So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

FDVjevka, ki je po službo morala oditi v London

Čas branja: 3 min
16.01.2014  15:54  Dopolnjeno: 16.01.2014 16:01
FDVjevka, ki je po službo morala oditi v London

Urška Haskič se je po diplomi iz tržnega komuniciranja odločila, da namesto bitja dolgotrajne bitke s slovenskim trgom dela, kjer je zmaga vse prej kot gotova, kupi enosmerno vozovnico do Londona, in poskusi srečo na Otoku. Izkazalo se je, da je navsezadnje sreča le na strani pogumnega, in Urška je v roku slabega tedna že našla delo pri japonskem tekstilnem gigantu po imenu UNIQLO, kjer je danes zaposlena kot vodja trgovine, ki se nahaja na eni izmed najslavnejših nakupovalnih ulic na svetu - na londonskem Oxford Streetu.

Zakaj ste se odločili za odhod v tujino?

Glavni razlog, zaradi katerega sem se odločila za selitev, je bila večja možnost pridobitve redne zaposlitve. Po končanem študiju na Fakulteti za družbene vede - smer tržnega komuniciranja, sem se želela zaposliti v oglaševalski agenciji, kar je bil tudi poglavitni razlog za tovrstno izbiro  študijske smeri. V zadnjih mesecih pred diplomo sem v Ljubljani dobila študentsko delo kot prevajalka kreativnih besedil in sloganov v eni izmed vodilnih oglaševalskih agencij, kjer sem v zelo kratkem času pridobila ogromno izkušenj. Žal me zaradi različnih okoliščin po poteku študentskega statusa niso mogli obdržati na delovnem mestu, kar pa me niti ni presenetilo. Zavedala sem se dejstva, da nisem edina, ki se sooča s težavami iskanja redne zaposlitve po končanem študiju, kot tudi resnosti samega problema pridobitve redne zaposlitve, še posebej v družboslovnih panogah. Nisem potrebovala dosti časa, da sem se odločila svojo pot v oglaševanju nadaljevati v tujini.

Zakaj ste izbrali London?

V letu 2009 sem v Londonu opravljala šestmesečno študijsko prakso, pred tem pa sem tukaj preživela številne počitnice. Ob vsakem obisku sem se počutila bolje kot doma in sčasoma razširila krog mojih londonskih prijateljev. Ko sem se odločila za selitev v tujino, je bil London zame logična izbira.

Kako dolgo ste načrtovali odhod?

Sam odhod sem načrtovala le mesec dni, saj v tistem času v Sloveniji nisem imela nobenih neizogibnih obveznosti. Največ časa sem potrebovala za selitev iz stanovanja v Ljubljani in iskanja novih najemnikov, samo urejanje potrebnih dokumentov pa je šlo zaradi članstva v EU gladko skozi.

Kako ste prišla do dela pri japonskem velikanu tekstilne industrije?

Delo sem v Londonu dobila v roku tedna dni od mojega prihoda. Imela sem veliko srečo, da sem za selitev izbrala predbožični čas, med katerim vsi lokali in trgovine iščejo nove sodelavce zaradi velikega porasta v prometu. V podjetju sem začela kot svetovalka strankam v trgovini, vendar sem v mislih še vedno hranila idejo o iskanju zaposlitve v oglaševalski stroki. Po nekaj mesecih pa mi je bilo kristalno jasno, da bom svojo pot v Londonu nadaljevala v podjetju Uniqlo. V dveh letih sem napredovala do mesta menedžerke trgovine v podjetju, ki v Evropi hitro pridobiva na svoji prepoznavnosti.

Lahko primerjate delavne razmere v Londonu z ljubljanskimi?

Glede na moje izkušnje, je delo v Londonu veliko bolj organizirano. Vsak ima svoje naloge, za katere je odgovoren in komunikacija med vsemi oddelki v podjetju poteka veliko bolj učinkovito. Tukaj trdo delamo, vendar so tudi nagrade temu primerne. V primerjavi s Slovenijo, veliko bolje prepoznavajo in priznavajo trud in potencial uslužbencev, kar se odraža v visoki pripadnosti podjetju in manjši mobilnosti med člani kolektiva.

Kako izgleda vsakdanjik vodje UNIQLOjeve trgovine?

Na delo vsako jutro prispem ob 6.30, kjer prvo uro ocenjujem stanje trgovine in delam analizo prodanega blaga. Naslednje tri ure s sodelavci poslovalnico pripravljamo na odprtje, kar obsega vse od čiščenja, nameščanja varnostnih etiket, preverjanja informacij o cenah izdelkov za stranke in morebitnega spreminjanja razporeditve blaga po trgovini. Po odprtju ob 10. uri zjutraj, se ponavadi posvetim postavljanju prodajnih ciljev za prihajajoči teden. Pregledati je treba prihodnje kampanje, na podlagi katerih vnaprej naročamo blago, planiramo urnik zaposlenih in spreminjamo izložbo ter razporeditev trgovine. Obenem je potrebno ves čas ohranjati najvišji standard podpore strankam, po kateri slovi Uniqlo, kar pa lahko dosežemo le z zadostnim izobraževanjem zaposlenih in ustvarjanjem dobrega delovnega okolja. Delo je zahtevno, vendar imamo v trgovini krasno ekipo, kar tudi delo ob sobotah in nedeljah naredi prijetno.

Nam lahko zaupate kakšno anekdoto iz londonskega življenja?

Najbolj se mi je vtisnil v spomin obisk teniškega igralca Novaka Djokovića, ki je ambasador znamke Uniqlo. Junija 2013 je Djoković v naši trgovini na sloviti ulici Oxford street lansiral kolekcijo replik uniforme, ki jo je sam nosil med turnirjem za grand slam v Wimbledonu. Njegov obisk je v trgovino pritegnil stotine ljudi, vrsta za vstop in pogled na tenisača pa se je vila na samo ulico - dogodek je bil velik uspeh in omejena kolekcija je bila razprodana v slabih dveh dneh. Spomnim se, da sem bila takrat zelo ponosna na svoje delo in vlogo v Uniqloju.

So vas kot Slovenko na Otoku lepo sprejeli?

Zelo lepo. Angleži so topel narod, London sam po sebi pa je svetovna metropola, katere prebivalci so več kot navajeni priseljencev iz vseh koncev sveta.

Imate kakšen nasvet za mlade Slovence, ki si želijo selitve v London?

Najtežji del selitve je sama odločitev in nakup enosmerne letalske karte. Prvi korak je najtežji, vse ostalo pa se bo sčasoma lepo uredilo. Glede na moje izkušnje, je  potrebno imeti v mislih le to.

Se nameravate vrniti v Slovenijo?

Morda se bom vrnila, ko bom starejša, saj imam sedaj v Londonu vse, kar potrebujem - odlično službo, ljubezen do mesta in krasne prijatelje. Seveda pa se domov vrnem večkrat na leto, da obiščem družino in prijatelje ter se nadiham domačega zraka.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...