So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kaj so v treh mesecih ustvarile ekipe v programu start:Ecommerce

Čas branja: 4 min
06.03.2014  15:20  Dopolnjeno: 12.03.2014 23:46
Kaj so v treh mesecih ustvarile ekipe v programu start:Ecommerce

Ob zaključku programa start:Ecommerce, ki ga ob podpori Studia Moderne, platforme Shopamine, Pošte Slovenije in Računalniških novic izvaja Startup šola Hekovnik, se je včeraj predstavilo osem ekip. V treh mesecih so oblikovale idejo, pripravile poslovni model, raziskovale trg ter postavljale in rušile hipoteze. V pospeševalniškem programu je sicer sodelovalo 20 ekip, program pa jih je končalo devet.

Glavno nagrado v vrednosti deset tisoč evrov po izboru žirije, ki so jo poleg direktorja Studia Moderna Sandija Češka sestavljali še Snježana Wagner iz Pošte Slovenije in Peter Brenko iz podjetja Appoteka, je prejela ekipa Proform, ki izdeluje modularno leseno pohištvo.

V nadaljevanju predstavljamo ekipe, ki so »pitchale« svoje ideje.

[gallery ids="2707,2708,2709,2710,2711,2712,2713,2714,2715,2716,2717"]

Egoline: 300 tisočakov za e-cigarete

S projektom Egoline bi Jure napadel trg elektronskih cigaret in dodatkov. Njegov moto je izboljšati kakovost življenja kadilcev, ki jih poleg zdravstvenih in finančnih težav pesti tudi protikadilski zakon. Alternativa temu je zdrav način življenja ob nižjih stroških - kar 70 odstotkov kadilcev naj bi želelo prenehati s kajenjem, kar pa omogočajo e-cigarete. Jure računa, da bi lahko na slovenskem trgu letno ustvaril za 300 tisoč evrov prihodkov. Med glavnimi izzivi je omenil prepoved oglaševanja, kar bi premagal z organizacijo dogodkov za informiranje in testiranje.

Moja kava: Kako vam je všeč kava v službi?

S poslovnim modelom B2B pa bi Manca, ki prek podjetja Moja kava uvaža italijansko kavo Lavazza, podjetjem ponudila boljšo kavo: tako, ki bi jim ostala v spominu. Pisarne, oziroma kuhinje poslovnih stavb bi oskrbeli tudi s servisom in dostavo, to pa bi nenazadnje lahko podjetjem letno navrglo vsaj 80 ur prihranka, namesto kuhanja turške kave vsak dan. Šalica priljubljene italijanske kave pa bi uporabnika stala le 36 centov, je še razkrila Manca.

Brinjevo olje, upokojenci in Facebook

Da ima rešitev za najpogostejše človeške bolečine (če niste vedeli: v sklepih in v križu), je prepričan Marjan. Zato bi z oglaševanjem na Facebooku privabil starejše kupce, letno pa si obeta več kot 160 tisoč evrov naročil v Sloveniji. Izdelek je popolnoma naraven, ima razpršilko, plača se ga po kosu. Upokojenci so dojemljivi za dogajanje na Facebooku, pravi Marjan, več kot 90 odstotkov dosedanjih strank pa je bilo zadovoljnih z učinkom. Receptura ni skrivna, ker prednost njihovega modela ni v proizvodnji, ampak v marketingu.

Srečen Kužek: hitreje do pasjih priboljškov 

Namen spletne trgovine Srečen Kužek je po besedah Mateje Klarič razbremenitev lastnikov psov, ki za svoje veselje pogostokrat potrebujejo manjše priboljške in dodatke. Slednje je težko dobiti v navadnih trgovinah, specializirane pa so običajno zgolj v večjih mestih, medtem ko večina lastnikov psov prihaja iz manjših krajev. S spletno trgovino, kjer bi ponujali omenjene pripomočke, bi stranke prihranile na času, meni Klaričeva. Na Facebooku gradijo skupnost, po besedah Klaričeve so potencialne stranke na strani zelo aktivne. V času programa so vzpostavili tudi poskusno spletno stran, da bi ugotovili morebitno zanimanje. 40 odstotkov obiskovalcev je izpolnilo anketo, tretjina tudi obrazec za naročnino. Naredili so tudi test MVP in ugotovili, da so po enem dnevu oglaševanja dobili sedem oddanih naročil. »Število psov raste, ima ga vsako četrto gospodinjstvo, poleg tega gre za enega redkih trgov, ki ga kriza ni prizadela. Konkurenca sicer obstaja, a se osredotoča na vse vrste ljubljenčkov,« je še dodala Klaričeva. Vizija Srečnega Kužka je po njenih besedah vzpostaviti pakete pripomočkov za pse, ki bi predstavljali marketinško orodje ter širitev v države Evropske unije. V prihodnosti bodo vse svoje cilje usmerili v servis svojih kupcev.

