So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Orodje, s katerim boste sledili trendom na trgu

Čas branja: 2 min
13.01.2014  10:51
Orodje, s katerim boste sledili trendom na trgu

V strokovni javnosti se je pred približno dvema letom začelo šušljati o orodju, ki bi omogočil implementacijo trendov na trgu v poslovni model podjetja, oktobra 2013 pa največji lovec trendov, podjetje Trendwatching (link www.trendwatching.com/) ponesel »Consumer Trend Canvas« matriko med najbolj vroče teme na področju razvoja poslovnih modelov.

consumer trend canvas
Vir: Trendwatching.com

Ne alternativa, ampak suplement Business Model Generation filozofiji

Bralcu, ki je že naredil kakšen »Business Model Canvas« je takoj jasno, da matrika modela »Consumer Trend Canvas« idejno črpa nauke Alexa Osterwalderja. Podrobnejši pregled obeh matrik pa sugerira, da je »Consumer Trend Canvas«, ki sistematično rešuje problem implementacije trendov v inovacije poslovnega modela  predhodna faza izdelave ali nadgradnje poslovnega modela, ki ga prikažemo v »Business Model Canvasu«. Izvedbeno poteka možganskega viharjenja sicer potekata na enak način (z lepljenjem samolepilnih listkov na matriko, ki se jo natisne na A3 ali večji format), vendar je posebnost »Cosumer trend Canvasa« ta, da v matriko uvaja implementacijo sekundarnih virov (primeri dobre prakse, statistični in drugi podatki o trendih, itd.)

Consumer Trend Canvas v praksu uporabljamo orodje managementa inovacij

Consumer Trend Canvas je orodje, ki sledi logiki sistematičnega pristopa reševanja problemov. Matrika canvasa sestoji iz dveh polovic:

-          Leva stran matrike (Razumevanje) je namenjena podrobnejši analizi in vpostavljanju razumevanja trenda, ki ga želimo nasloviti s poslovnim modelom, predvideva pa tudi identifikacijo dobrih praks na tem področju, kar podjetnika že povabi v svet analize konkurence:

-          Desna stran matrike (Implementacija) je namenjena aplikaciji priložnosti, ki jih za podjetje predstavlja pojavljajoč trend na trgu. Prav tako podjetnika spodbudi, da identificira ciljni trg za svojo podjetniško idejo in analiziran trend pretvori v inovacijo svojega poslovnega modela.

Cosumer trend Canvas matrika se uporablja tudi za reševanje strateških izzivov kot je npr. postavljanje vizije in udejanjanje temeljnih strategij podjetja, za razvoj novih produktov, storitev in trženjsko-komunikacijskih kampanj. V praksi je orodje uporabno za reševanje vsakega problema, ki izhaja iz spreminjajočega se poslovnega okolja in na katerega podjetje lahko vpliva. Zaradi široke uporabnosti, je orodje že dobilo stalno mesto v uveljavljenih inovativnih podjetjih, agencijah, raziskovalnih organizacijah in turi v širši javnosti.

DIY Consumer Trend Canvas

Podjetje Trendwatching je v publikaciji s katero je model predstavilo širši javnosti (www.trendwatching.com/trends/consumertrendcanvas/) naredilo študijo primera uporabe modela na primeru trenda »Pretail«. Zanimivo je stališče podjetja, da so skoraj vse platforme za množično financiranje pravzaprav prodajne poti za pred naročanje izdelkov ali storitev (Več informacij na tej povezavi www.trendwatching.com/trends/pretail/). Po ogledu te študije primera, boste orodje verjetno že zelo dobro razumeli, saj ni v osnovi nič drugega kot kombinacija orodja za skeniranje poslovnega okolja in sistematizacija možganskega viharjenja v namen inovacij.

Povezava na kateri si lahko brezplačno natisnete matriko za sistematizacijo trendov v poslovno model: www.trendwatching.com/trends/pdf/2013-10%20CONSUMER%20TREND%20CANVAS.pdf.

Predstavitev Consumer Trend Canvasa pa si lahko ogledate tudi na omrežju Slide Share www.slideshare.net/trendwatching_com/trendwatchingcoms-consumer-trend-canvas-26699229.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...