So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Razvijajo sistem, ki bo temne prostore osvetlil z naravno svetlobo

Čas branja: 2 min
19.03.2014  13:14  Dopolnjeno: 19.03.2014 13:59
Razvijajo sistem, ki bo temne prostore osvetlil z naravno svetlobo

Temni prostori slabo vplivajo na počutje, produktivnost in zbranost. Rešitev, kako pripeljati naravno svetlobo v prostore brez oken, pa se morda skriva v sistemu, ki ga razvija ekipa pod vodstvom Rok Mihelja. Njihov sistem je zasnovana iz dveh glavnih komponent. Prva komponenta je zbiralnik in je pritrjen na strehi objekta. Zbira in fokusira sončno svetlobo do optičnih vodnikov in jo pošilja v notranjost do druge komponente, difuzne luči, ki razprši svetlobo po notranjosti. Za boljši izkoristek sončnega osvetljevanja sistem sledi soncu in prenaša samo vidni del svetlobe ter hkrati blokira UV in IR žarke. Notranja svetila se na ta način ne segrevajo, pojasnjuje Mihelj.

rok mihelj
Rok Mihelj med glavne kupce sistema naravne svetlobe uvršča podjetja, šole, bolnišnice, telovadnice, vrtce, ladjarje in trgovske centre.

Med glavne potencialne kupce Mihelj uvršča podjetja, šole, bolnišnice, telovadnice, vrtce, ladjarje.  Ob tem sicer dodaja, da velikih omejitev ni, saj bo sistem individualno prilagojen vsakem objektu, tudi stanovanjskim. »Veliko prednost prinaša tudi trgovskim centrom, saj je dokazano, da se kupci v trgovinah z naravno svetlobo zadržijo kar 40 odstotkov dlje kot v trgovinah z umetno svetlobo. Trgovskim centrom lahko nov način osvetljevanja prostorov poveča prihodke vse do 30 odstotkov,« je prepričan Mihelj.

"Naša prednost je v nižji ceni"

Sogovornik sicer priznava, da manjša konkurenca obstaja, a je po njegovih besedah problematična predvsem cena, ki se giblje od pet tisoč do trideset tisoč evrov na sistem. "Z našim sistemom bomo poizkušali ceno spustiti na 3.500 evrov," trdi Mihelj. Kot še eno izmed konkurenčnih prednosti lastne rešitve, sogovornik navaja možnost namestitve sistema tudi na strehe pod naklonom. Pa tudi čiščenje, ki mora biti redno, naj bi bilo manj zahtevno zavoljo premaza, ki zbira nečistočo in jo s prvim dežjem spere. "Tako se bodo komponente čistile  štirikrat letno. Vsak posameznik pa bo deležen individualnega obravnavanja, saj je odvisno kakšno osvetlitev potrebuje," še dodaja.

Za dokončanje potrebujejo okoli 70 tisoč evrov

Z razvojem se sicer ekipa ukvarja dobra tri leta, trenutno pa so v fazi prototipa, ki pa ga ne morejo ponuditi trgu. Do končanja jim manjka še difuzna luč, ki je trenutno še zgolj na papirju. Ocenjujejo, da bi za dokončanje potrebovali okoli 70 tisoč evrov. Mihelj sicer pričakuje, da se bo tekom razvoja višina potrebnih sredstev še spremenila.

Na globalni trg s partnerstvi

Ambicije ekipe medtem segajo na globalni trg, na katerega bodo poskušali prodreti na podlagi partnerstev s podjetij, ki proizvajajo hiše,  arhitekturnimi biroji, proizvajalci ladij ter prek podjetij prodajalci svetil. "Naš namen je sodelovati s priznanimi blagovnimi znamkami s področja notranje razsvetljave in tako hitreje in lažje priti do potencialnih kupcev. Hkrati pa bomo pripravili premični »show room«, da si bodo ljudje lažje predstavljali kako sistem funkcionira in kakšne so njegove koristi, pravi  sogovornik. Sistem bodo tudi namestili na prevozno sredstvo (kombi) in se na ta način oglaševali po celi Sloveniji. Predstavljali se bodo na vseh sejmih s področja energetike in razsvetljave. Sicer pa iščejo strateškega partnerja, ki bo ekipi pomagal pri uresničitvi poslovne ideje in bo" z nami soustvarjal  zgodbo".

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...