So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Nasvet: Kako zaposlene motivirati pred prazniki, med njimi in takoj po praznikih

Čas branja: 2 min
27.12.2013  11:10  Dopolnjeno: 27.12.2013 11:10
Nasvet: Kako zaposlene motivirati pred prazniki, med njimi in takoj po praznikih

Konec leta in v začetku novega marsikomu v službi upadeta učinkovitost in zbranost za delo. Zato morajo v podjetjih poskrbeti, da kljub prazničnim delovnim prekinitvam in januar­ski zaspanosti zaposleni ostanejo delovni, motivirani in učinkoviti.

Valerija Čuček Schmalzer
Valerija Čuček Schmalzer: "Zadnje dni v letu je primeren čas, da neposredno nadrejeni s posameznikom ali oddelkom naredi konkreten načrt, kaj je nujno opraviti do konca leta."

Razporeditev dela in obveznosti je odvisna predvsem od panoge, v kateri deluje podjetje, in od nalog zaposlenih. Veliko proizvodnih podjetij v prazničnem času vzame kolektivni dopust. Tam, kjer ga ni, je treba že vnaprej razporediti, kdo bo delal, kaj bo delal in kdo bo na dopustu, pravi Romana Šercelj iz Manpowerja. »V nekaterih oddelkih je nujno, da so zaposleni navzoči ves čas, v nekaterih pa je včasih bolje, da izkoristijo dopust in delajo takrat, ko je lahko prispevek za podjetje večji,« dodaja.

Bodite prožni

V dnevih pred koncem leta ste lahko v podjetju tudi nekoliko bolj prožni pri razporejanju ur. Vsaj tako priporoča Nataša Koren iz Adecca: »Če narava dela dopušča, naj bodo podjetja konec leta raztegljiva pri organizaciji delovnega časa tako, da dan pred praznikom zaposlenim omogočijo krajši delovnik. Po potrebi lahko druge dni v tednu delajo, recimo, vsak dan pol ure več, s čimer še vedno izpolnijo potrebni nabor ur.« Tam, kjer prožnost ni mogoča, poskusite delovnik narediti malo bolj zanimiv. Kot pravijo v Simobilu, bodo zaposlenim, ki delajo v 24-urnih klicnih centrih, vsaj v teh dneh poskusili pričarati nekaj prazničnega razpoloženja.

Ne prelagajte nujnega dela

V prazničnem času je kljub vsej prilagodljivosti težko doseči enak ritem dela kot sicer, priznava Valerija Čuček Schmalzer iz Kadisa. Zato je po njenem mnenju najboljša rešitev, da se za ta čas določijo konkretni načrti in cilji, da neposredno nadrejeni s posameznikom ali oddelkom naredi zelo konkreten načrt, kaj je še pomembno ali celo nujno opraviti do konca leta.«

Če tega nimate, se lahko osredotočite na delo in januar­ske roke. »Decembra se splača izkoristiti čas za take stvari, saj vam januarja zaradi obilice drugega dela morda vsega ne bo uspelo opraviti,« še pravi Čuček Schmalzerjeva. Če pa res nujnih rokov ni, lahko ta čas izkoristite tudi za izobraževanje, delavnice in gradnjo timov.

Romana Šercelj
Romana Šercelj: "V podjetju, kjer pred koncem leta ni kolektivnega dopusta, je treba že vnaprej razporediti, kdo bo delal, kaj bo delal in kdo bo na dopustu."

Nagrade so vedno dober spodbujevalec

Ena izmed možnosti, kako tudi ob koncu in v začetku leta delovno vnemo ohranjati na vrhuncu, je nagrajevanje. »To so recimo bonusi, povezani z uspešnostjo v vsem letu, pa mesečne nagrade, vezane na posamezno obdobje. Tako podjetje zaposlene lahko motivira, da še v zadnjih dneh leta poskušajo dati vse od sebe,« razlaga Šercljeva. K dodatni motivaciji pripomorejo tudi nagrade, kot so recimo naziv zaposleni meseca, še pravi.

Skrb za motivacijo tudi v vodstvu

»Čeprav večinoma velja, da je izvor motivacije v posamezniku in je nihče od zunaj ne more neposredno spodbuditi, to še ne pomeni, da je le stvar vsakega zaposlenega in da nekdo drug ne more storiti nič,« opozarja Čuček Schmalzerjeva. To pomeni, da je odgovorno za motiviranje zaposlenih tudi vodstvo, tako oddelka kakor tudi podjetja, se strinja Šercljeva.

Vse več ljudi se zaveda, da so za svojo karierno pot odgovorni sami, iz tega spoznanja pa izvira osebna motivacija, pristavlja Korenova. A dodaja, da je sodelovanje med podjetjem in zaposlenimi vzajemen proces. »Podjetje si želi motivirane in zavzete zaposlene, zaposleni pa okolje, v katerem bomo lahko uresničevali svoje poslovne in osebne cilje.«

 Članek je bil objavljen 24. decembra 2013 na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...