Britva: naša prednost je v lokalni podpori

Ekipa Britve verjame, da je nakupna izkušnja za moške, ki potrebujejo pripomočke za britje, lahko veliko bolj prijetna in časovno manj potratna, saj je po mnenju članov predvsem težava v času, ki ga namenjamo za nakup britev v trgovini. »V spletni trgovini bi ponujali britvice privatne znamke, kar pomeni, da ne bi potrebovali distributerjev in maloprodaje,« pravita člana ekipe. Zaradi sistema naročnin bi bili stroški zalog lahko nizki, britvice bi po njuni oceni lahko prodajali po polovični ceni. Ciljajo predvsem na ljudi, ki cenijo svoj čas, imajo pregled nad svojimi financami in se redno brijejo. Načrtujejo napad na trge jugovzhodne Evrope, ki ga člana ekipe ocenjujeta na 720 milijonov evrov. V Evropi prva konkurenca sicer že obstaja, a naj bi edini ponudnik deloval v nemškem jeziku. Posredna konkurenca je medtem tudi maloprodaja. »Prednost Britve je v lokalni podpori«. Kot dodano vrednost predstavljata storitev v lokalnem jeziku. Ena od idej je med drugim tudi paket rezil, na podlagi katerih uporabnik ugotovi, katero rezilo mu najbolj ustreza.

Proform: rešitev je v prilagodljivi notranji opremi

V lesni industriji so prodajni procesi še vedno skoraj enaki, menijo v podjetju Proform.  »Notranja oprema pogosto ne sledi življenjskemu slogu, modnim trendom, tehnološkemu napredku, zavzema deset odstotkov stanovanja in je namenska,« pravijo. Rešitev je po njihovem mnenju v prilagodljivi notranji opremi, ki omogoča večnamenskost, kreativnost in prihranek prostora. Tehnologija ima poseben pritrdilni sistem, zatični sistem, elementi pa so dimenzijsko primerni za dostavo od vrat do vrat. Ciljne skupine vidijo predvsem v mladih družinah, ki prvič opremljajo stanovanja in pa pri ljubiteljih zabavne tehnike. Plan: želijo optimizirati izdelavo, razviti blagovno znamko in širiti družino izdelkov. V Sloveniji bi prodajali prek trgovskih centrov, v tujini pa prek spletnih trgovskih strani.

TiniMini baby boutique: vse za malčke

Nina v spletni trgovini TiniMini Baby boutique ponuja oblačila, opremo in igrače za otroke. "Prodajam kakovostne izdelke po razumnih cenah," pravi udeleženka programa, ki se pri prodaji po lastnih besedah vedno vpraša, ali je izdelek dovolj kakovosten, da bi ga dala tudi svojemu otroku. Kot je še dodala, s potencialnimi strankami komunicira prek Facebooka, kjer mame izrazijo željo po določenem nakupu, Nina pa jim to poskuša pridobiti »po najboljših cenah in kakovosti«.

Kwiki: Ne uspejo vsi

Ne uspejo vsi, ki se podajo na pot podjetništvo. To sta priznala Denis in Tjaša, računalničar in prihodnja zdravnica, ki sta pod imenom Kwiki razvijala koncept naročnine na igrače. »Strankam bi ponudila paket izobraževalnih igrač za pomoč pri razvoju otrok,« je povedala Tjaša, otroci pa bi igrače vračali in nato prejeli nove. Vendar ideja še ne pomeni realizacije. Ali gre torej za neuspeh (fail)? Pri tem se je v dvorani razlegel smeh. »Ne, ker sva se pri tem projektu veliko naučila,« je razložil Denis. Ob koncu njunega pitcha je Sandi Češko pripomnil, da gre koncept v pravo smer in da ni treba, da vse naredita sama.

Avtorja: Jernej Kosec in Blažej Kupec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...