So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Gašenje požara po škodljivih zapisih na spletu

Čas branja: 5 min
06.01.2014  11:15  Dopolnjeno: 06.01.2014 17:08
Gašenje požara po škodljivih zapisih na spletu

O vašem podjetju je bilo na spletu napisano nekaj slabega (neresničnega) in želite omejiti povzročeno škodo. Ali je to mogoče? Kako doseči, da spletni iskalniki čim teže najdejo to vsebino?

Po besedah Blaža Osrajnika iz TSmedie je treba strogo ločiti med težavami z negativnimi in težavami z neresničnimi zapisi. Spletni iskalniki sami tega ne morejo ločiti. Ker pa uporabniki do takšnih zapisov dostopajo različno, je treba na to problematiko gledati celostno, ne zgolj z vidika vidnosti na iskalnikih. Obstajajo tri možnosti, kako se spopasti z eno ali drugo težavo.

1. Prva je, da negativen ali neresničen zapis komentirate. Z močnimi argumenti in ustrezno komunikacijo lahko slab zapis spremenite v dobrega.

2. Ob neresničnih zapisih je najbolje poskrbeti za to, da se takšne vsebine odstranijo. Le tako lahko kar najbolj omejite škodo, ki so vam jo povzročili z objavo neresničnih navedb. Izjemoma so na voljo tudi pravna sredstva. Splet s tega vidika ni nič drugačen kot drugi mediji.

3. Tretja možnost je učinkovita samo pri iskalnikih in je zato pri TSmedii niti ne priporočajo, saj težavo odpravi le delno, primerna pa je zgolj pri negativnih zapisih. Zadetke na določeno ključno besedo, pri kateri se sicer prikazuje negativen zapis, lahko poskusite rangirati s svojimi vsebinami. Tako lahko začnete pisati blog, sodelujete v družbenih omrežjih, na forumih in podobno.

Odstranitev vsebin

Na največjem slovenskem iskalniku Najdi.si se srečujejo z obema navedenima težavama. Uporabniki se pogosto niti ne zavedajo, da se do takšnih vsebin dostopa tudi prek drugih poti, ne le iskalnikov. »Zato jim priporočamo celosten pristop, ki ni omejen zgolj na en iskalnik. Tako jim ob negativnih vsebinah svetujemo predvsem ustrezno komunikacijo in argumentacijo ter odstranitev neresničnih vsebin, za kar jih usmerimo k odgovornim osebam medija, v katerem so se pojavile,« dodaja Blaž Osrajnik.

Kdaj imate res težavo

Kot pravi Radoš Skrt iz družbe za spletno trženje Nasvet.com, je negativna publiciteta o podjetju najpogosteje povezana s kakovostjo prodanih izdelkov, poprodajnimi storitvami (dostava, servisiranje, reševanje pritožb), v zadnjih letih pa na žalost tudi z odpuščanjem in dolgovi.

Dokler so te za podjetje negativne objave na slabo obiskanih straneh, forumih ali blogih, ki so povrh vsega skriti še nekje globoko na Googlovi strani rezultatov iskanj, še ni treba zganjati preplaha. Velika težava pa nastane takoj, ko se na prvi strani rezultatov iskanj, na kateri se zgodi okoli 80 odstotkov vseh klikov na iskalnikih, pojavi negativna vsebina o podjetju.

V tem primeru sploh ni pomembno, ali ima ta stran pet mesečnih uporabnikov ali nekaj 10 tisoč. Med rezultati iskanj je pač vidna vsem uporabnikom, ki bodo v iskalno polje vnesli ime podjetja ali njegove blagovne znamke. Tega pa si seveda nobeno podjetje niti najmanj ne želi, saj mu taka negativna publiciteta lahko povzroči velikansko poslovno škodo.

Teoretična rešitev je preprosta

Zaradi takšnih zadev, ki se lahko prej ali slej zgodijo vsakemu podjetju, se je dobro že vnaprej zavarovati. Kako? Rešitev je v teoriji preprosta: poskrbite, da boste imeli na prvi strani rezultatov iskanj, ko bo nekdo odtipkal ime vašega podjetja ali blagovne znake, samo strani, ki so v vaši lasti, pa naj gre za dodatne spletne strani, bloge ali povezave do vaših profilov na Face­booku, Google+ ali Twitterju. Z dobro optimiziranimi stranmi je mogoče preprečiti, da bi se na prvi strani zadetkov pojavile spletne strani, ki si jih tam ne želite, meni Radoš Skrt.

Pozno reševanje

O takšnih zadevah bi moralo vsako podjetje razmišljati že danes, in ne šele takrat, ko ga preseneti negativna objava. Če bo podjetje začelo reševati položaj šele takrat, ko se bo nezaželena spletna stran že pojavila na prvi strani rezultatov iskanj, bo potrebnega kar precej dela in - kar je še najhuje - čakanja (nekaj tednov ali mesecev), da bo s postopki optimizacije pripeljalo svoje strani pred rezultat z negativno publiciteto in ga potisnilo vsaj na drugo stran rezultatov iskanj ter s tem čim dlje od oči spletnih uporabnikov.

