So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Nakit in okrasni predmeti iz origamija so pri nas novost in najdejo kupce

Čas branja: 3 min
09.01.2014  09:30  Dopolnjeno: 09.01.2014 09:41
Nakit in okrasni predmeti iz origamija so pri nas novost in najdejo kupce

Ljubiteljsko ustvarjanje origamijev je Nataša Brunec spremenila v posel. Sredi januarja bo minilo pol leta, odkar se z umetnostjo zgibanja papirja kot samostojna podjetnica ukvarja v svojem podjetju Ars origami.

»Iz japonskega papirja čijogami delam miniaturne origami uhane različnih oblik, iz drugih vrst papirja pa tudi druge okrasne predmete. Veščino origamija učim otroke in odrasle na delavnicah, ustvarjalnicah in tečajih,« razlaga Nataša Brunec. Zadnja dva meseca dobiva vse več naročil za uporabne predmete iz origamija, denimo za embalažo, okrasitev poslovnih prostorov in otroških sob.

Letos bo Nataša Brunec iz podjetja Ars origami poleg origamijev iz japonskega papirja delala še orig
Letos bo Nataša Brunec iz podjetja Ars origami poleg origamijev iz japonskega papirja delala še origamije iz drugih materialov, kot je kovinska glina, napoveduje tudi nove oblike nakita in izdelke za dom. Foto: Barbara Reya

Išče nove uporabe stare veščine

Inovativnost svojega podjetja sogovornica vidi v tem, da starodavno japonsko veščino zgibanja papirja uporablja v novih kontekstih - za izdelavo nakita, kot sproščanje in terapijo za prste ... »Origami vrača in krepi sposobnost osredotočanja, kar v informatizirani družbi postaja vse večja težava,« dodaja.

V poslu z origamiji ne postavlja v ospredje dobička, temveč to, da ustvarja iz srca in da je ustvarjeno uporabno za stranke, njej pa kljub manjšemu zaslužku omogoča bolj kakovostno življenje kot prej, ko je pod stresom cele dneve delala v banki.

Največ proda origami uhanov, dober odziv je večinoma tudi na njene ustvarjalnice, delavnice in tečaje, kjer otroke in odrasle uči umetnosti origamija. Veselijo jo tudi individualna naročila, denimo za izdelavo izvirne embalaže in okraševanje poslovnih ter bivalnih prostorov v prednovoletnem času, česar ni načrtovala vnaprej.

Ima kupce vseh starosti - od deklic, ki mame prepričajo, da jim kupijo origami uhane, do žensk, ki si želijo izviren nakit za posebno priložnost ali kar tako, in moških, ki z uhani obdarijo svoje izbranke. Individualna naročila za izdelavo visečih origami predmetov ali mobilov, okraskov in drugih čisto posebnih rešitev pa Nataša Brunec dobi na umetniških sejmih, po spletu in osebno.

Do naročil na spletu in prek priporočil

Svojo ponudbo trži na družbenih medijih, kot sta Facebook in Pinterest, ter na spletni strani Ars origami, ki jo je postavila sama in vključuje tudi spletno trgovino. Udeležuje se umetniškega sejma ali dveh na mesec. Izteka pa se prodaja v dveh trgovinah z nakitom in drugimi uporabnimi predmeti, ki jih predvsem turisti kupujejo za spomin ali darila. Po priporočilu dobiva nova naročila za origami uhane. Nove poslovne priložnosti in kupce občasno najde tudi na posebnih prireditvah, povezanih z japonsko kulturo, denimo v organizaciji japonskega veleposlaništva pri nas. Plačane promocije do zdaj ni uporabila in ocenjuje, da ni potrebna.

Morda bo že letos odprla trgovinico s svojimi izdelki in delavnicami o origamiju, a pri tem ne hiti. Delavnice lahko pripravi pri naročniku, spletno prodajo že ima, z nekom, ki že ima trgovinico, pa se da dogovoriti za prodajo izdelkov, razmišlja Nataša Brunec. Pravi trenutek za lastno trgovino bo, ko bo našla prostor, ki ji bo všeč, in ko bo stroške zanjo z rednimi prihodki tudi pokrila. »Glavni cilj projekta in podjetja Ars origami ostaja, da na trgu kakovostno (pre)živim z delom, ki ga imam res rada, in se izognem od zunaj vsiljenim pritiskom po stalni rasti podjetja,« poudarja Nataša Brunec. Ne razkriva, koliko je z origamiji zaslužila lani v petih mesecih in koliko prihodkov načrtujete letos. Čeprav prihodki niso bili njen glavni cilj, je že po treh mesecih zaslužila dovolj za sprotne stroške in prispevke. Letos želi sogovornica razviti čim več inovativnih stvaritev, se učiti, spoznavati nove ljudi in pri tem uživati. Njeno podjetje še raste in se razvija.

Letošnje novosti

Med letošnjimi novostmi napoveduje origamije iz drugih materialov, kot je denimo kovinska glina, in nove oblike nakita - prstane in zapestnice. Ponudbo bo razširila z novimi izdelki za dom in drugo uporabo, ki je še ne razkriva. Želi si več naročil po meri kupca, denimo za origami embalažo, dekoracijo prostorov, odra, izložb ...

Na delavnice bi poleg otrok in aktivnih odraslih rada pritegnil tudi upokojence. »Zanje je lahko origami oblika terapije za krepitev finomehanike prstov in urjenje spomina, denimo kot preventiva pred senilnostjo, hkrati pa je tudi kakovostna oblika druženja,« razmišlja Nataša Brunec. Iz izkušenj vidi, da se dobro obnesejo družinske origami delavnice, ki povežejo družinske člane.

Avtorica: Petra Šubic

Članek je bil 7. januarja objavljen na Finance.si. 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...