So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ljubezen do muzikalov ga je popeljala na odre West Enda

Čas branja: 5 min
19.02.2014  13:24
Ljubezen do muzikalov ga je popeljala na odre West Enda

Luka Markus je petindvajsetletnik, ki je po karieri v slovenskih plesnih in gledaliških vodah spakiral kovčke in se odpravil v Veliko Britanijo, saj je po nekaj vlogah v domačih muzikalih ugotovil, da si želi kariero nadaljevati prav na tem področju. Žal pa v Sloveniji na leto nastane komaj kakšen muzikal, medtem ko ima London več kot stoletje dolgo bogato tradicijo glasbenega gledališča. Tako se je po zaključenem dodiplomskem študiju glasbenega gledališča na priznani igralski šoli  Guildford School of acting Luka Markus podal v londonski svet profesionalnega igralstva, ki je poln vsakodnevnih avdicij, in kjer se mladi Slovenec odlično znajde. Petindvajsetletnik je namreč prvi Slovenec, kateremu je uspel preboj na londonski West End.

Plešeš že od malih nog. Pa si že kmalu vedel, da si boš s plesom služil kruh?

Starši so že zgodaj opazili, da me bolj kot igre z žogo zanima svet glasbe in plesa, in so me zato vpisali v plesno šolo. Letos jeseni bo devetnajst let odkar je ples del mojega življenja. Sprva je bila to moja izvenšolska aktivnost, kjer sem se sproščal in dodobra razgibal. Nato so se začeli nastopi, tekmovanja ter proti koncu srednje šole tudi prvi izzivi na gledaliških odrskih deskah, ki so bili združeni s petjem. Do mature sem ples, igro in petje vrednotil kot obšolsko dejavnost, ob kateri sem neizmerno užival. Ohranjal sem ravnotežje med šolo ter umetnostjo, čeprav sem sam pri sebi že pomislil, da bi bil to lahko moj poklic.

Lahko bi rekli, da je bila tvoja plesno-igralska kariera v Sloveniji kar obetavna, saj si deloval na vseh področjih - od gledališča in televizije, prek dela modela v reklamnih oglasih, do pedagoškega dela. Kako si torej sploh prišel do ideje, da je napočil čas za odhod?

Pri plesu sem sicer užival, želel pa sem se naučiti še petja in igre. Nikoli nisem opustil želje, da si pravilno izšolam glas, zato sem se individualno izobraževal tudi pri nekaterih pevskih pedagogih. Moja prva resnejša preizkušnja je bila glavna moška vloga v muzikalu Briljantina leta 2008. Kasneje sem igral še v dveh muzikalih: Aveniji Q in mladinskem muzikalu Kekec. In to je zadoščalo, da sem se z muzikalom okužil. Ker je bilo možnosti v Sloveniji bolj malo, sem se začel ozirati po avdicijah za študij v tujini.

Zakaj si za svoje novo domovanje izbral Veliko Britanijo?

Bolj kot izbira, je bil odločilen izid avdicije v Veliki Britaniji. Ker je študij na GSA - Guildford School of acting zelo drag, je bilo odločilnega pomena tudi to, da mi je šola kot obetavnemu tujemu študentu znižala šolnino za triletni dodiplomski študij na smeri glasbeno gledališče. Življenje v Londonu je bilo izredno drago, sistem študija na GSA pa precej specifičen, saj so mi predavanja, vaje in treningi zapolnili ves dan, in nisem imel prav nobene možnosti, da bi sploh kaj zaslužil kot študent. Pomoč sem pred odhodom vztrajno iskal in jo k sreči tudi našel. Gre pa največja zasluga mojim domačim, ki so me podpirali v vseh pogledih. Neizmerno sem hvaležen vsem, ki so mi študij omogočili.

Kljub bogatim izkušnjam iz sveta muzikala, si se odločil za dodatno izpopolnjevanje, bi nam zaupal zakaj? Te zdaj na avdicijah jemljejo bolj resno?

Za Britanske razmere, sem imel premalo izkušenj. London sam označujem kot evropski Broadway - tukaj ima gledališče izredno globoke korenine. Izvajalec v muzikalu mora absolutno obvladati igro, petje, ples in govor. To pa pomeni ure in ure garanja ter usposabljanja, urjenja, vaje, izpopolnjevanja in nenazadnje tudi raziskovanja. Priznam, da sem ambiciozen in moji cilji niso skromni. Prav zato je na vsaki avdiciji pomembno, kaj, predvsem pa kako se pokažeš in kaj ponudiš žiriji. Je pa tudi pomembno kje si se šolal, kdo je tvoj agent...ipd. Poznanstva pa niti v tujini ne škodijo...

Si diplomant univerze Guildford School of Acting. Zakaj si izmed mnogih britanskih igralskih šol ter akademij izbral prav njo? Si se moral prebiti skozi sito sprejemnih izpitov?