Delo tekmecev

Ker je Google postal kar strog in se dogaja, da neko stran lahko kar hitro kaznuje, se je pojavljalo tudi vprašanje, ali lahko na primer tekmeci zbijejo pozicijo strank, pravi Miha Lavtar iz spletne agencije Optiweb. »Zato pri vsaki naši stranki namestimo Google Webmaster Tools in spremljamo povezave, ki na novo kažejo na strankino spletno stran. Če je kakšna povezava z res nekakovostne strani, jo preprosto prijavimo, da jo Google tako rekoč ignorira.«

»Če pa se pojavi natančno ta primer, da je na kakšnem portalu o stranki bilo napisano kaj slabega, potem najprej poskusimo to stran prehiteti z našimi stranmi,« pojasnjuje Lavtar. Tudi če bi hoteli to neželeno stran zbiti, je pogosto težava, ker ponavadi dobro rangirajo zelo stabilne strani, ki so na spletu že zelo dolgo in imajo v očeh Googla visoko kredibilnost. Teh pa se preprosto ne da kar zbiti, še posebno, ker se nezaželena vsebina navadno pojavi le na eni podstrani, ki pa ima pri velikem številu teh minimalen vpliv na avtoriteto celotne domene. »Torej, ko se potegne črta, se to ne splača, ni pošteno in zato tega tudi ne delamo.«

V Optiwebu za zdaj še niso opazili, da bi kdo na veliko uporabljal razne nezaželene oziroma zavajajoče (black­-hat) metode in tako zbijal razne strani, so pa prepričani, da jih je kar nekaj to poskušalo.

Pravne poti (pre)počasne

Če je nezaželena vsebina na lastni spletni strani, je preprostejša rešitev, da se blokirajo spletni pajki z datoteko robots.txt oziroma se vsebina umakne (in tudi celotna povezava) ter vloži zahteva za odstranitev povezave recimo iz Google Indexa.

Če je vsebina na drugih spletnih straneh, potem nimate možnosti vplivanja. Obstajajo pravne poti, ampak so prepočasne, saj beseda zelo hitro zakroži po spletu in škoda je povzročena, razmišlja Marko Petrej iz družbe Navdih.net. Prek pravne poti je treba vsekakor nadaljevati, da se dosežejo umik vsebin in javna opravičila, vendar je treba vzporedno početi še druge stvari.

»V tem primeru bi morda poskusil v podjetju pripraviti nekaj pristajalnih strani in vsebino optimizirati prav na te negativne vsebine, da bi obiskovalci prej prišli do ene izmed mojih strani (druge strani pomaknil nižje po lestvici rezultatov iskanja). Ko jih imam na svoji strani, pa lahko povem svojo zgodbo pravilno. Če bi bile te strani visoko uvrščene na iskalnikih pod iskano ključno besedo ali besedno zvezo, bi gotovo delno omejil povzročeno škodo.«

Gašenje požara z ognjem

Pristop je podoben gašenju velikih požarov, ko tudi gasilci gasijo z ognjem, da uničijo podrastje, da se ogenj teže širi ali se omeji. So pa gotovo še drugi prijemi in mediji, ki jih je treba aktivirati, ne samo splet. Treba je čim več komunicirati z javnostjo, napisati sporočilo za javnost, še svetuje Petrej.

Krizno optimiziranje spletnih strani

»V zadnjih treh letih me je za tako imenovani krizni SEO - tako pravim optimizaciji, katere cilj je umik spletnih strani z negativno vsebino na drugo stran rezultatov iskanj - prosilo že kar nekaj podjetij, ki se bila zaradi odpuščanja delavcev ali pa denimo nepravočasnega odplačevanja obveznosti tarča hudih kritik, in sicer prek spletnih strani, ki so bile uvrščene tik za njihovo glavno stranjo in tako zelo vidne vsem tistim, ki so prek iskalnika iskali spletno stran podjetja,« razkrije Radoš Skrt iz družbe Nasvet.com. V večini primerov so zadevo rešili dokaj hitro z ustvarjanjem poslovnih profilov podjetja na vseh možnih družbenih omrežjih (poslovni profili podjetja navadno kotirajo zelo visoko na iskalnikih) ter spletnih strani in blogov, ki so bili optimizirani na ime podjetja. »Seveda je treba poudariti, da nam je pri tem delu močno pomagala naša infrastruktura SEO - to je okoli sto spletnih strani, ki so na različnih strežnikih, ki smo jo uporabili za povezovanje do strani, ki smo jih želeli spraviti višje na iskalniku.«

Avtor: Stane Petavs

Članek je bil objavljen 2. januarja 2013 na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...