So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Jazz Wear: Ljubezen do aktivne mode s podjetniško žilico

Čas branja: 4 min
03.02.2014  11:47
Jazz Wear: Ljubezen do aktivne mode s podjetniško žilico

Spoznati Jasno Dolžan Lesjak je najboljši način za razbijanje stereotipov, da so podjetnice karieristične deloholičarke in da so modne oblikovalke bitja z glavo v oblakih, brez občutka za biznis.

Sogovornica Jasna Dolžan Lesjak (levo)
Jasna Dolžan Lesjak (levo) je začela skromno, se vseskozi učila, prilagajala trgu ter se preko pozitivne besede od ust do ust uveljavila med ljubiteljicami skupinskih vadb

Jasna Dolžan Lesjak je ena izmed oseb, ki je svoje hobije spremenila v poslovno priložnost. Veselje do dela, razumevanje potreb strank in personalizirana komunikacija dajejo njej in njeni podjetniški zgodbi karizmo iskrenosti, ki enostavno očara. Vse življenje jo spremlja ljubezen do vsega lepega in do aktivnega življenjskega sloga. In rodil se je Jazz Wear, inovativna športna blagovna znamka s posluhom za kupca.

Zgodba blagovne znamke Jazz Wear je edinstvena in zanimiva, ker ne gre za klasično slovensko modno zgodbo oblikovalca, ki je prepričan v svojo superiornost, ki naj bi jo trg razumel. Jasna Dolžan Lesjak je začela skromno, se vseskozi učila, prilagajala trgu ter se preko pozitivne besede od ust do ust uveljavila med ljubiteljicami skupinskih vadb. Trenutno je na razvojni točki, ko preko spletnega trženja presega lokalne okvire.

 Zakaj si se odločila za podjetniško pot?

K temu me je v bistvu spodbudil trg. Z izdelavo lastnih oblačil za prosti čas in rekreacijo sem namreč pričela, ko sem ugotovila, da v omari nimam nič "pametnega" za obleči. Oblačila so najprej opazile prijateljice, kasneje pa se je povpraševanje povečalo tudi izven tega kroga. Tako sem se odločila, da je čas, da blagovna znamka Jazz Wear ubere svojo pot.

Kdaj si ustanovila podjetje in kdaj se je rodila blagovna znamka?

 Blagovna znamka Jazz Wear se je rodila v začetku lanskega poletja, podjetje pa sem ustanovila pet mesecev kasneje, torej novembra 2013.

Kako bi opisala svoje podjetniške začetke in začetno investicijo v podjetje?

Na začetku sem imela nekaj sreče, predvsem pa dobro podporo doma in pri prijateljih. Tako investicija ni bila visoka. Prostor za ustvarjanje imam doma, profesionalne šivalne stroje sem dobila v dar, CGP mi je naredil mož Rok, ki je grafični oblikovalec, prve slike oblačil je prispevala kolegica fotografinja Sonja Ravbar, za promocijo pa so v veliki meri poskrbele prijateljice. Tako, da je bila moja največja začetna investicija čas. Z materialnega vidika pa investicija v blago, sukance, etikete, sitotiskanje in nekaj malega za promocijo.

Kaj je bil največji izziv ob prehodu v svet podjetništva?

Bilo jih je več. Največji je bil verjetno čas. Biti mama, žena in hkrati voditi vse niti podjetja ni mačji kašelj. Ob odlični podpori domačih ter ob vidnih rezultatih in zadovoljstvu strank pa se vseeno da iztisniti maksimalno na vseh področjih.

[gallery link="none" ids="2215,2214,2213,2216,2212,2211"]

Kako bi opredelila svojo ključno konkurenčno prednost?

