So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Pioneers Unplugged: Potrebno se je zavedati moči, ki jo nosijo podatki

Čas branja: 2 min
01.04.2014  14:23  Dopolnjeno: 01.04.2014 14:37
Pioneers Unplugged: Potrebno se je zavedati moči, ki jo nosijo podatki

Podjetja lahko s primerno analizo in razumevanjem podatkov sprejemajo boljše odločitve in s tem pridobijo konkurenčno prednost na trgu, so se strinjali udeleženci včerajšnje okrogle mize v ljubljanskem inovacijskem centru IBM. Na drugem Pioneers Unplugged v organizaciji start-up šole Hekovnik so govorniki - Matic Bitenc iz start-upa Toshl, Andreja Štirn iz Simobila, Hermina Mencin iz Studia Moderne in Kristjan Pečanac iz Hekovnika - spregovorili prav o pomembnosti podatkov in dejstvu, da bodo morala podjetja v prihodnosti postati bolj "data driven".

ibm1
Foto: Nataša Pristovšek

Tako Štirnova kot Mencinijeva sta uvodoma izpostavili količino podatkov, s katerimi se ukvarjata Simobil oziroma Studio Moderna. "Pri Simobilu imamo skoraj 700 tisoč uporabnikov,  beležimo podatke o klicih, sporočilih, informacijah, sprejetih v klicne centre, internetnih dostopih," je povedala Štirnova, medtem ko je vodja projektov v Studiu Moderni izpostavila 20 milijonov partnerjev, od tega jih je okoli tretjina članov. Pri enem največjih slovenskih trgovcev shranjujejo podatke, ki se pretežno navezujejo na prodajo in prodajne kanale.

Filozofijo "Data driven" koncepta morajo razumeti tudi start-upi

Stran start-upa je predstavil Matic Bitenc. Toshl po njegovih besedah nove različice aplikacije za nadzor osebnih financ razvija prav na podlagi podatkov, ki so jih pridobili pri prejšnjih verzijah. Podatki obsegajo tako vrsto uporabnikov kot količino zabeleženih stroškov s strani uporabnikov.

Pečanac je ob tem opozoril, da morajo tudi start-upi začeti s t. i. »data driven« filozofijo. »Tovrstna paradigma je prisotna tudi pri nas. Manjša podjetja že razmišljajo v to smer, zadnji vlak za podjetja, ki poslujejo s končnimi uporabniki, je že skoraj speljal,« je dodal. Štirnova je sicer dodala, da se podjejta s področja maloprodaje že dlje časa ukvarja z vprašanjem, kako izboljšati uporabniško izkušnjo, tudi z uporabo big data analiz. Po njenih besedah pa je to postalo še bolj očitno v času gospodarske krize, ko dobički in marže padajo.

ibm

Direktorica sektorja poslovnega poročanja pri Simobili še meni, da je analiza podatkov danes veliko lažja, tudi za start-upe. »Potrebno jih je zgolj zbrati in analizirati,« je povedala. Sicer je potrebno izpostaviti, da zgolj analiza podatkov ni dovolj, če jim ne dodamo potrebne vsebine. »Posel in marketing morata podatke razumeti. To jim doda vrednost. Podatki so naš kapital, s katerim lahko naredimo veliko konkurenčno prednost,« je še povedala.

Izziv: kako poenotiti sistem

Podjetja se torej čedalje bolj zavedajo kapitala, ki ga imajo ali nimajo v svojih podatkih. Tehnologije za obvladovanje velikih količin podatkov dajejo nov zagon poslovni analitiki, ki iz podatkov ustvarja vrednost. V zadnjih letih so investicije v segment poslovnega odločanja  (BI) spodbujali predvsem IT-oddelki, kjer so želeli standardizirati tehnološke rešitve za poslovno odločanje. Tudi Štirnova je ob tem dejala, da se glavni izzivi v prihodnosti nanašajo predvsem na vprašanje, kako vzpostaviti »data governance« oziroma sistem, v katerem »bomo vsi govori isti jezik«.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...