So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

9. Startup Cafe: Denarja za financiranje start-upov je po svetu dovolj

Čas branja: 2 min
05.02.2014  11:06  Dopolnjeno: 05.02.2014 13:35
9. Startup Cafe: Denarja za financiranje start-upov je po svetu dovolj

Kje in kako start-up podjetja iščejo potreben kapital za stabilno poslovanje, je bila današnja tema Start-up Cafeja, devetega po vrsti. Svoje izkušnje so predstavili soustanovitelj start-upa Modra Jagoda Blaž Triglav, Jurij Lozić, izumitelj blatnika Musguard in Žan Bagarič, ustanovitelj podjetja BSmart.

Blaž Triglav, Modra Jagoda (levo); Žan Bagarič, BSmart in Jan Lozić, MUSguard Foto: Aleš Beno
Blaž Triglav, Modra Jagoda (levo); Žan Bagarič, BSmart in Jurij Lozić, MUSguard Foto: Aleš Beno

Triglav: V Sloveniji primernih investitorjev ni

Modra Jagoda, ki ustvarja bazo podatkov o zdravilih, dostopno prek mobilne aplikacije Mediately Register Zdravil, je bila pred časom sprejeta v bolgarski pospeševalnik LaunchHub. Prejeli so začetno investicijo v višini 100 tisoč evrov, ki jo bodo po besedah Triglava namenili za zaposlovanje in nadaljnjo širitev na tuje trge. Bolgarski vlagatelji so ob uspešnem sodelovanju pripravljeni svoj vložek v prihodnosti podvojiti in k vlaganju pritegniti tudi večjega partnerja iz Evrope ali ZDA.

Ljubljanski start-up se je torej po prvo večjo investicijo odpravil čez mejo, saj po besedah Triglava v Sloveniji primernih investitorjev praktično ni. "Zahtevajo prevelik odstotek in ponudijo premalo kapitala. V Sloveniji se še ne razume popolnoma, kaj zagonski kapital sploh je," je menil Triglav. Na morebitne slovenske investitorje se torej niti niso osredotočili, saj je po njegovih besedah denarja za investicije po svetu veliko.

Foto: Aleš Beno
Foto: Aleš Beno

Lozić: Brez problema sem zavrnil investitorje

Jurij Lozič je pri iskanju sredstev ubral drugačno pot, saj je eden prvih Slovencev, ki se je odločil za množično financiranje. S kampanjo na Kickstarterju je za blatnik Musguard prepričal 1756 podpornikov in zbral dobrih 44 tisoč dolarjev.  Kot je povedal, je Kickstarter odlično orodje ne samo za zbiranje sredstev, temveč tudi preverjanje in oglaševanje izdelka na trgu. "Preveriš potencial izdelka, preden se popolnoma lotiš zadeve," je povedal.   Za kampanjo na Kickstarterju so ga sicer navdušili Eva Perčič, Luka Piškorič in Marko Orel iz skupnosti Slovenia coworking, ki so ga povezali z Nikom Klanškom, ki živi in dela v New Yorku in je vodil kampanjo na Kickstarterju za inovacije več mladih Slovencev. Lozič je na Kickstarterju pritegnil pozornost tudi večjih podjetij, ki so bili zainteresirani v odkup izdelka, a je ponudbe brez slabe vesti zavrnil.

Za izdelek je tudi po končani kampanji še vedno veliko povpraševanja, predvsem iz ZDA, Evrope, pa tudi nekaterih azijskih trgov. Investicij za zdaj ne išče, saj, kot pravi, lahko zadeve še vedno vodi sam skupaj z ekipo.

Lozić medtem vsem, ki se spogledujejo s množičnim financiranjem, svetuje, da naj se vnaprej dobro pripravijo, predvsem kar se tiče proizvodnje, cene, kampanjo pa je potrebno izpeljati čim bolj profesionalno.

Foto: Aleš Beno
Foto: Aleš Beno

Bagarič: Pridelali smo dovolj, da smo sproti financirali delovanje

Žan Bagarić, ustanovitelj podjetja BSmart, pa denarja sploh ni iskali pri investitorjih oziroma podpornikih, ampak je svoje dejavnosti financiral kar z uspešno prodajo svojih storitev spletnega oglaševanja, veliko pa so k temu pridodala tudi priporočila strank. "Imeli smo eksponentno rast v zadnjih sedmih mesecih, v povprečju za 20 odstotkov," je povedal. Kot pravi, sta cilja njihovega dela venomer zadovoljna stranka in dobri rezultati.

Sedaj širijo poslovanje v tujino, kjer so po njegovih besedah ljudje manj občutljivi na ceno. "Tudi v Sloveniji so spletni nakupi v porastu. Ne čutimo krize," je še povedal in dodal, da nimajo več potrebe po trženju svojih storitev. "Včasih niti ne sprejmemo kakšnega posla, če lahko ocenimo, da ne ponuja primernega potenciala".

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...