So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Odprite svoj Google!

Čas branja: 4 min
11.01.2014  11:30
Odprite svoj Google!

David Rožac se je že med študijem na Fakulteti za družbene vede zaposlil pri slovenski agenciji za digitalni marketing Renderspace. Po petih letih se mu je ponudila priložnost za delo pri spletnem velikanu Google , kar je takoj izkoristil. Od decembra 2010 dela v Dublinu za ekipo Google AdWords, kar pa po njegovih besedah ne pomeni nujno vrhunca njegovih sposobnosti in ambicij.

David Rožac
David Rožac

Zakaj si odšel v tujino?

V tujino sem odšel nadgradit znanje in izkušnje, ki sem si jih pridobil v petih letih dela na eni izmed večjih spletnih agencij v Sloveniji. Za agencijski svet je to razmeroma dolga doba, a nekako sem čutil, da me premik znotraj Slovenije ne bi zadovoljil. Naslednji logični korak je bila zato tujina, saj sem si želel mednarodnega okolja in širine, ki ju to prinaša.

Kako si dobil zaposlitev na Googlu? Je Google poiskal tebe ali nasprotno?

Prvo potezo je naredil Google. S pisarno v Dublinu sem neposredno sodeloval že prej, tako da so me ob odprtju novih mest priporočili.

Kakšen je bil postopek zaposlitve?

Postopek zaposlitve je bil razmeroma dolgotrajen, zelo temeljit in je obsegal vrsto intervjujev. Glede na to, da je Google v svetovnem merilu eden izmed najbolj zaželenih zaposlovalcev, dnevno dobi tisoče prijav. Od teh je zelo majhen delež uspešen.

Čeprav je pobuda prišla z njihove strani, sem šel skozi enak postopek kot vsakdo. Po oddani prijavi je najprej sledilo nekaj telefonskih intervjujev. Nato so me povabili na pogovore v Dublin, kjer me je intervjuvalo več sodelavcev, ki zasedajo podobne položaje, kot bi ga v primeru zaposlitve imel sam. Končno odločitev pa je sprejela neodvisna komisija.

V intervjujih Google išče predvsem konkretne primere in izkušnje, ki potrjujejo kandidatove sposobnosti. Postopek je zahteven, a ti omogoči, da se v procesu veliko naučiš o samem sebi.

Kakšne so glavne razlike v delovnem okolju med Slovenijo in Irsko?

Za celotno Irsko težje komentiram, a rekel bi, da je več podjetniškega duha. Bolj sta poudarjena individualnost in dejstvo, da si sam odgovoren zase. Mnogo več poudarka je tudi na četrtinah, ki leto razdelijo v zelo oprijemljiva trimesečna obdobja. To v praksi pomeni, da se doseganje zastavljenih ciljev postavlja na rešeto sproti, in ne samo ob koncu leta, ko je morda že prepozno za spremembe.

Ob delu na Googlu pa je glavna razlika, ki sem jo takoj opazil, kako zelo se zaveda pomena zaposlenih in koliko vanje vlaga. Razvajanje zaposlenih s stimulativnim delovnim okoljem, brezplačno prehrano, številnimi možnostmi za rekreacijo in igro ter vrhunsko tehnično opremljenostjo je samo nekaj izmed bonusov, po katerih Google slovi in svoj sloves opravičuje tudi v Dublinu.

Poleg tega se mi zdi še bolj pomembno, kako je poskrbljeno za posameznikovo rast. Ob začetku dela te čaka več kot mesec dni različnih treningov, hkrati dobiš osebo iz tvoje skupine, ki te vodi ob prvih korakih, menedžerja, ki je bolj mentor kot šef v klasičnem smislu, na voljo imaš izobraževanja in specializacijo za posamezne vloge in podobno ... Včasih je vsega lahko tudi preveč, a v končni fazi ti je ponujeno veliko priložnosti in je od tebe samega odvisno, kako jih boš izkoristil.

Z delom AdWords ekipe za področje JV Evrope.
Z delom AdWords ekipe za področje JV Evrope.

