So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako nadrejenim »prodati« poslovno idejo

Čas branja: 3 min
13.01.2014  11:27
Kako nadrejenim »prodati« poslovno idejo

»Najdite osebo, ki jo vaš predlog najbolj zadeva, ki ima možnost vplivanja na odločitve in ki bi tudi sama imela koristi od izvedbe vaše ideje. Njena uresničitev pa bo še lažja, če boste izbrali pravi trenutek za predstavitev,« svetuje Gorazd Prah z zaposlitvenega portala Mojedelo.com .

Gorazd Prah
Če kot pobudnik ideje razložite svojo vlogo pri njej in kaj boste storili za njeno izvedbo, ima ideja večje možnosti za uspeh.Gorazd Prah, Mojedelo.com

Preden poskušate idejo »prodati« kateremu izmed vaših nadrejenih, poskrbite, da bo smiselna, uresničljiva v praksi ter se bo navezovala na vizijo in cilje delodajalca, razloži Mojca Križnar iz podjetja Hill International. Hkrati je dobro, če idejo najprej preverite še pri kom drugem in poskusite pridobiti podporo zanjo. »Ideja bo prej padla na plodna tla, če boste imeli zaveznike in somišljenike,« pravi Prah.

Idejo prilagodite okolju

Proučiti je treba tudi potrebe trga. Naredite manjšo tržno analizo, svetuje Mojca Križnar, in svojo idejo podkrepite s to informacijo, ki lahko zbudi večje zanimanje na začetku. Vprašati se je treba, zakaj bi neko okolje to idejo sploh upoštevalo, pa tudi, kakšni so kratkoročni in dolgoročni cilji.

Razmislite o primernem sogovorniku

Ko idejo imate, dobro razmislite, komu jo boste predstavili. Vsak pač ni primeren sogovornik. »Če je ideja razvojne narave, poiščite pot do osebe, odgovorne za razvoj. Če je povezana z novim prodajnim prijemom, jo naslovite na odgovorno osebo za prodajo,« svetuje Križnarjeva.

Prilagodite se nadrejenemu

Romana Kovacs, Dr. Pendl & Dr. Piswanger
Ko predstavljate idejo, se izogibajte pretirani subjektivnosti, v ospredje pa ne postavljajte sebe. Na prvem mestu naj bodo predvsem interesi podjetja. Romana Kovacs, Dr. Pendl & Dr. Piswanger

Uspeh vsake prodaje je odvisen od kupca in pri idejah ni nič drugače. Kot pravi Romana Kovacs, direktorica podjetja Dr. Pendl & Dr. Piswanger, imamo dve vrsti »kupcev«. Prvi so bolj impulzivni, pri njih je pomembna spontanost. »Hitro jim je treba predstaviti idejo, kaj ima podjetje lahko od nje, kje so njene prednosti in slabosti. Pomembno je, da v eni minuti poveste bistvo.« Zato je dobro, da to osebo dobro poznate. Tu vam lahko precej pomagajo družbena omrežja. »Če vemo, kaj jim je v poslovanju in/ali v življenju pomembno, imamo boljše možnosti, da pri svoji ideji poudarimo, kako bo pripomogla k uresničevanju prav teh vrednot,« pravi Katarina Veselko iz O. K. Consultinga. Upoštevati morate zlato načelo: naj bo kratko in jedrnato ali, še raje, kratko in preprosto (KISS - keep it short and simple).

Pri drugi vrsti »kupcev« idej pa je nekoliko drugače. Ti so bolj analitski, pravi Kovacseva, zato je pri predstavitvi ideje treba poudarjati analize podatkov in ideje. »Treba jim je predstaviti dobro razdelano analizo, kakšne so prednosti in slabosti ideje, kakšna so morebitna tveganja. Tak človek ponavadi potrebuje premislek in ni tako spontan pri svoji odločitvi kot prvi tip oseb,« dodaja Kovacseva.

Sebe ne postavljajte v ospredje

Ko svojemu nadrejenemu poskušate prodati idejo, poskusite biti čim bolj objektivni in izogibajte se subjektivnemu pristopu. Prav tako ni dobro, da v ospredje postavljate sebe. »Središče predstavitve mora biti korist podjetja. Svoje interese pustite v ozadju,« opozarja Kovacseva. Vendar to ne pomeni, da morate pozabiti na vašo vlogo pri uresničitvi ideje. Ta bo težko uspela, če bodo vaši predlogi šli le v smer, kaj naj storijo drugi, opozarja Prah. »Če pobudnik ideje razloži svojo vlogo pri ideji in kaj bo storil za njeno izvedbo, ima ideja večje možnosti za uspeh.«

Ne tvezite neumnosti

Izogniti se morate tudi pretirani zaljubljenosti v idejo. Ta se pojavi, ko je idejni avtor že domislil vse podrobnosti, ki so njemu osebno zelo pomembne, pri soočenju z mnenji preostalih in izvedbi pa lahko pomenijo veliko oviro,« razlaga Prah.

Križnarjeva dodaja, da morate pri predstavitvi ideje ostati realni: »Ne tvezite neumnosti in ne obljubljajte nerealnih rezultatov. Vedite, da so po vsej verjetnosti 'na drugi strani mize' ljudje, ki so bolj izkušeni kot vi ter bodo hitro in nemara tudi bolj realno ocenili potencial vaše ideje.«

Mojca Križnar, Hill International
Ko želite skomunicirati svojo idejo, bodite iskreni. Ne tvezite neumnosti in ne obljubljajte neuresničljivih rezultatov. Mojca Križnar, Hill International

Zavrnitve ne jemljite osebno

Čeprav je vaša predstavitev ideje lahko dobra, je še vedno verjetnost, da vam jo nadrejeni zavrne. »Če se mu ideja ne zdi dobra, izvedljiva ali realna, jo bo zavrnil. Kadar se to zgodi, bo veliko bolje, če tega ne vzamete osebno,« pravi Veselkova.

Če je delodajalec zavrnil vašo idejo, to ne pomeni, da vas je zavrnil kot delavca, in to ne pomeni, da ste neumni ali nesposobni, dodaja. »Morda je našel pomanjkljivosti, na katere niste pomislili, ali pa zanjo še ni pravi trenutek, ali pa celo ni prišla od 'prave' osebe. Ne glede na razlog za zavrnitev bo laže, če boste njegovo odločitev spoštovali in poskusili odkriti, kako lahko idejo nadgradite.«

Prah pa svari, da zaradi zavrnitve ne smete odnehati: »Ni vsaka ideja dobra in le redkokatera je dobra že na začetku. Šele sodelovanje več ljudi naredi dobro in izvedljivo idejo.«

Članek je bil objavljen 8. januarja 2014 na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...