So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Nasvet: Nove prakse kadrovanja

Čas branja: 2 min
30.12.2013  09:29  Dopolnjeno: 02.01.2014 08:45
Nasvet: Nove prakse kadrovanja

Človeški kapital z veliko hitrostjo zamenjuje finančnega kot vir rasti in dobičkonosnosti. Tako ugotavljajo pri Internatio­nal Institute for Management Development (IMD) in dodajajo, da za podjetja privabljanje dobrih kadrov postaja eden izmed najpomembnejših dejavnikov. A dobri kadri imajo danes, v krizi, morda še več izbire, zato jih je težje zadržati.

Foto: Shutterstock
Delodajalci morajo postati bolj privlačni za kadre. Če je bilo to včasih dobro, je danes nujno. Foto: Shutterstock

 Zaposleni so marsikje zelo dobro poučeni o svojih možnostih in priložnostih, ki jih lahko dobijo za svoje sposobnosti. Danes bo zaposleni po zaslugi spleta in lažjega dostopa do informacij hitro izvedel, ali je njegovo delovno mesto dobro ali pa ga kje čakajo še boljše priložnosti. Pri IMD zato poudarjajo pet »sei­zmičnih« premikov, ki so se zgodili v zadnjih letih.

Premik v pojmovanju konkurenčne prednosti

Včasih se je prednost podjetja pred drugimi ocenjevala na podlagi merljivih vrednosti. Danes je drugače. Dejavniki, po katerih se ocenjuje konkurenčna prednost podjetja, so zdaj vodenje, inovativnost znamke in poslovna kultura obnašanja, razlagajo v IMD. Glavno vodilo teh nemerljivih vrednosti pa so - zaposleni. »Odstranite zaposlene iz vrednot, kot so poslovna kultura obnašanja, znamka, vodenje in inovativnost, in vrednost podjetja je nična. Tržna vrednost Appla, na primer, je zelo zrasla, ko je trg spoznal, da znajo zaposleni nenehno izdelovati inovacije. Če bi ljudje, ki to inovativnost peljejo naprej, podjetje zapustili, bi se Applova vrednost znižala.« Ker so se dejavniki konkurenčnih prednosti spremenili in jih danes vodijo zaposleni, so ravno ti zdaj v prednosti pred delodajalci.

Premiki v velikosti konkurence

Danes se trg ne pojmuje več kot lokalen, ampak kot globalen. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja je bilo le pet odstotkov svetovnega BDP ustvarjenega zunaj domačih trgov. Do leta 2011 je ta številka zrasla na 27 odstotkov, razkrivajo v IMD. Zaradi tega je tudi konkurenca precej večja, tako pri kadrih kot pri podjetjih. Ena glavnih strategij za podjetja mora biti, da ohranijo svoje ključne vodilne kadre.

Premiki v dostopnosti informacij

Internet je vplival na spremembe tudi pri kadrih. Informacije, ki so bile včasih drage in težko dostopne, so danes poceni in zlahka ulovljive. To pomeni, da delodajalci pri informacijah nimajo več posebne prednosti pred zaposlenimi. To so na primer dejstva o plačah, vrednosti kadrov na trgu, informacije o trgu dela. Podjetja lahko zdaj prosta delovna mesta objavljajo na svojih spletnih straneh ali straneh kadrovskih agencij, zaposleni se lahko predstavijo po družbenih omrežjih, kot sta Linked­In in Facebook, enostavneje pa lahko tudi preverijo svoje možnosti na trgu dela.

Premiki pri pokojninskih zavarovanjih

Zamenjava službe danes ni več tako draga, kot je bila nekoč. Leta 1985 je bilo po oceni IMD 70 odstotkov pokojninskih zavarovanj vezanih izključno na podjetja. Danes ni več tako in zaradi tega tudi zamenjava službe ni več tako tvegana.

Premiki v povpraševanju in ponudbi

Čeprav je trg danes globalen in ne več lokalen, je v nekaterih panogah in državah ponudba kadrov manjša od povpraševanja. Razlika med ponudbo in povpraševanjem pa naj bi se še povečala. Na Kitajskem naj bi se število zaposlenih začelo zmanjševati čez dve leti, do leta 2050 pa naj bi upadlo za 17 odstotkov. Če se bo razvoj kitajskega trga še nadaljeval, bo cena delovne sile tam še naraščala.

Podoben upad naj bi se zgodil na Japonskem, v ZDA pa upada ponudbe kadrov naj še ne bi bilo. Tudi zaradi odprtosti ameriškega trga dela, kjer je zaposlenih veliko tujcev. Po koncu recesije, ko se bo povpraševanje po kadrih znova dvignilo, naj bi prišlo do večje razlike med ponudbo in povpraševanjem. Ker bo povpraševanje večje od ponudbe, bodo zaposleni spet v prednosti pred zaposlovalci.

Podjetja morajo biti privlačna za kadre

Kaj pa teh pet premikov pomeni? Zaposlovalci se morajo začeti truditi, da te premike čim prej usvojijo. Postati morajo privlačni za kadre. Če je bilo to včasih dobro, je danes nujno. Za uresničitev tega se morajo podjetja nehati naslanjati na merjenje zadovoljstva zaposlenih in začeti razumevati vrednost zaposlenih.

 Članek je bil objavljen 24. decembra 2013 na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...