So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

PR in startupi: Zakaj se o nekaterih govori, o drugih pa ne

Čas branja: 3 min
04.03.2014  09:22
PR in startupi: Zakaj se o nekaterih govori, o drugih pa ne

Vsak startup premore vsaj zametek trženjske strategije. Samo želeli pa bi si, da ima vsak startup tudi PR strategijo. PR je prevečkrat preozko dojet kot to, da podjetje pridobiva zastonj objave v medijih. Površno. Širša opredelitev PR-ja kot upravljanja odnosov s ciljnimi javnostmi (ciljnimi kupci, zaposlenimi, kandidati za zaposlitev, investitorji, lokalnim okoljem, globalnim ciljnim segmentom in drugimi interesnimi skupinami) pa nam že da misliti, da je PR pomemben za vsa podjetja, drzno, še posebej za startupe.

PR strategiji napada in obrambe

Dva osnovna principa upravljanja PR-ja v podjetju sta proaktivno in reaktivno upravljanje odnosov s ciljnimi javnostmi. Razložimo na primeru. Obstajajo podjetja, ki imajo na spletni strani in/ali v družbenih omrežjih bogat arhiv aktualnih novic in pošiljajo PR sporočila na medijske adreme ter načeloma nikoli ne zavrnejo povabila na intervju (to bi bila npr. Moja Čokolada www.mojacokolada.si/ Andraža Gaveza). Gre za PR-ovsko proaktivna podjetja. Nasprotni pol so reaktivna podjetja, ki bolj varujejo informacije, se selektivno pojavljajo na prireditvah in v medijih (večinoma v tistih, ki se neposredno tičejo stroke) ter z zainteresirami javnostmi delijo ožji nabor informacij (primer Data Box, nekdanji Zepppelin databox.com/). Že en vnos v brskalnike vam bo ponudil jasno ločnico v razumevanju obeh strategij. Omenimo še eno stvar, reaktiven pristop je bolj značilen za podjetnike, ki imajo slabe izkušnje z proaktivnim pristopom iz njihovih prejšnjih poslov, in za tista zagonska podjetja, ki nimajo ekstrovertiranega karizmatičnega ustanovitelja. Nekatera podjetja se za reaktivnost odločijo tudi zato, ker sta njihova poslovni in prihodkovni model ekstremno B2B ali nišno zasnovana. Nekateri pa enostavno v tem ne vidijo (še) prepričljive dodane vrednosti, da bi dragocene in redke vire zagonskega podjetja vlagali v to.

»Show me the money« v PR strategiji

Blaž Triglav iz Modre Jagode www.modrajagoda.com/ je eden izmed tistih startup podjetnikov, ki jih je širša zainteresirana javnost spoznala šele v fazi, ko so povečevali kapital v podjetju. Blaž Triglav je po mojem mnenju eden izmed najbolj retorično močnih in miselno drznih startup podjetnikov v Sloveniji. Če ste spremljali razvoj Modre Jagode, veste, da jih je kot raketa v medije izstrelila novica, da so dobili investicijo bolgarskega sklada Launchub. Njihova zgodba realizacije PR strategije pa gre še nekaj mesecev nazaj, in sicer so sistematično začeli s proaktivnejšim pristopom k PR-ju že od jeseni naprej. Njihov tag-line »Aplikacija, ki jo uporablja vsak 3. zdravnik v Sloveniji« pa je ena izmed najboljših izjav o dodani vrednosti, kar sem jih zasledila v zadnjem času. Modri jagodi je PR pomagal do boljše prepoznavnosti tako v širši javnosti, kot tudi v povečevanju tržnega dosega in pridobivanju dodatnih virov financiranja (ja, tudi investitorji berejo J). Toplo priporočam, da si njihov case ogledate pobližje, če imate kompleksen produkt in B2B prihodkovni model, ker so res fantastično opravili svojo PR domačo nalogo.

PR dela kampanje na Kickstarteju uspešnejše

Jan Vranjek iz iniciative Crowdfunding www.crowdfunding.si/ poudarja, da dobra PR strategija bistveno pripomore k uspešni kampanji pridobivanja zagonskih sredstev na omrežjih za množično financiranje. Na podlagi njihovih raziskav in izkušenj so podjetja, ki bi se rada preizkusila na platformah za množično financiranje, dobro osveščena o pomembnosti PR-ja kot načina za širjenje prepoznavnosti blagovne znamke, povečanje zavedanja o obstoju produkta in zvišati verjetnost uspešnosti zbiranja sredstev. PR strategija je za startup podjetja pomembna, ker se vse vzpostavlja na novo in si podjetje šele utira pot do želenih tržnih segmentov. PR pri tem pomaga kot pretok sporočil med podjetjem in okoljem ter predstavlja orodje vplivanja podjetja na okolje. Presenetljivo podjetniki, ki iščejo podporo za realizacijo svoje poslovne ideje pri njih, tudi nimajo klasičnih začetniških težav pri dajanju izjav in razkrivanju informacij širši javnosti. Jan je pojasnil: »lahko pa dodaš na koncu, da tam poudarjamo pomembnost PRja pri kampanji.« Kultura deljenja informacij in obveščanja javnosti o njihovi poslovni dejavnosti je torej vsaj v njihovem ciljnem segmentu podjetij, ki iščejo zagonska sredstva na platformah za množično financiranje, izjemno visoka.

Bojte se zunanjih PR sodelavcev, ki bi z vami sodelovali za 300 eur na mesec

Janez Tratar, inovator in inžinir zasnove lesenih koles Tratar Bikes www.facebook.com/pages/Tratar-Bikes/123177927698288, mi je razkril, da na svoj naslov dobiva ponudbe nadobudnežev, ki bi za 300 eur na mesec (tudi kakšen za 200 se najde) vodili PR podjetja. Janez Tratar še ni aktivno delal na svoji PR strategiji, a je sam prišel že do izjemnih dosežkov na tem področju (umestitev v katalog inovacij Slovenije, objava v Red Bull reviji in objave v več specializiranih medijih). Za uspešno upravljanje PR strategije ne potrebujete zunanjega sodelavca, ampak le vizijo in akcijski načrt za akcijo. Večina medijev ne bo nikoli objavila nekih floskul, ki jih oseba, ki nima pojma o podjetju, zapiše v sporočilo za medije. Ustanovitelji podjetja morajo biti aktivno vpleteni v PR, posebno v zgodnji fazi. Vi ste novica - kaj delate, je lahko novica, kar ste prodajno-naravnano zapakirali kot sporočilo za javnost, pa po vsej verjetnosti ni objave vredno. Novinarji so strokovnjaki z izostrenim čutom za ločevanje med »aktualno« in »prodajno«. Nikakor jih ne gre podcenjevati.

Torej, PR je pomemben - dejstvo. Kdaj se lotimo PR-ja? Ko imamo za povedati kaj pomembnega, kar dejansko zanima ljudi. Kako se lotimo PR-ja? Pišemo na startaj.si J in dobimo prvi feedback. Zakaj se lotimo PR-ja? Ker se najboljše stvari naredijo v interakciji z drugimi in ciljni kupci, investitorji ter drugi nas bodo veliko lažje in hitreje odkrili, če bomo »googleable«.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...