So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Srednješolski startupi: Z aplikacijo Wivu na globalni trg

Čas branja: 2 min
01.04.2014  16:21  Dopolnjeno: 01.04.2014 16:22
Srednješolski startupi: Z aplikacijo Wivu na globalni trg

blazon_jaka3_sb
Jaka Blažon

Od danes lahko vsi imetniki Applovih pametnih telefonov namestite aplikacijo za deljenje slik Wivu, ki je plod dela slovenskih srednješolcev. Ti so idejo razvijali pod okriljem pospeševalnika srednješolskega podjetništva Ustvarujalnik. Preden vam v pogovoru s prvim mladeničem startupa Jakom Blažonom razkrijemo več podrobnosti, pa prvo poglejmo, kaj Wivu pravzaprav je.

Deljenje fotografij

Wivu je po besedah prvega človeka Ustvarjalnika Matije Goljarja po funkcionalnosti zelo podobna vsaki drugi "photo sharing" aplikaciji, z eno bistveno razliko. "Vsak dan uporabnikom aplikacija posreduje sporočilo "Challenge of the day" - danes slikajte dobro delo, danes slikajte otroško srečo, danes slikajte najljubši obrok...," idejo razloži Goljar. V nasprotju z zelo znano aplikacijo Instagram je posebnost Wiva to, da aplikacija uporabnike sama prosi, da stopijo izven okvirjev in se potrudijo, da naredijo nekaj novega in so za to nagrajeni. "Tipičen uporabnik bi tako bil nekdo, ki se slika med plankingom...," meni Goljar. Vendar konkurence je že veliko? "Konkurenca obstaja v obliki aplikacij za deljenje vsebin, ki jih je danes veliko, a na tem trgu je pomembna diferenciacija, nekaj kar te loči od drugih. Pri nas je to da je vsak dan drugačen in to imamo zaprte lajke oziroma zvezdice," odgovarja Blažon.

Pot Jake Blažona in njegov podjetniških kolegov ste lahko na Startaj.si spremljali tudi prek tedenskih blogov. Več na: Moje podjetje

Od začetkov do trga v šestih mesecih

"Aplikacija Wivu se je razvijala od oktobra 2013, največji napredek v razvoju pa smo dosegli na Startup weekend-u v zagrebu in kasneje na Microsoft App Academy-ju kamor smo bili sprejeti kot ekipa s potencialno investicijo," prve korake v svet startupov razkriva Blažon. Ekipa je sicer delno sestavljena iz dijakov, delno iz starejših članov, vsi pa so člani Ustvarjalnika. "Ustvarjalnik je bil izredno pomemben člen na naši poti in se z razlogom imenuje pospeševalnik mladinskega podjetništva. Ker sam nimam programerskih znanj a me zelo zanima marketing ter poslovno modeliranje, smo se na Ustvarjalniku spoznali z razvijalci ter nato skupaj začeli realizirati idejo. Ustvarjalnik nam je prav tako priskrbel prostore v obliki coworkinga, kjer smo aplikacijo tudi razvijali, spoznavali nove ljudi ter vsak dan izvedeli nekaj novega. Posredovali so nam prave kontakte ter nas  promovirali. Pospešili so razvoj našega projekta," pojasnjuje Blažon.

Kje bo denar?

"Poslovni model, ki se skriva za aplikacijo je, da je vsak dan za človeka in potencialnega uporabnika drugačen in vsak človek ga vidi na drugačen način," pojasnjuje Blažon in dodaja: "Z dnevnim taglinom oziroma izzivom, jih spodbodemo k temu, da uporabniki pokažejo kaj oni vidijo, čutijo, mislijo ali pa si predstavljajo za temi besedami. Naša posebnost je ta, da uporabniki slikam, ki so jim všeč podelijo zvezdice, a zvezdice so vidne šele naslednji dan, s tem se izognemo "peer pressure" (pritisku sovrstnikov) efektu, prosjačenju za lajke (všečke), ter strahu pred objavo vsebine, prav tako pa je ta poslovni model zelo engaging, saj uporabnike zelo zanima koliko zvezdic so dobili prejšnji dan. Nato se v uporabo vključijo tudi podjetja, ki želijo promovirati svoje izdelke in s svojim izzivom oziroma taglinom, ki ga nato posredujemo uporabnikom dobivajo prepoznavnost njihovega branda, nagradijo najboljše slike, uporabniki pa postanejo del njihove zgodbe."

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...