So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Potencial podjetja je treba znati razložiti brez razkrivanja podrobnosti

Čas branja: 3 min
15.01.2014  09:28
Potencial podjetja je treba znati razložiti brez razkrivanja podrobnosti

Start-upe in podjetniškega svetovalca smo vprašali, ali so pred pogajanji z vlagatelji poskrbeli za intelektualno lastnino in kaj bi iz svojih izkušenj svetovali drugim zagonskim podjetjem.

Andraž Tori, Zemanta: »Ne poznam primera, da bi morebitni vlagatelj kakorkoli oškodoval start-up, ki svoje intelektualne lastnine pred njim ni zaščitil. Za večino zagonskih podjetij je pretirano ukvarjanje s ščitenjem intelektualne lastnine v semenski fazi potratno. Osredotočiti se je namreč treba na trg. Ne glede na to, kakšne strahove imamo ljudje, vlagatelji redko znajo ali si želijo delati sami, brez podjetnika. Pogodba o nerazkrivanju informacij ima svojo vlogo, in sicer največkrat pri globljih poslovnih partnerstvih. Takšna pogodba pri vlagateljih pride na vrsto ob skrbnem pregledu, torej ko se je vlagatelj že odločil vlagati in je na vrsti le še pregled podjetja. V Zemanti smo vlagateljem, ki so v naše podjetje do zdaj vložili osem milijonov dolarjev (šest milijonov evrov) tveganega kapitala, razkrili vse podrobnosti o naših rešitvah. Skrivanje se ne splača, saj si želi start-up čim več kritik in predlogov za izboljšave. Letos želimo še povečati število uporabnikov naših orodij, ki jih je okoli 600 tisoč. Prvo orodje blogarjem in drugim ustvarjalcem spletnih vsebin priporoča objavo primernih slik in povezav na druga spletna mesta s podobno vsebino. Novejše orodje pa priporoča vsebine neposredno bralcem. Na trgu je mobilna različica za pametne telefone, ki pridobiva prve uporabnike. Cilj je tudi podvojitev prihodkov na osem milijonov dolarjev.«

Peter Korun, A. s. K.: »Razvijamo pametno prometno signalizacijo, ki povečuje varnost v prometu. Sistem CSD dokazano izboljšuje prometno varnost na nepreglednih cestnih odsekih. Sistem RSD pa opozarja na prihod bližajočega se vlaka in je primeren za nezavarovane železniške prehode. Poskrbel sem za patentno zaščito, ki se glasi na moje ime, ne na podjetje. Ko je v podjetje lani vstopil vlagatelj, je bilo za intelektualno lastnino že poskrbljeno. Nevarnost kraje in kopiranja inovacije je pri internetnih aplikacijah in drugih programskih rešitvah večja kot pri produktnih elektronskih sistemih, ki jih razvijamo mi, saj jih je zaradi kompleksnosti in časovne komponente razvoja teže kopirati. Če bi poslovno sodeloval s prodajnimi zastopniki in konkurenčnimi podjetji, bi od njih zahteval podpis pogodbe o nerazkrivanju. Tako bi jim preprečil vsakršno razširjanje informacij, ki so poslovna skrivnost podjetja.«

Klemen Hosta, Fieldoo: »Zaščiti intelektualne lastnine nismo posvečali posebne pozornosti. Naše podjetje tudi ni nosilec raznih patentov, tako da smo za zdaj samo registrirali potrebne domene in znamko, kar nam povsem zadostuje. Ko ima startup tehnološko inovacijo, je intelektualna zaščita dobrodošla. Predvsem je pomembno, da se že na začetku pogovori s strokovnjakom s področja zaščite intelektualne lastnine in si razjasni vse, kar zadeva njihovo področje poslovanja in podjetje samo. Pogodba o nerazkrivanju informacij pri resnih vlagateljih sploh ne obstaja, tako da je o tem povsem nesmiselno govoriti. Podatki o naših vlagateljih in njihovih vložkih so zaupne narave in jih ne želimo razkriti. Fieldoo trenutno že uporablja okoli sto tisoč nogometašev in agentov, postati pa želimo ultimativno okolje za vsakega nogometaša (in agente, klube), ki išče priložnost in napredek v svoji karieri.«

Blaž Triglav, Modra jagoda: »Na začetku smo vlagatelju pripravili osnovno predstavitev, pozneje pa smo prišli tudi do vprašanja, koliko se da našega produkta skopirati. Programske kode niso gledali, mi pa se nismo zadrževali v zvezi s tehnologijo. Tudi v ZDA bi se zgodilo, da bi vsak vlagatelj rekel hvala lepa, če bi mu ponudil v podpis pogodbo o nerazkrivanju oziroma bi se pogajal izključno po tej poti. Zaupanje mora biti na obeh straneh. Pogovarjali smo se tudi z drugimi podjetji, v katera je naš investitor že vlagal. To je najboljša pot, po kateri preveriš, kakšen ugled ima.«

Tomaž Frelih, svetovalec v pospeševalniku Hekovnik: »Priporočam, da imate v zvezi z zaščito vse odprto, v skladu s filozofijo odprtih inovacij, s tem omogočate jasno komunikacijo, drugi vam tako lahko pomagajo izdelek oziroma storitev še bolj definirati in izboljšati. Le srčika vašega produkta, vaša skrivnostna omaka, je lahko skrivna in v zvezi s tem lahko vlagatelji podpišejo pogodbo o nerazkrivanju. Treba pa je omeniti, da je glavni potencial produkta in podjetja treba znati razložiti tudi brez razkrivanja skritih podrobnosti. Splošnih pogodb o nerazkrivanju vlagatelji ne podpisujejo, vsak dan namreč vidijo veliko idej, zato jih to kvečjemu odvrne od naložbe. Šele ko je vlagatelj prepričan, da gre v naložbo, opravi tudi skrbni pregled vašega podjetja, prav tako se s podjetjem dogovori, kako bodo ščitili intelektualno lastnino in kaj ta vsebuje. Start-upom ponavadi ne priporočamo, da skočijo na glavo v tako zaščito, dolgoročno pa je vsekakor področje, ki ga ne smemo zanemariti.«

Članek je bil 14. januarja 2014 objavljen na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...