Jazz Wear oblačila so izdelana iz visokokakovostnih materialov, z vdelanim trenutnim navdihom, drugačnostjo in ravno pravim kančkom edinstvenosti, da to ne ovira oblačil pri njihovem osnovnem namenu. Osnova vsakega modela so torej dober material (večinoma džersi - bombaž in viskoza, občasno nadgrajena z elastanom), udoben kroj in kakšen simpatičen detajl. Ker je blagovna znamka Jazz Wear kljub navidezni preprostosti rada posebna, so izdelki narejeni v butični izdelavi. Vse to po kupcem dostopni ceni.

Kakšna je tvoja povprečna stranka?

Povprečna "Jazzovka" je stara od 20 - 50 let, je aktivna, rada udobno, a vseeno lepo oblečena. Želim si, da bi se v bodoče povezala tudi z vihravimi najstnicami, ki bi odraščale z blagovno znamko JW.

Na katere trge ciljaš?

Trenutno ciljam na lokalne trge, ki pa bi lahko v bodoče s spletno trgovino in pravimi tržnimi aktivnostmi tudi prerasle nacionalne okvirje. Ampak vse ob svojem času.

Kako poteka tvoja prodaja? Komu, cc. koliko, od kdaj...

Z odprtjem podjetja sem pričela tudi s prodajo. Trenutno prodaja poteka po dveh kanalih: osebni kanal (preko prijateljic, kolegic, znank, obstoječih strank) ter spletni kanal (Facebook). Prodaja zavisi od osebe ... praviloma se posameznica odloča za 1 kos, nekatere pa tudi bolj pogumno naročijo 2, 3 ali več kosov naenkrat. Imam tudi že veliko povratnic, kar mi da vedeti, da sem na pravi poti.

Je zate Facebook kanal za prodajo ali še kaj več?

FB je zame predvsem orodje, ki primarno ponuja odlično predstavitev blagovne znamke, spoznavanje mojih (potencialnih) strank, njihovih želja ter zadovoljstva. Torej je veliko več kot samo prodajni kanal.

Ali nameravaš odpreti tudi fizično trgovino?

Trenutno poteka prodaja zgolj preko spleta. Kljub temu, da veliko posameznikov misli, da je prodaja oblačil preko spleta bolj zahtevna kot v trgovini, ima le-ta tudi precej prednosti. Sama zagovarjam dejstvo, da morajo biti oblačila vedno predstavljena na pravi način - torej preko estetskih fotografij, eventualno tudi preko video vsebin. Kupcem ni niti treba iti v trgovino, ampak si lahko v udobju svojega naslonjača ogledajo kar jim ponujaš ter, če se odločijo za nakup, dobijo željeno blago dostavljeno na dom. Tako lahko naročena oblačilca doma v miru probajo, jih kombinirajo z že obstoječimi kosi, ... V primeru, da jim naročeno ni prav oz. všeč pa lahko blago brez problema vrnejo. Fizične trgovine tako (zaenkrat) ne nameravam odpreti.

Kaj je najpomembnejši element tvojega poslovnega modela?

Prodaja prek spleta, s tem povezani nizki stroški pokrivanja globalnega trga, trženja ... kar se tudi odraža na končni ceni. Delam na tem, da moje "Jazzovke" dobijo čim več za svoj denar. Pomemben je tudi odnos s kupci. Žal se pri nas še vedno premalo zavedamo, da so kupci tisti, zaradi katerih obstajamo.

Kakšni so plani za naprej?

Ob ustanovitvi podjetja sem se odločila, da trg testiram prek Facebooka. Glede na to, da je število povraševanj in naročil krepko preseglo moja pričakovanja in proizvodne sposobnosti, se bom v prihodnosti usmerila v iskanje najbolj optimalne proizvodnje ter razširila tržno pot prek spletne trgovine.

Kaj bi svetovala tistim, ki se odločajo za podjetniško pot na področju mode?

Naj bodo iskreni do sebe in svojih strank, čim bolj prodorni in maksimalno učinkoviti. In naj ne poslušajo drugih, da je trg že zasičen s podobnimi izdelki. S pravo idejo, delom in dobro strategijo pridejo na plan prave priložnosti in rezultati.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...