So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

8. Startup Cafe: Razvoj blagovne znamke startupa naj bo »LEAN«

Čas branja: 3 min
09.01.2014  08:57
8. Startup Cafe: Razvoj blagovne znamke startupa naj bo »LEAN«

Prvi startup cafe v letu 2014, ki sta ga v ljubljanski kavarni Sputnik organizirala iniciativa Coinvest in Slovenska Kreativno-inovacijska skupina (SKIS), je bil posvečen srcu trženjske poslovne strategije podjetja: znamčenju. Gostji dogodka, ki poteka vsako prvo sredo v mesecu, sta bili grafična oblikovalka Ajda Rotar Urankar, zaposlena v Celtri, ki ima za sabo široko paleto agencijskih izkušenj ter oblikovalskih izzivov, startup znamčenja pa se loteva tudi samostojno (www.ajdadesign.com), in soustanoviteljica startupa Sportwip (www.sportwip.com) Živana Žerjal, ki je z ekipo v minulem letu dosegla dva izjemna dosežka: Sportwip je postal zmagovalec po izboru publike na Pioneers festivalu na Dunaju, osvojili pa so tudi 2. mesto pa Simobil Elevator Pitch dogodku, ki ga je organiziralo podjetje Simobil.

Start-up cafe je moderirala Maja Voje, svetovalka na področju razvoja poslovanja, odnosov z javnostmi in znamčenja. Namesto poročila o dogodku smo vam pripravili nabor ključnih izjav iz dogodka, ki vam bodo  koristile pri oblikovanju lastne strategije znamčenja:

1. Znamčenje je kontinuiran proces, blagovna znamka pa doživlja evolucijo

Živana Žerjal iz Sportwipa nam je ponudila zanimivo iztočnico za razmišljanje: »Pri znamčenju smo se najprej odvadili dolgih razprav, kakšnega odtenka bo posamezna barva na spletni strani. Lahko bi rekli, da smo blagovno znamko zgradili po »the lean startup« načelih, s pomočjo metrik. Najprej smo oblikovali osnovno spletno stran naše platforme, t. i. »MVP - minimum viable product«, in jo poslali v testiranje izbranim športnim društvom. Na podlagi tega in tekmovanj, ki smo se jih udeležili, smo oblikovali dovoljšno razumevanje ciljnega trga, da smo se znamčenja lahko lotili bolj strukturirano. Ključ uspešnega znamčenja je odlično poznavanje uporabnika.«

2. Najprej razvijte strategijo znamčenja, potem pa izberite oblikovalca, ki razume vašo poslovno idejo

Ajda Rotar Urankar glede oblikovalcev v startupih pravi: »Predvsem je pomembno, da podjetnik najprej sam razume, kakšno blagovno znamko želi razviti. Naloga oblikovalca je, da implementira to vizijo. Priporočam, da izberete oblikovalca, ki nima nujno najboljšega portfolia med kandidati, se pa poistoveti s produktom in ima zelo močno željo sodelovati. Tako kot startupi, se tudi oblikovalci razvijajo, zelo pomembni pa sta tako kot pri vseh stvareh energija in komunikacija

3. Podjetniki kot osebne blagovne znamke in primeri dobre prakse

Živana Žerjal je na vprašanje, ali bi lahko izpostavila kakšen primer dobre prakse startup, osebnega ali korporativnega znamčenja v Sloveniji, odgovorila: »Tudi startup podjetnik je neke vrste blagovna znamka, ki lahko je ali pa ni podobna blagovni znamki produkta, ki ga ponuja startup. V Sloveniji sicer še nimamo t. i. zvezdnikov osebnega znamčenja v startup podjetništvu, imamo pa dobro uveljavljene korporativne blagovne znamke, kot so Celtra, Zemanta, 3fs,... . Primera dobre prakse znamčenja sta tudi Fieldoo, ki je po mojem mnenju ena izmed najbolj premišljeno zasnovanih slovenskih startup blagovnih znamk z izjemno podobo, ki je všečna tudi populaciji izven ciljne skupine in slovensko-angleški startup Lyst, ki sta se ga, presenetljivo, lotila dva moška, ki sta začutila »customer pain« svojih študentskih kolegic pri spletnem nakupovanju oblačil.«

[gallery ids="1800,1801,1802,1803,1804"]

4. Zakaj znamčimo in kdaj se investicija v blagovno znamko povrne?

Kako utemeljiti upravičenost investicij v znamčenje (ROI), nam je pojasnila Ajda Rotar Urankar:

»Kot oblikovalka, kaj konkretnega o tem težko povem, verjetno je to bolj vprašanje za strokovnjake s področja ROI. Lahko rečem, da se da ceno za dizajn hitro postaviti, malo težje je potem pokazati stranki s številkami, koliko je to vplivalo na promet,« se je nasmehnila. »No, šalo na stran, se seveda dober dizajn prej ali slej obrestuje. Predstavljajte si dva konkurenčna produkta, ki se po funkcionalnosti razlikujeta v res malenkostnih stvareh. Zelo pomembno bo, kateri od konkurentov bo produkt bolje skomuniciral in ga naredil uporabniku bolj privlačnega. Če je produkt slab, mu pa še tako dober dizajn verjetno ne bo pomagal.«

Tudi Živana Žerjal je pri odgovoru na vprašanje, zakaj investirajo v znamčenje odgovorila: »Trenutno gradimo spletno skupnost in želimo uspeti z razvojem blagovne znamke, ki bo kompatibilna z življenjskim stilom ciljnega trga in njemu všečna. Blagovno znamko vidimo kot enega ključnih diferenciacijskih elementov na globalnem trgu. Strategij, kako razvijati blagovno znamko, je več, mi v razvoj vključujemo predstavnike ciljnega trga, za mnenje prosimo strokovnjake in testiramo različne elemente blagovne znamke na trgu.

Posnetek pogovora si lahko pogledate v videu:

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Avtorica: Maja Voje

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...