Ali te snubijo konkurenčna podjetja?

Dobil sem že nekaj ponudb, tudi z nekaterih presenetljivih koncev. Zaposlitev na Googlu te gotovo postavi »na radar« HR-oddelkov in raznih skavtov. Na splošno se mi zdi, da smo »googlerji« zelo zaželeni, mogoče ravno zato, ker se konkurenčna podjetja zavedajo naše vrednosti.

Ali z delom za Google izkoriščaš ves svoj potencial?

Potencial je po definiciji neizkoriščen, ne? (smeh) Google mi neprestano postavlja nove izzive in hkrati omogoča razvoj na področjih, kjer si želim postati boljši. Tako mi ni nikoli dolgčas in tudi težko se zadovoljim z neko doseženo ravnijo. Včasih me kaj tudi porine iz cone ugodja, ampak takrat se marsikaj naučim. Tako da gre pravzaprav za proces, v katerem razvijam svoje potenciale in odkrivam nove.

Pomemben vidik so tudi sodelavci. S prihodom na Google sem se kar naenkrat znašel obkrožen z izjemnimi posamezniki iz vseh koncev sveta. Vsak je zgodba zase in tudi taki, ki so prišli neposredno z univerz, imajo za sabo že zelo pestro pot. Takšno okolje in deljenje izkušenj te še dodatno motivirata. Pravzaprav bi rekel, da se tako tudi največ naučim - navsezadnje so najpomembnejši ljudje, s katerimi si obkrožen.

Glede na to, da delaš za eno izmed najboljših podjetij na svetu, sploh še imaš izzive, cilje?

Zakaj pa ne! Prostora za zamisli nikoli ne zmanjka. Nisem pa tip človeka, ki bi se držal zacementiranega načrta, raje imam organsko rast.

Ali je tvoje mreženje omejeno na zaposlene v Googlu ali si vzpostavil stike v širšem okolju?

Večina ljudi, ki jih poznam, je iz pisarne, a se vedno trudim spoznavati ljudi tudi zunaj Googlove sfere. Zelo lahko se je omejiti samo na zadnjo, ker je tako priročna. Večina od več kot 2.500 zaposlenih živi v bližnji okolici pisarn. Glede na to, da nas večina pride iz tujine, je tudi naravno, da navežemo največ stikov znotraj podjetja. Najprej v okviru svoje skupine novincev v podjetju in nato znotraj skupine, v kateri delaš.

Ampak kljub vsemu je v Dublinu še mnogo globalnih podjetij z informacijskega področja: Microsoft, Yahoo, IBM, Oracle, LinkedIn, Facebook in zdaj prihaja tudi Twitter. Tako da priložnosti za mreženje so.

Kako te sprejemajo kot Slovenca?

Na Googlu so navajeni multikulturnosti, še posebej tukaj v Dublinu, kjer je center za države z območja Evrope, Bližnjega vzhoda in Afrike. Slovenci smo, tako kot prebivalci vseh manjših držav, pač eksotika. Super pri tem je, da navadno sogovorniki nimajo vnaprej vzpostavljenih stereotipov, na katere bi se naslonili, ko te spoznavajo. Zato imaš priložnost zgraditi svojo identiteto od začetka.

Ali ti slovensko poreklo omogoča prednost v podjetju?

Ne. Kvečjemu v smislu poznavanja jezika in slovenskega trga, za katerega skrbimo v mojem oddelku, ampak v podobnem položaju je večina preostalih zaposlenih.

Kaj bi sporočil Slovencem, ki bi se radi zaposlili pri Googlu?

Naj poskusijo, ker je to enkratna priložnost. Ali še bolje: naj odprejo svoj Google! V Sloveniji je mnogo zgodb o uspehu, ki jih premalo poznamo in cenimo.

Se misliš vrniti v Slovenijo?

Sloveniji se nisem odrekel in tudi zdaj sem v vsakdanjem delu povezan z njo, tako da je tudi to ena izmed možnosti v prihodnje. Se pa vedno rad pustim presenetiti.

Članek je bil 20. oktobra 2011 objavljen na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...