So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako spletno stran prilagoditi pametnim telefonom

Čas branja: 5 min
01.03.2014  15:26
Kako spletno stran prilagoditi pametnim telefonom

Uporaba pametnih telefonov hitro pridobiva na račun tablic in prenosnih računalnikov. V številnih primerih uporabe spleta postajajo telefoni vodilna naprava. Kako naj podjetja prilagodijo svojo spletno komunikacijo pametnim telefonom?

Telefoni že deloma nadomeščajo računalnike, saj uporabniki vse več poudarka dajejo mobilnosti in dos
Telefoni že deloma nadomeščajo računalnike, saj uporabniki vse več poudarka dajejo mobilnosti in dostopu do želenih vsebin ne glede na napravo, ki jo imajo v danem trenutku pri roki. Brez mobilne dostopnosti do svojih spletnih strani izgubljate skoraj četrtino morebitnih strank.

Pri prodaji mobilnih telefonov Telekoma Slovenije je delež pametnih telefonov od 65- do 70-odstoten, pri čemer je še vedno opaziti postopno naraščanje njihovega deleža. Med uporabniki so vse bolj priljubljeni zmogljivi pametni telefoni z večjimi zasloni, ki poleg komunikacije omogočajo tudi delo in zabavo zunaj doma ali delovnega okolja, pravijo na Telekomu Slovenije. Usmeritve namreč nakazujejo, da mobilni telefoni že deloma nadomeščajo računalnike, saj uporabniki vse več poudarka dajejo mobilnosti in dostopu do želenih vsebin ne glede na napravo, ki jo imajo v danem trenutku pri roki. Zato je vse pomembnejša večopravilnost mobilnega telefona, ki je sinhroniziran z osebnim računalnikom, prenosnikom in tablico.

Če odmislimo množico aplikacij, pametni telefoni in tablični računalniki postajajo primarna naprava za dostop do vseh vrst vsebin, ugotavlja Uroš Čimžar iz spletne agencije Klaro. Še vedno je razširjena uporaba pametnih telefonov kot drugega zaslona pri gledanju televizije, kjer vsebino komentiramo in dobivamo dodatne informacije. Pametni telefoni so pri dostopu do interneta vodilni še zlasti v državah v razvoju. Po podatkih StatCounter.com je v Indiji že sredi leta 2012 mobilni internet po deležu uporabe prehitel namizne računalnike.

Več kot polovica pametnih telefonov

Po besedah Jurija Štukovnika iz agencije Tovarna idej pametni telefoni v Sloveniji že presegajo 50-odstotni delež pri uporabnikih. Dostopnost spletnih strani prek mobilnih naprav presega 20 odstotkov uporabnikov v primerjavi z uporabo namiznih in prenosnih računalnikov. Ti podatki kažejo, da mobilna dostopnost spletnih strani postaja izjemnega pomena, brez te izgubljate skoraj četrtino možnih strank.

Različna uporaba

Prebiranje spletne strani na telefonu je seveda drugačno kot na namiznem računalniku. Za to je nujno prilagoditi tudi spletno stran. Kot pojasnjuje Čimžar, večina razlik pri razvoju spletne strani za pametne telefone in za tablico ali namizni računalnik nastane zaradi različnih velikosti zaslonov, a s tem predvsem različne uporabe. Pri zaslonih na dotik je uporabnik pri upravljanju veliko manj natančen in temu primerno je treba prilagoditi oblikovanje spletne strani. Če se že ne uporabi odzivno oblikovanje (responsive design), je treba vsaj poskrbeti, da so gumbi in drugi navigacijski elementi zadosti veliki in tako primerni za navigacijo s prsti.

Proučite uporabnike

Razlike so tako s tehnološkega vidika kot proučevanja uporabniške izkušnje in izdelave grafike. Ker je za uporabnika izjemnega pomena njegova izkušnja s spletno stranjo, je treba dobro proučiti uporabnike in cilje spletne strani ter temu primerno zasnovati prilagoditev strani za vsako izmed naprav, pa opozarja Štukovnik. Seveda je treba upoštevati tudi položaj naprave, pokončni in ležeči, razmišljati o različnih ločljivostih mobilnih naprav, zanemariti pa ne gre niti drugih naprav, kot so pametne televizije.

Tehnično gledano, so glavne razlike pri razvoju za mobilne platforme uporaba prilagojenih knjižnic, ki so namenjene mobilnim platformam in se navadno uporabljajo zaradi gestikulacije na mobilnih napravah. Pri izdelavi kode spletne strani je treba upoštevati prilagoditve za različne zaslone. Ker mobilni uporabniki pogosto na spletno stran dostopajo prek mobilnega omrežja, je pomembno, da so grafični gradniki primerno optimizirani, torej da niso velika obremenitev za prenos podatkov.

Pozicioniranje uporabnikove lokacije

Uporabnik mobilne naprave ima navadno manj časa in potrpljenja, da pride do informacije. Prav zato pri prilagoditvi ne gre zgolj za manjšanje ali večanje velikosti spletnih strani ali pisave, temveč so izjemno pomembni primeren videz, velikost in postavitev elementov, menija, grafike, tekstovnega in slikovnega gradiva. Sodobne tehnologije, kot je HTML5, omogočajo tudi dodatne funkcionalnosti, kar prinaša tudi nove možnosti za povečanje prodaje. Pozicioniranje uporabnikove lokacije denimo omogoča prikaz bližnjih poslovalnic, kar mobilna naprava lahko naredi kar znotraj spletne strani.

