So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Pri trženju in prodaji se podjetja največ povezujejo

Čas branja: 2 min
17.02.2014  10:08
Pri trženju in prodaji se podjetja največ povezujejo

Pišemo, kako lahko zgradite uspešno prodajno partnerstvo. O tem je Mitja Pirc, direktor poslovnega svetovanja v Pristopu, pred dnevi predaval na 8. Sales Summitu Financ, ki je hkrati največja prodajna konferenca v Sloveniji.

Med podjetji so prodajna partnerstva vse bolj priljubljena. Pirc za to omenja štiri razloge:

1. Razvoj in tržna dinamika sta čedalje hitrejša. Podjetja se povezujejo za hitrejše širjenje na nove trge in v okviru novih poslovnih modelov, ki nastajajo zaradi tehnološkega napredka.

2. Poslovanje in razumevanje dejavnosti postajata čedalje bolj kompleksna. Podjetjem pa ne uspe dovolj hitro razviti potrebnih kompetenc.

3. Povezovanje s prevzemi in združitvami se ni izkazalo za idealno poslovno strategijo, ker je proces integracije zahteven, prednosti pa so vidne šele čez dalj časa.

4. S partnerstvi lahko podjetja hitro kapitalizirajo svoje strateške prednosti, kot so baze strank, dostop do strank, znamke, tehnološke in procesne prednosti.

Mitja Pirc, Pristop: "Vsako drugo partnerstvo ne uspe, ker podjetja ne opredelijo razlogov in ciljev
Mitja Pirc, Pristop: "Vsako drugo partnerstvo ne uspe, ker podjetja ne opredelijo razlogov in ciljev povezovanja ali ker so neskladna." Foto: Jernej Lasič

Podjetja se največkrat povezujejo za skupno trženje in promocijo. Partnersko sodelujejo tudi pri prodaji ali distribuciji, proizvodnji, dizajnu, izmenjavi tehnologij in raziskavah ter razvoju. Partnerstva so hkrati tudi vir inovacij. »Z nefinančnim strateškim povezovanjem lahko podjetja hitreje rastejo brez stroškov, tveganj in kompleksnosti, ki so povezani s prevzemi in združitvami, hkrati pa ohranjajo svojo inovativnost,« pravi Mitja Pirc.

Transakcijsko povezovanje

Pri njem je stopnja povezanosti podjetij najnižja. Cilj takega povezovanja je dostop do že obstoječih elementov, kot so prodajne poti. Takšno sodelovanje je v majhnem obsegu, s posebnimi cilji in traja omejen čas.

Strateško partnerstvo

V primerjavi s transakcijskim povezovanjem so podjetja pri strateškem partnerstvu bolj povezana. Z njim želijo ustvarjati skupno dodano vrednost prek upravljanja tveganj, investicij in virov, pravi Pirc. Za strateško partnerstvo je značilno dolgoročno sodelovanje, recipročno razmerje med partnerjema in usklajena strategija.

Skupno ali ločeno podjetje

Še tesneje se podjetja povežejo, ko združijo kapital in ustanovijo skupna ali ločeno podjetje. To sodelovanje je dolgoročno, a časovno omejeno. Hkrati pri njem vsako podjetje ohrani svoje dejavnosti in nadaljuje svojo poslovno pot.

Združitve in prevzemi

Najvišja stopnja povezanosti, najvišji stroški, pravna in integracijska kompleksnost so pri združitvah in prevzemih. Eno podjetje prevzame drugo skupaj z intelektualno lastnino, zaposlenimi in sredstvi. Gre za trajno in pravno zavezujoče sodelovanje, pri katerem eno podjetje prevzame formalni nadzor nad drugim.

Navpično povezovanje je, ko podjetje pri trženju sodeluje s svojim dobaviteljem ali kupcem ali ko se podjetja povezujejo pri razvoju, nabavi in investicijah.

O vodoravnem povezovanju pa govorimo, ko pri trženju sodelujeta podjetji iz različnih panog ali ko se sorodna podjetja povežejo, denimo v nabavni konzorcij maloprodajnih podjetij, da bi dosegla skupne cilje, pravi Pirc.

Uspe le pol partnerstev

Vsako drugo partnerstvo ne uspe, ker podjetja ne opredelijo razlogov in ciljev povezovanja ali ker so neskladna, poudarja Pirc. Opaža, da ko podjetja jasno ne določijo razlogov za partnerstvo, se vanj vodstvo premalo vpleta ali izbere nepravilnega partnerja ali obliko partnerstva.

Ko partnerji ne opredelijo dovolj dobro namena in ciljev sodelovanja, ne opredelijo koledarja aktivnosti, potrebnih naložb, vlog in odgovornosti med partnerji ter časovnice usklajevanj. Ko podjetja ne rešijo neskladij med sabo, ostajajo razlike v velikosti med podjetji, kulturi, strategiji, upravljanju in zaupanju, opozarja Pirc.

Razlog za neuspeh je tudi, da partnerstvo le stopnjuje slabosti posameznih podjetij. »Če je podjetje precej večje od partnerskega, to lahko v pliva na partnerstvo, medtem ko lahko manjša podjetja s partnerstvom postanejo soodvisna,« opisuje Mitja Pirc.

Koraki do uspešnega partnerstva pri trženju in prodaji

1. Opredelite, zakaj potrebujete partnerja in katere prednosti in slabosti pričakujete od njega.

2. Napišite seznam morebitnih partnerjev in preverite, katerega od njih mika partnerstvo in pod kakšnimi pogoji.

3. Z izbranim partnerjem se iskreno pogovorite o pričakovanjih, potrebnih vložkih, odgovornostih enega in drugega, realnih časovnih aktivnostih in pogojih ter končanju partnerstva.

4. Partnerja naj ves čas usklajeno sodelujeta, si izmenjujeta rezultate, analizirata partnerstvo in se odprto pogovarjata o tekočih izzivih.

5. Podjetja naj bodo pozorna na spremembe, ki jih prinaša partnerstvo, z njim povezana kratko- in dolgoročna tveganja pa naj aktivno upravljajo, še svetuje Mitja Pirc.

Avtorica: Petra Šubic

Članek je bil 14. februarja objavljen na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...