So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Z inovativnim simulatorjem vožnje bi radi izboljšali prometno varnost

Čas branja: 2 min
09.04.2014  11:16
Podjetje NERVteh razvija simulator vožnje, za katerega verjamejo, da lahko izboljša varnost v prometu. Najprej želijo prodajati avtomobilistični industriji in zavarovalnicam ter mednarodnim organizacijam. Iščejo investicijo v višini 200 tisoč evrov
Z inovativnim simulatorjem vožnje bi radi izboljšali prometno varnost

V prometnih nesrečah vsako leto umre okoli 1,2 milijonov ljudi, med katerimi je pol milijona otrok ali mladostnikov. Visoke kazni in represivni ukrepi so uspešni zgolj do neke mere, veliko je namreč odvisno od pravilnega voznikovega odziva v kriznih razmerah, to pa v prvi vrsti zahteva nekaj izkušenj in učenja pod strokovnim nadzorstvom.

nervteh.1397034821.jpg.c.600px.jpg
Devetčlansko ekipo NERVteh sestavljajo strokovnjaki s področja robotike, elektrotehnike, računalništva, ekonomije, arhitekture in designa. Direktor podjetje je Matej Vengust (drugi z leve)

Personalizacija treningov

Matej Vengust, ustanovitelj in direktor podjetja podjetju NERVteh verjame, da lahko varnost v cestnem prometu povečajo s simulatorji vožnje. Enega razvijajo tudi sami. Lotil so se razvoja simulatorja, ki omogoča doživljanje realnega okolja. "Naše inovacije so premična platforma, prilagodljiva izobraževalna programska oprema in možnost personalizacije treningov glede na potrebe kandidata," dodaja. Vengust sicer priznava, da konkurenca obstaja, a v večji meri ponujajo drage in zastarele simulatorje. "Človek težko dobi občutek dejanskega okolja. Ko zaviraš, ne čutiš, kdaj se avto ustavi, v ovinkih ne čutiš sil, ne čutiš lukenj ali ležečega policaja. Vse je zelo statično," navaja glavni problem ostalih podobnih rešitev.

Simulator bo imel pravo notranjost avtomobila, premična platforma pa bo ob tem omogočala, da bo uporabnik lahko občutil delovanje amortizerjev in podlage. "Če boš denimo zapeljal na ledeno podlago, boš čutil, katero stran avtomobila zanaša. Vozniki se bodo tako naučili pravilno odzivati v takšnih nepredvidljivih razmerah," še dodaja Vengust. Programska oprema se bo po besedah direktorja podjetja od ostalih, že obstoječih rešitvah, razlikovala po sposobnosti za učenje. "Merili bomo kandidatovo telemetrijo in na podlagi pridobljenih podatkov ugotavljali pomanjkljivosti voznika. Treningi bodo prilagojeni posamezniku in njegovim slabostim. Če bo denimo nekdo slabo ocenil razdaljo, bo delal vaje za izboljšanje na tem področju," še pravi. Simulacija bo omogočala trening odzivov v različnih vremenskih pogojih, vožnjo pod vplivom alkohola in prepovedanih substanc, hitro vožnjo in druge nepredvidljive situacije, kot ja na primer nenaden skok otroka na cestišče.

Cene odvisna od tipa simulatorja; od 5 do 21 tisoč evrov

Okvirna cena naprave, ki bo namenjena izobraževanju bo 16 tisoč evrov, simulator za avtomobilsko industrijo - tega bo možno oblikovalsko prilagoditi potrebam stranke - pa bo stal 21 tisoč evrov. V načrtu je tudi razvoj simulatorja za igričarsko industrijo oziroma domačo uporabo, cena pa se bo po besedah Vengusta gibala okoli 5000 tisoč evrov. Predvidevajo 80-odsotno maržo, ki naj bi omogočala razvoj podjetja in nadaljnjo vlaganje v produkt in proizvodnjo. Oglaševali se bodo medtem pretežno prek specializiranih spletnih strani in revij, v bodoče pa še v ostalih medijih.

Do zdaj so v razvoj vložili okoli 50 tisoč evrov, za zaključek pa bi potrebovali 200 tisoč evrov investicije. Po besedah Vengusta so bili v pogovorih z bolgarskim skladom LAUNCHub in tremi slovenskimi investitorji, "ampak smo razmišljali, da bi najprej dobili odziv zavarovalnic in avtomobilske industrije, kar je potem tudi podlaga za pogovore z investitorji, ki tako vidijo, kakšen je potencial ideje oziroma produkta".

Najprej prodaja avto industriji in zavarovalnicam

Podjetje želi v prvi fazi prodajati organizacijam, kot so avto-moto zveze, Svetovna zdravstvena organizacija, Združeni narodi in Svetovna avtomobilistična zveza. Slednja sodeluje tudi z Evropsko komisijo, ki denarno podpira ukrepe za večjo varnost v cestnem prometu. Vengust eno od možnosti za prodajo vidi prav prek evropskih razpisov, a so postopki za start-upe dolgotrajni, birokracija pa zapletena. "Zato smo se kljub temu odločili, da bomo produkt najprej ponudili tudi avtomobilski industriji in zavarovalnicam, ki bi simulatorje avtošolam lahko tudi sponzorirali, kasneje pa bomo nagovarjali igričarsko industrijo in izobraževalne ustanove," pravi. Sicer najprej ciljajo na evropske trge, nato pa se nameravajo razširiti tudi globalno.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...