Manj je več

In kakšno spletno stran naj si postavijo podjetniki? Pri tem mora vsako podjetje imeti v mislih predvsem tiste, ki bodo spletno stran obiskovali, odgovarja Leon Brenčič iz družbe iPROM. Spletna stran je pogosto prva točka, s katero se sreča kupec: ali spletna stran odgovori na vprašanja uporabnikov (na njihove težave), ali je preprosta za navigacijo, ali hitro pridejo do odgovora ... Spletna stran mora odsevati duh, vrednote in vizijo podjetja; dobro je upoštevati načelo: manj je več.

Seveda mora biti stran tudi posodabljana (podatki nikakor ne smejo biti zastareli), s tem kažemo svojo kredibilnost in resnost pri poslovanju. »Je pa tako, da v poplavi spletnih strani uporabnik težko najde prav našo. Zato je pomembno tudi oglaševanje spletne strani (prikazno oglaševanje, družabni mediji, video, iskalniki...).«

Garažni mojstri

Zelo dobro je, da podjetnik pozna svojo ciljno skupino, koga nagovarja, meni tudi Uroš Čimžar. Na podlagi te informacije mu strokovnjak lahko pomaga ugotoviti, kje so morebitni obiskovalci, in to je treba upoštevati pri izdelavi spletne strani. »Tudi to je razlog, zakaj odsvetujemo, da se spletna stran daje v izdelavo študentu. Že zdavnaj ni zadosti, da znamo le tehnično izdelati spletno stran, ampak potrebujemo tudi znanje trženja in oblikovanja. Moji sodelavci pri SpletneStrani.si se dostikrat pošalijo, da so dnevi garažnih mojstrov mimo.«

Slabo komuniciranje

Najpogostejša napaka, ki jo delajo mala podjetja, je, da si za cilj postavijo izdelavo spletne strani, nato pa pozabijo nanjo. To je tako, kot bi kupili letalo, ne bi pa imeli izpita za vožnjo, slikovito ponazarja Čimžar. Za uspešno spletno komunikacijo potrebujemo jasne cilje in znanje, kako jih doseči. Številna mala podjetja želijo uporabljati vse, kar jim je na voljo: splet, družabna omrežja, e-pošto, čeprav nimajo časa za vse to. Posledica je, da potem povsod komunicirajo slabo. Za dobro komunikacijo je namreč potreben čas.

Besedila, ki jih nihče ne bere

Kot pravi Jurij Štukovnik, je ena izmed najpogostejših napak predvsem podjetij, ki sama vzdržujejo in upravljajo spletne ter družabne medije, da se težko vživijo v vlogo uporabnika spletnih strani (svojih naročnikov). Tako pišejo besedila, ki vsebinsko niso optimizirana za splet in jih posledično tudi nihče ne bere. Znano je namreč, da imamo na spletu le sedem sekund časa, da ohranimo pozornost uporabnika, zato je še posebno pomembno, da je spletna komunikacija temu primerna.

Uporabnost Facebooka

Niso redka mikro podjetja, ki spletno komunikacijo izvajajo le prek družabnega omrežja Facebook (FB). Po nekaterih podatkih kar 40 odstotkov malih podjetij, ki so na Facebooku, sploh nima svoje spletne strani. Koliko, kdaj in za koga je Facebook uporaben za poslovne namene? Po besedah Leona Brenčiča je kot trženjski kanal uporaben za vsako podjetje, seveda pa ne za vse enako ali v enakem obsegu. Velika podjetja, ki poslujejo s fizičnimi osebami (B2C), Facebook zvečine uporabljajo kot podporni kanal pri svojih oglaševalskih akcijah, lahko tudi kot glavni kanal komuniciranja (nagradne igre, aplikacije...), ter za obveščanje kupcev o svojih ponudbah, posredovanje nasvetov ... Bolj kot število oboževalcev neke FB-strani sta pomembni njihova odzivnost in aktivnost (všečkanje, deljenje, komentiranje objav). Tisti, ki to pogosteje delajo kot drugi, so naši »ambasadorji«. Nanje bi moralo biti vsako podjetje še bolj pozorno in jih posebej nagrajevati.

Kanal je primeren tudi za podjetja, ki poslujejo s pravnimi osebami (B2B), a bolj za vsebinsko trženje in zaradi navzočnosti kot pa za neposredno pridobivanje stikov.

Vsebinsko trženje

Facebook je lani omogočil dodatno ciljanje uporabnikov, in sicer po nakupnem in iskalnem vedenju. Kot velik trend oglaševanja se nakazuje vsebinsko trženje, pri katerem uporabnike predvsem obveščaš, jim posreduješ zanje pomembne informacije in izobražuješ. Tukaj torej ne gre za vsiljevanje svojih ponudb, temveč se poskuša prodaja doseči prek izobraževanja kupcev. In družabna omrežja, tudi Facebook, se tukaj izkažejo kot idealno sredstvo za tako trženje, meni Brenčič.

Za mlade (milenijce) so družabna omrežja, predvsem Facebook, tudi zelo pomemben mnenjski posrednik. Vsebina, ki jo objavijo njihovi FBprijatelji, je gotovo dobra, in tako se tudi sami na podlagi te pogosteje odločajo za nakup. Po podatkih eMarketerja pri kar 70 odstotkih milenijcev na nakupno odločitev vplivajo objave njihovih prijateljev. Tudi to morajo oglaševalci upoštevati, ko načrtujejo strategije nastopa na Facebooku.

Avtor: Stane Petavs

Članek je bil 26. 2. 2014 objavljen na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...