So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Podjetni dijakinji z receptom, kako premagati pasivnost med mladimi

Čas branja: 2 min
11.03.2014  11:17  Dopolnjeno: 11.03.2014 11:21
Podjetni dijakinji z receptom, kako premagati pasivnost med mladimi

Inovativni, vztrajni in podjetni dijakinji Gimnazije Vič sta za vrstnike zgled proaktivnega delovanja zunaj tradicionalnih šolskih okvirjev. Z najnovejšim projektom EtnoART Meta Pezdir in Urša Maček poskušata povezati dve generaciji, hkrati pa ohraniti tradicijo domače obrti in kulinarike. Domačim obrtnikom, navadno starejšim ljudem, bosta tako priskočili na pomoč s spletno prodajo njihovih izdelkov, denimo čipk, igrač, lesenih ali keramičnih izdelkov, medu ali sira.

Urša Maček in Meta Pezdir, dijakinji Gimnazije Vič
Simbioza dveh generacij

Ideja se je porodila med pogovorom s člani Ustvarjalnika (mladinski podjetniški pospeševalnik, o katerem si lahko več preberete v članku Podjetniški »peskovnik« za srednješolce), ki jima sicer vseskozi pomagajo z nasveti in ju usmerjajo na pravo pot. »Naše babice ustvarjajo lepe stvari, ki bi jih prodajale, pa jih ne znajo. Mladi pa smo po drugi strani bolj tehnološko pismeni. To dvoje poskušamo združiti. Gre torej za simbiozo dveh generacij,« je povedala Pezdirčeva.

Pomembna sta pravi pristop in jasen cilj

Kako veliko je zanimanje za sodelovanje, bosta preverili z anketami, a dozdajšnji odzivi so zelo pozitivni. »Ljudje, s katerimi smo se pogovarjali, so zainteresirani, predvsem tisti, ki nimajo espeja ali avtorske pogodbe, bi pa z veseljem pri svojem delu tudi kaj zaslužili,« pravita sogovornici. Obe se tudi zelo dobro zavedata, da bo v oglaševanje treba vložiti veliko truda. Prepoznavnost projekta bosta poskušali razširiti prek medijev, pošte, telefona, pa tudi osebnega stika ter prek domov za starejše in raznih upokojenskih društev. »Pomembna sta pravi pristop in jasen cilj,« razlagata.

Spletna trgovina sicer ni namenjena zgolj vzajemnemu učenju in medgeneracijskemu sodelovanju, temveč tudi obojestranskemu zaslužku. Poslovni načrt je za zdaj še v izdelavi, a mladi podjetnici načrtujeta, da si bodo zaslužek razdelili po formuli 80 - 20. »Ceno bomo določili skupaj z avtorjem, bodo pa primerljive z drugimi podobnimi izdelki,« zatrjujeta. Načrtujeta tudi ustanovitev društva, a sta, kot pravita, še vedno v iskanju najboljše rešitve.

Širitev v tujino

Če bo povpraševanje po izdelkih tudi po koncu projekta veliko, bosta ponudbo razširili ter se povezali s turističnimi trgovinami, kmetijami, različnimi društvi v Sloveniji in slovenskimi društvi v tujini. »Morda bomo v okviru EtnoARTa začeli tudi delavnice, kjer bodo lahko mladi v živo spoznali domačo obrt, starejši pa bodo imeli priložnost svoje znanje prenesti naprej,« načrte razkriva Mačkova.

Vrstniki, upajte si!

Obe dijakinji obiskujeta podjetniški krožek na gimnaziji, aktivni pa sta tudi pri različnih šolskih projektih. Pravita, da sta njuna strast ekologija in trajnostni razvoj, zato sta se v preteklosti udeleževali tudi različnih mednarodnih delavnih in konferenc.

To jima vzame veliko časa, a obe v en glas zatrjujeta, da nikakor ne gre za potrato časa. »Ko prideš domov, si še vedno poln idej. Ni naporno,« pravita. Sogovornici pri vrstnikih sicer ne marata pasivnosti, ob tem pa jim sporočata: »Upajte si. Tudi če ti ne uspe, si vseeno poskusil in se iz tega nekaj naučil. Tudi če ne bova prodali ničesar, sva se kljub temu veliko naučili.«

V okviru projekta EtnoART poteka 1. natečaj za najboljšo domačo obrt. Vsi tisti, ki ustvarjate izvirne izdelke domače obrti lahko do 11. aprila 2014 na info@etnoart.si ali po pošti na naslov Ustvarjalnik Vegova 8, 1000 Ljubljana (s pripisom za EtnoART natečaj) pošljete fotografijo izdelka in izpolnjeno prijavnico ter tako sodelujete na natečaju. Najboljših deset izdelkov bo nato predstavljenih v spletni trgovini EtnoART.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...