So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Chatwani iz EBRD: Sloveniji manjka samo še »Skype«

Čas branja: 3 min
16.01.2014  09:27  Dopolnjeno: 16.01.2014 09:28
Chatwani iz EBRD: Sloveniji manjka samo še »Skype«

Sklad tveganega kapitala EBRD (Evropska banka za obnovo in razvoj) je svoje delo začel pred približno 18 meseci. Na voljo ima sto milijonov evrov, do zdaj pa je vložil v dva start-upa.

»Pri EBRD smo spoznali, da je gospodarstvo znanja del prihodnosti. In start-upi so zagotovo pomemben del gospodarstva znanja, vendar potrebujejo dobro delujoč trg tveganega kapitala,« je včeraj v Ljubljani na konferenci Leadership & Entrepreneur­ship days v organizaciji CEED in Simobila dejal eden izmed treh vlagateljev sklada tveganega kapitala EBRD Rupesh Chatwani. Trg tveganega kapitala pa po njegovih besedah v Evropi še ni dovolj dobro razvit, zato ne samo, da želijo pomagati start-upom, eden izmed njihovih ciljev je tudi pospešiti razvoj ekositema za start-upe v Evropi. »Zato sodelujemo tudi z lokalnimi oziroma regionalnimi skladi tveganega kapitala. Vendar se nič ne bo zgodilo z danes na jutri, potreben bo čas,« pojasnjuje.

Rupesh Chatwani
"Slovenija me zelo spominja na Estonijo. Imate neverjetno talentiran inženirski kader, razmeroma dobro infrastrukturo, sposobni ste se hitro odzvati in sprejemati pametne odločitve v zvezi s poslom, ste pa tudi kar podjeten narod." Rupesh Chatwani

Koga iščejo?

»V prvem letošnjem četrtletju bomo najverjetneje vstopili še v dve ali tri podjetja, zanimajo pa nas predvsem start-upi, ki so v zgodnji fazi ali v fazi rasti,« razlaga Chatwani in dodaja, da je najnižja vrednost naložbe milijon evrov. Med podjetja v zgodnji fazi sicer uvrščajo tista, ki imajo že razvit produkt ter so na trgu dobila potrditev poslovnega modela. »Zadnje se kaže predvsem v tem, da podjetje že ima stranke oziroma uporabnike. Vendar ni nujno, da ima prihodke. Tak primer so denimo odprtokodne programske rešitve, ki imajo veliko uporabnikov, ki pa nič ne plačujejo razvijalcem. Če gre za inovativen poslovni model, moramo videti, od kod bo prišel denar,« poudarja Chatwani.

Slovenski vs. evropski start-upi

»Ker se osredotočam predvsem na start-upe iz jugovzhodne in srednje Evrope, spremljam tudi slovenske start-upe in slovenski start-up ekosistem. Slovenija me zelo spominja na Estonijo. Imate neverjetno talentiran inženirski kader, razmeroma dobro infrastrukturo, sposobni ste se hitro odzvati in sprejemati pametne odločitve v zvezi s poslom, ste pa tudi kar podjeten narod. Poslovne ideje, ki prihajajo iz Slovenije, so nad povprečjem. Če pogledam projekte, ki jim imamo 'na radarju', je med njimi kar nekaj slovenskih podjetij. Kar je glede na prebivalstvo države neverjetno veliko. Zanima nas več slovenskih start-upov kot pa denimo poljskih. Samo da je vas dva milijona, Poljakov pa skoraj 40 milijonov. Zato sem zelo optimističen v zvezi z razvojem slovenskega start-up okolja. Kar vam manjka, je le še velika zgodba o uspehu, kot je bil za Estonijo Skype. Ta je namreč v Estoniji sprožil premik v mentaliteti: če zmorejo oni, zmorem tudi jaz. Dokler država nima vzornika oziroma takega uspeha, je podjetnikom težko dobiti samozavest. Sam menim, da bo Slovenija dobila zgodbo, podobno Skypu, v petih do desetih letih. Upam, da že v petih.«

Kdo bo slovenski Skype?

O imenih vročih slovenskih start-upov Chatwani ni želel govoriti. »Raje ne bi omenjal nikogar, da ne bi povzročil hude krvi, če bi na koga pozabil.« Ko smo ga vprašali, ali bo Celtra ta, ki bo postala slovenski Skype, se je le skrivnostno nasmehnil. Kako pa ga lahko podjetniki najdete? »Lahko me pocukajo za rokav na dogodkih, kot je današnji. Drugače pa sem vedno dosegljiv po elektronski pošti in vse spodbujam, da mi pišejo. Pošljite mi predstavitev svoje ideje oziroma podjetja. Če boste zbudili zanimanje, se bomo najprej slišali prek skypa, potem pa sledi srečanje v živo. Nekaj minut mojega življenja pa bo dobil vsak, ki bo z mano stopil v stik. Verjamem namreč, da je ljudem treba dati priložnost. Zato ne odlašajte.«

Kako pritegniti Chatwanijevo pozornost

Če ste tudi sami start-up, ki išče vlagatelja z milijon evri ali več, potem bo Rupesh Chatwani pravi naslov za vas. Vprašali smo ga, kaj pričakuje v predstavitvi vašega start-upa:

1. Načrt naj bo konkreten »Vlagatelji nimajo veliko časa in so vsak dan zasuti s predstavitvami. Zato bodite v načrtu konkretni in natančno navedite, za koliko časa potrebujete koliko denarja. Torej, za x mesecev razvoja in potem y mesecev prodaje potrebujem z denarja.«

2. Če imate uporabnike, to poudarite »Če že imate uporabnike, tudi če vašo storitev ali izdelek uporabljajo brezplačno, to poudarite že na začetku predstavitve. Za vlagatelje je to namreč eno izmed najpomembnejših zagotovil, da za vaš izdelek ali storitev obstaja trg.«

3. Govorite zgodbo »Vaš izdelek oziroma storitev vedno predstavljajte skozi zgodbo, najbolje skozi oči povprečnega uporabnika, kot ga sami vidite. Katero njegovo težavo rešujete in kako. S tem se vlagatelji laže poistovetijo z vašo idejo.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...