpraša, če je bilo vse v redu, in mu povem kaj ne, me samo debelo gleda in nima pojma kaj naj naredi. Očitno mu nikoli nihče ne pove, da ima hladno juho, preslane testenine ali pa da je pozabil prinesti solato.

Napake in lapsusi se dogajajo vsak dan. V tem ni težava. Težava nastane, ko je postane sprejemanje napak in prelaganje le teh na kupca del dnevne rutine in predvsem, da ni nihče zaskrbljen, ko dobi drugačen odgovor.

Ker sprejemamo polovičarstvo. Kako naj bomo potem konkurenčni?

Aleš Špetič je podjetnik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...