So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako pametno izkoristiti družabna omrežja

Čas branja: 3 min
13.02.2014  12:29
Kako pametno izkoristiti družabna omrežja

»Družabna omrežja naj bodo le dodaten kanal za trženje, ne pa up na čudež,« pravi Boštjan Prijanovič, direktor agencije New Moment Y & R.

Pomembno je, da imate tudi pri trženju na družabnih omrežjih jasno postavljene cilje in predvsem ljudi, ki delo z njimi obvladajo in se mu lahko dovolj časa posvečajo.

Po nekaterih raziskavah je uporaba Facebooka v zadnjem četrtletju lani vsaj med mladimi, starimi od 13 do 18 let, močno upadla. A to, kot pravi Jasna Suhadolc, direktorica agencije Virtua PR, ne pomeni, da je trženje, usmerjeno na to ciljno skupino, prek Faceboka brez pomena. Podjetjem svetuje, naj v trženje vključijo več družabnih omrežij, ne samo enega: »Najstniki se vse bolj selijo na Instagram, Pinterest in Tumblr, v tujini tudi na Snapchat. Če jih želite doseči, jih nagovarjajte prek več kanalov.« Preden začnete, opredelite, s kom boste komunicirali, kaj želite sporočiti, katere cilje doseči in kako. »Zato se pri nas v zadnjem času bolj kot na strategijo osredotočamo na vsebino. Šele nato določamo kanale, prek katerih bomo ustvarjali odnose,« pravi Suhadolčeva.

»Najstniki se vse bolj selijo na Instagram, Pinterest in Tumblr, v tujini tudi na Snapchat. Če jih ž
»Najstniki se vse bolj selijo na Instagram, Pinterest in Tumblr, v tujini tudi na Snapchat. Če jih želite doseči, jih nagovarjajte prek več spletnih kanalov,« pravi Jasna Suhadolc iz Virtue PR.

Če boste dejavni, bodo tudi rezultati

Če pa želite biti na teh omrežjih uspešni, morate biti na njih dejavni ne glede na to, ali nagovarjate slovenske najstnike, tuje poslovneže ali druge skupine ljudi. »Vse prevečkrat vidim zgrešeno ravnanje, ko za trženje neke znamke začnejo uporabljati družabna omrežja, češ da mora biti vsak na Facebooku. Če se nastop na družabnih omrežjih začne s tremi osnovami - sporočilom, vpogledom v ciljno skupino in odlično idejo, ima neko perspektivo,« opaža Prijanovič. Samo navzočnost ni dovolj. »Pri akcijah na družabnih omrežjih zato ne smejo sodelovati le ljudje, ki dobro poznajo splet, družabne skupnosti in programiranje. Zraven naj bodo tudi skrbniki znamk,« opozarja.

Če boste objavljali vsebine, ki vaše ciljne javnosti zanimajo, jim ne boste nadležni. »Torej ne pišite le o podjetju in njegovih znamkah, to naj bo samo del vsebin. Dobro morate razmisliti, kaj zanima vaše ciljne javnosti, in postati kurator teh vsebin,« pravi Suhadolčeva. Dodaja, naj se podjetja zavedajo, da je vsebin veliko, uporabnike pa lahko prepričajo le, če ti vidijo neko vrednost v tem, da bodo podjetje spremljali in z njim komunicirali.

Dobra raziskava je temelj dobre strategije

Trženje na družabnih omrežjih pa ne pride v poštev le pri komuniciranju s končnimi kupci. Tudi če so vaši kupci podjetja, jim lahko prodajate prek družabnih omrežij. Tak dober primer, ki ga opisuje Suhadolčeva, je danska ladijska družba Maersk Lin. »Aktivno komunicirajo na Facebooku, Twitterju, Google+, LinkedInu, Instagramu in Pinterestu ter tako dokazujejo, da družabni mediji niso le za komuniciranje s porabniki.«

Suhadolčeva svetuje, naj podjetja o svojem občinstvu vseeno dobro premislijo, preden izberejo trženjski kanal. »Ti so seveda različni, če komuniciraš s slovenskimi najstniki ali z arhitekti in oblikovalci notranje opreme po vsem svetu ali kupci izpušnih sistemov po vsem svetu. Zato je dobra raziskava temelj dobre strategije trženja na družabnih omrežjih,« poudarja.

Preizkusite trženje v realnem času

Družabna omrežja so tržnikom dala priložnost, da se s trženjskim sporočilom v realnem času odzovejo na neki dogodek. Za takšno komuniciranje se uveljavlja izraz trženje v realnem času (real time marketing). Kot odličen primer Boštjan Prijanovič omenja odziv proizvajalca piškotov oreo na Twitterju, ko je med lanskim prvenstvom v ameriškem nogometu super bowl zmanjkalo elektrike. Napisali so: »Je zmanjkalo elektrike? Piškote lahko v temi še vedno namakate.« Takšno tržno komuniciranje je bilo relevantno in odlično, ocenjuje Prijanovič. A uspe lahko le, če usklajeno delujejo kreativci, tržniki in pravniki - od ideje do izvedbe mora preteči le nekaj minut. »In verjetno ne znotraj delovnega časa povprečnega Slovenca,« dodaja sogovornik.

Tako prakso bi po njegovih besedah lahko prenesli tudi v Slovenijo. »A vprašanje je, ali smo temu pripravljeni nameniti dovolj sredstev - predvsem časa in sposobnih ljudi, ki bi se posvečali trženju v realnem času. Poznam podjetje, ki se je tega lotilo tako, da je že polno zaposlenim delavcem naložilo še redno pisanje strokovnih blogov. Brez preverjanja, ali sploh imajo talent za kaj takšnega. Prej bo svizec zavil čokolado, kot bo to uspešen projekt,« je kritičen Boštjan Prijanovič.

Družabna omrežja niso poceni

Pozabite na mišljenje, da je trženje na družabnih omrežjih poceni ali celo brezplačno. Če želite doseči svoj cilj, morate v to vlagati čas in denar. »Dobra strategija in kontinuirana izvedba zahtevata precejšnji finančni in časovni vložek. To vključuje pripravo kakovostnih fotografij, besedil in videovsebin, zato je prepričanje, da so družabna omrežja brezplačna, zgrešeno,« še svari Jasna Suhadolc.

Članek je bil 10. februarja  2014 objavljen na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...