Šola je zelo priznana v svetu in to, da sem uspešno opravil avdicijo, je bil zame velik uspeh. Kot diplomant pa lahko rečem, da je študij na GSA zahteven, vendar pa je to študentom prijazna šola. Na dvodnevne avdicije se vsako leto prijavi okoli deset tisoč ljudi, izmed katerih izberejo petdeset bodočih študentov. Zelo strogi komisiji se moraš v prvem krogu predstaviti s pesmimi in naučenimi gledališkimi monologi. Če ti uspe priti v naslednji krog, se predstaviš z gibom,  z gledališkimi delavnicami, z branjem in s solo petjem. Več krogov opraviš, bolj jih zanimaš, in bolj oseben postane njihov odnos do tebe kot bodočega študenta. Spomnim se, da smo se v zadnjem krogu že prav sproščeno pogovarjali o mojem življenju, izkušnjah, pričakovanjih, od kod prihajam in nenazadnje kaj me je pravzaprav pripeljalo do avdicije.

Si prvi Slovenec, kateremu je uspel preboj na londonski West End, ki ob newyorškem Broadwayu velja za najprestižnejšo ustanovo v anglosaksonskem svetu. Kako ti je uspelo?

Trdo delo, talent, ohranjanje in obnavljanja znanja z univerze, jasno zastavljen osebni cilj, ljubezen do obrti in močna trma. Trenutno nastopam v novem muzikalu Lost Boy, ki je temačno nadaljevanje znane zgodbe o Petru Panu, škotskega pisca J.M.Barrieja, katerega dogajanje je postavljeno v čas prve svetovne vojne. Peter Pan se po enajstih letih vrne v London k družini Darling, kjer se sooči s problemi odraščanja v predvojnem edvardijaskem času. Vsi njegovi prijatelji iz dežele Neverland, vključno z Wendy, so zdaj odrasli (enega izmed njih igram jaz) in  potisnjeni v vojno. Muzikal se mi zdi fantastičen, ker se v njem vsa ta temačnost prepleta s humorjem. Najbolj pa Lost Boy navdušuje s prečudovito glasbo. Predstava se trenutno uprizarja na britanskih odrih ter je deležna dobrih kritik, in sem ponosen, da sem del nje.

Lahko primerjaš delo v angleških produkcijah z delom v slovenskih produkcijah?

Gledališče ima v Angliji globoke korenine in tradicijo. Nivo profesionalizma je neprimerno višji.

Kako je videti vsakdan mladega gledališčnika na Otoku?

Ko si enkrat del predstave, si jo dolžan odigrati osemkrat na teden in na vsaki uprizoritvi doseči najvišji nivo profesionalizma. Delo gledališkega igralca je težje, kot si nekateri mislijo. Moj lik v aktualni predstavi Lost Boy zahteva izredno sposobnost prilagajanja se čustvenim viharjem mladostnika na robu odraslosti. Naprimer: slabih šest minut časa imam na odru, da pripeljem dogajanje od brezskrbne mladostniške evforije do solz žalosti ter izmučenosti. Za eno predstavo preživim v gledališču vse skupaj minimalno pet ur.

Sicer pa je življenje mladega umetnika v Londonu precej naporno. Poiskati si moraš dodatno delo, saj se mora preživeti tudi obdobja, ko nisi del predstave, in tako hodiš na vsako možno ponujajočo se avdicjio. London je zelo drago mesto in ima za začetek že zelo visoke najemnine.

Umetnik živi bolje v Londonu kot v Ljubljani?

Ne vem, kako živi umetnik v Ljubljani. Verjamem, da ne prav dobro. Tu v  Londonu so zainteresirani agenti že med študijem obiskovali našo šolo in predstave. Šola sama pa ti predvsem v zadnjem letniku in v diplomski predstavi izbira predstave in vloge, kjer pridejo do izraza tvoji potenciali. Če jih zanimaš, te povabijo k sodelovanju. Praviloma je igralec pod igralsko agencijo in te mu išče avdicije oz. delo. S podpisom pogodbe je sodelovanje pravno urejeno, interes pa obojestranski. Tudi sam delam za agencijo. Sem na začetku profesionalne poti in zaenkrat živim skromno, ampak počnem to, v čemer najbolj uživam. Sem ambiciozen in pripravljen sem garati.

Razmišljaš o vrnitvi v Slovenijo ali je v načrtu osvajanje Broadway-a?

Uživam ob redkih obiskih doma, o vrnitvi za stalno pa zaenkrat ne razmišljam. Trenutno gradim kariero v tujini, kjer imam več možnosti. To je sedaj moja pot in ne bom je prekinjal. Imam znanje in ambicije na večih področjih, ki me osrečujejo. Morda najdem to na Broadway-ju ali pa na zahodni obali Združenih držav. In če mi bo v prihodnosti kdo doma v Sloveniji ponudil dober projekt, ga bom z veseljem  sprejel.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...