So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Slovenec v Indiji: Prvi dnevi v Bangalorju, prvi kulturni šok

Čas branja: 3 min
06.03.2014  18:04  Dopolnjeno: 06.03.2014 18:10
Slovenec v Indiji: Prvi dnevi v Bangalorju, prvi kulturni šok

Vsak teden boste na portalu Startaj.si prek blogov spremljali šestmesečno delovno prakso mladega Slovenca Matica Kašnika (več o njem si lahko preberete v intervjuju FRIjevec, ki bo v Indiji prek spleta prodajal izobraževanja) v Indiji.
Nori vozniki rikš, polomljene ceste, krave sredi cest, silicijeva dolina Azije, vpitje ljudi na ulici in še več.

Tako nekako lahko opišem samo z nekaj besedami nove vtise, ki sem jih doživel pretekli teden v novi kulturi. Morda se je besedna zveza Incredible India že preveč »zgulena« za uporabo, vendar je to popolnoma tisto, kar opisuje to državo.

Stopil sem iz letala v Bangalorju po štiriurnem letu iz Dubaja in že sem začutil prijetno vremensko izkušnjo mesta, ki leži na 900 metrih nadmorske višine in v dobesednem prevodu pomeni mesto kuhanega fižola. Prvič, ko sem prebral prevod me je kar malo stisnilo pri srcu - sam namreč nisem ravno »ljubitelj« fižola (smeh)...

Ena izmed prvih prvih stvari, ki so me navdušile, je definitivno podnebje! Temperature okoli 25-30 stopinj skoraj skozi celo leto. Ni kaj, da ne bi tega oboževal (čeprav sem strasten ljubitelj snežnih pobočij) ampak je res super občutek, ko se lahko sprehajaš v kratkih rokavih skozi celo leto!

Mesto v katerem živi več kot 10 milijonov prebivalcev - vsaj tako so mi pritrdili lokalni prebivalci, je res ogromno! Kar želim povedati je, da se mesto razteza po dolžini in širini, medtem, ko je najvišja stavba 5-nadstropna (seveda obstaja nekaj svetlih izjem). Res je smešno, ko vidiš, da je lokalni metro zgrajen višje kot večina mesta. Sama metro proga je še vedno v gradnji, čeprav deluje že od leta 2011. Trenutno poteka vožnja le na relaciji šest postaj in ena vožnja stane 12 Rupijev, kar nanese okoli 0.14 evra.

Med mnogimi kulturnimi šoki moram omeniti promet. Brez tega Indija ne bi bila Indija. Nori vozniki, za pojme večine ljudi kar predrzni. Zelo ironične so predvsem table, ki visijo po celem mestu kot so »Follow traffic rules« oz. upoštevaj prometna pravila. Nekako ne pašejo v kontekst, ko pa vsi divjajo levo, desno in prehitevajo po levi in desni. Da uporabe troble sploh ne omenjam!! Seveda uporabljajo semaforje ampak še zdaj nisem ugotovil, kako namreč delujejo - ljudje imajo svoj sistem. Smešno je, da medtem, ko sem prepotoval manjši del mesta dejansko v vsemu temu prometnemu kaosu obstajajo nek sistem, ki ga moraš potuhtati in se lahko nato vključiš v promet. Za vse tiste, ki imate vsaj radi malo svoje življenje, ne priporočam vožnjo po teh cestah, vsaj ne dokler se ne privadiš.

Prvi teden sem preživel v - lahko rečem kar udobnem stanovanju oz. sobi oz. kakor pravijo tukaj »serviced guest rooms«. To pomeni, da imaš na voljo fitnes, uporabo bazena, vključen zajtrk in pa še kaj bi se našlo. Seveda časa za fitnes in pa bazen nisem imel, kajti celoten mesten vrvež te popolnoma prevzame in hočeš postati del tega. Ne moreš si pomagat, da ne bi raziskoval po mestu!

Najbolj mi je bilo šokantno prvo jutro, ko sem komaj prihajal k sebi in slišim od zunaj glas, ki vpije »Papiiiiir, Papiiiiir, ...«. In to je kar trajalo približno 15 minut - moram reči, da je bila res nadležna budilka. Delovala je še cel teden, dokler se nisem preselil v moje novo stanovanje... Res ni drugih besed kot »pain in the ass«! Ampak kot vsega hudega se navadi človek tudi na to. Navsezadnje ljudje, ki zbirajo papir lahko zaslužijo za dnevni obrok za približno 5 kg papirja.

Bangalore (13)
Delovno mesto

Bil je torek, moj tretji dan v Bangalorju, ko sem končno odšel v pisarno, kamor me je tudi pospremil sodelavec Anil - eden najbolj prijaznih, smešnih, delovnih ljudi kar sem jih kdaj imel možnost spoznati. Pisarna me je totalno impresionirala - nekako bi najboljše opisale besede co-working za 300 ljudi.

Prvi teden sem se spoznaval z večino ljudmi, ki so tukaj zaposleni - prvi občutki so bili res mešani. Razen dveh oseb (Anil in Ravi) s katerima sodelujem dnevno, je bilo vzdušje kar čudno. V pisarni v Zurichu je bilo vedno živo, polno smeha, kavic na hodnik, druženja, medtem ko tukaj je na začetku bilo kar malo tiho. Vsi delavni za svojimi računalniki - glede produktivnosti Indijcev bom pisal v naslednjih objavah ;) Moram reči, da je bilo ob koncu tedna že malo bolj živo - mislim, da so se me morali malo »privaditi« po domače povedano, preden so spregovorili z mano več besed in so se malo odprli.

Nov teden v novem mestu in novi kulturi. Seveda ne gre brez žuranja! Na srečo sem že pred prihodom v Bangalore naredil manjši research, kaj se splača in naletel na Bangalore Expats Club, ki je klub za tujce, ki živijo v tem mestu. Ustanovljen je bil z namen, da povezuje vse tujce, ki pridejo v Bangalore in lahko tako zažurajo skupaj, navežejo kakšen biznis stik ali pa še marsikaj drugega. Ima kar veliko članov, veliko izmed njih ima pomembno mesto v podjetjih. Seveda, pa Indija ne bi bila »Incredible India«, če se vsi bari v mestu ne bi zaprli ob 23:30. To pomeni, da v nobenem baru/klubu ali restavraciji ni več nikogar ali pa se plača kazen.

Tako je bil teden že naokoli in že sem moral spakirat kufre ter si poiskati novo stanovanje...

Hiša v kateri sem stanoval (1)
Moje prvo domovanje v Bangalorju

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...