So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Vsi projekti niso primerni za crowdfunding, predvsem zaradi logističnih stroškov

Čas branja: 2 min
14.01.2014  09:28  Dopolnjeno: 14.01.2014 09:29
Vsi projekti niso primerni za crowdfunding, predvsem zaradi logističnih stroškov

O množičnem financiranju smo se pogovarjali z Janom Vranjekom, članom iniciative Slovenia Crowdfunding, kjer se ukvarjajo z raziskovanjem in spodbujanjem množičnega financiranja v Sloveniji ter s svetovanjem pri izvedbi takih kampanj.

Kaj je crowdfunding?

Crowdfunding, pri nas se je že uveljavila besedna zveza množično financiranje, je razmeroma nov koncept zbiranja sredstev za financiranje najrazličnejših projektov prek spletnih platform, namenjenih za to. Obstaja več vrst množičnega financiranja, trenutno je naj­aktualnejše donacijsko množično financiranje. S premišljenim nastopom na spletu tako inovativni projekti hitreje dosežejo prepoznavnost na trgu in imajo več možnosti za pridobitev sredstev za uresničitev podjetniških idej.

Bi lahko pojasnili množično financiranje s konkretnim primerom?

Ena izmed najuspešnejših kampanj je bila na primer tista za projekt Chipolo. Sedem fantov iz Trbovelj je razvilo bluetooth obesek v obliki žetona, ki ga je mogoče pripeti na predmete, ki jih najpogosteje izgubimo. Povezan je s pametnim telefonom in nam prek aplikacije posreduje podatke o tem, kje je. Torej, ekipa je bila tik pred pošiljanjem izdelka na trg, potrebovala je le še zagonska sredstva za začetek proizvodnje. Potrebovali so pomoč pri zasnovi in izvedbi kampanje, zato smo jim svetovali in jih usmerjali. S kampanjo jim je uspelo prodreti na mednarodni trg ter nazadnje zbrati 20-krat več sredstev v primerjavi s postavljenimi cilji.

Kakšna je vaša vloga v projektih?

Kampanja je specifična metoda pridobivanja finančnih sredstev. Vloga iniciative je informiranje javnosti na področju množičnega financiranja ter usmerjanje in svetovanje pri kampanjah s poslovnega, pravnega, finančnega in komunikacijskega vidika. Torej, projektom pomagamo doseči cilj, pri tem poudarjamo pomembno vlogo komuniciranja z javnostjo - to je prek medijskih objav in vizualne predstavitve javnosti približati produkt.

Ali ste inkubator?

Ne, nismo. Smo skupnost, med seboj poskušamo povezovati in krepiti vezi med nosilci kampanj množičnega financiranja in profesionalci iz kreativne skupnosti. Menimo namreč, da je interdisciplinarno sodelovanje odločilnega pomena za zasnovo celostne kampanje in uspešnost projekta. S poslovnim svetovanjem v strogem smislu se ne ukvarjamo, delujemo bolj tako, da nosilcem projektov pomagamo doseči postavljeni cilj in minimizirati tveganje. Nimamo strogo določene strukture, saj se od projekta do projekta spreminjajo potrebe in pogoji za zasnovo kampanj, zato se s kampanjami ukvarjajo različni ljudje.

Pri koliko kampanjah ste sodelovali do zdaj?

V zadnjem letu in pol smo sodelovali pri desetih projektih, ki so se predstavili na različnih spletnih platformah za množično financiranje.

Je bila kakšna kampanja neuspešna?

Čeprav dve nista dosegli postavljenega cilja, sta kljub temu uspešni, saj sta se blagovni znamki uveljavili na domačem in mednarodnem trgu.

Katere so največje zmote Slovencev, ko razmišljajo o kampanjah množičnega financiranja?

Premalo se zavedamo, koliko truda in dela je vloženo v celostno zasnovo kampanj. Za uspešen projekt so nujni dober koncept, inovativen produkt, primeren za svetovni trg, in dobra ekipa. Pri tem se ne smejo zanemariti niti estetske in funkcionalne lastnosti, saj se mora kosati s sorodnimi projekti iz tujine. Nekateri produkti pa so povsem neprimerni za crowdfunding, na primer že zaradi velikosti, saj so logistični stroški pomemben del kampanje.

Kje se vidite čez leto dni?

Nameravamo razširiti in okrepiti skupnost ter nadgraditi izkušnje na področju množičnega financiranja. Usmerjamo se tudi v nove oblike množičnega financiranja, kot sta posojilno (debt crowdfunding) in investicijsko (equity crowdfunding). V prihodnosti želimo izpeljati čim več uspešnih projektov, predvsem pa pomagati mladim slovenskim podjetnikom in posameznikom pri pridobivanju zagonskih sredstev in uveljavljanju na mednarodnem trgu.

Avtorica: Nina Markovič

Nina Markovič obiskuje Gimnazijo Tolmin in spoznava svet novinarstva pod strokovnim vodstvom novinarjev Časnika Finance in pospeševalnikom mladinskega podjetništva Ustvarjalnik.

Članek je bil objavljen 13. januarja 2014 na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...