So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Slovenski vs. tuji start-upi: prednosti in slabosti

Čas branja: 1 min
06.01.2014  13:31
Slovenski vs. tuji start-upi: prednosti in slabosti

Kaj manjka slovenskim startupom v primerjavi s tujimi ter v čem so boljši od povprečja, smo poskušali ugotoviti v pogovoru s podjetnikom in investitorjem Jugoslavom Petkovićem ter vodjo platforme Coinvest Alešem Pustovrhom.

»Večini evropskih start-upov, še posebej tistim v vzhodnih in južnih državah Evrope, manjkajo izkušnje pri gradnji velikih globalnih podjetij, saj preprosto ni tradicije tovrstnih podjetij,« poudarja Petković. Po njegovem mnenju gre namreč večinoma za podjetnike, ki se tega lotevajo prvič, pa tudi če ne, imajo razmeroma malo izkušenj. »Slovenskim startupom v začetnih fazah manjkajo predvsem znanja s področja povečevanja števila strank (pri nas bi temu sicer rekli marketing, v Silicijevi dolini pa growth hacking ali traction) in načrtovanja uporabniške izkušnje. Šibki smo tudi pri načrtovanju produktnega razvoja,« meni Petković.

Podobno meni tudi Pustovrh, ki pri svojem delu opaža, da so slovenski podjetniki in inovatorji pogosto preveč usmerjeni v tehnološki razvoj in se premalo ozirajo na tržni potencial oziroma na usklajenost tehnološkega razvoja z razvojem poslovnih modelov. »Pogosto smo tudi direktno dobili odgovor od raziskovalcev, da je njihova vloga v tem, da razvijejo produkt, prodajal pa se bo sam (ali pa ga bo nekdo drug),« poudarja Pustovrh, ki prav v tem vidi pomembno razliko med slovenskimi in ameriškimi startupi.

»Tam so bolj sprejeli tako imenovano Lean start-up filozofijo (vsem našim podjetjem priporočamo knjigo Eric Ries: Lean Startup), ki poudarja vključevanje prihodnjih kupcev že v proces razvoja izdelka - kupci preizkušajo novorazvite produkte že v zelo zgodnjih fazah razvoja in podjetja prilagodijo razvoj povratnim informacijam (s trga). Zato so tam tudi precej hitrejše spremembe in prilagoditve rešitev, tako produktov kot poslovnih modelov, v tisto smer, ki jo želijo kupci. V Sloveniji pa pogosto razvijamo svojo tehnološko rešitev povsem ločeno, brez stika s kupci, do stopnje, da je razvita do popolnosti. Seveda je potem zelo pogosto razočaranje, ko se takšna rešitev ne prodaja, saj kljub tehnološki izpopolnjenosti ne zadovolji potreb kupcev,« dodaja Pustovrh.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...