So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Moja mati ne ve, s čim se ukvarjam

Čas branja: 2 min
20.12.2013  13:17  Dopolnjeno: 20.12.2013 13:19
Moja mati ne ve, s čim se ukvarjam

Če bi vprašali mojo mati, s čim se ukvarjam, bi vam najbrž znala povedati, da sem vrsto let v svoji rani mladosti zabil na nogometnem igrišču, da sem bil priden v šoli, da imava s simpatično punco super hčerko. Nima pa pojma o tem, s čim se ukvarjam večino svojega časa kot podjetnik in kaj je tisto, od česar želim v prihodnosti nahraniti svojo družino. Če ne ve ona, kako bodo to vedele naše stranke?

Master of Start:ups nas preprosto sili v to, da prenehamo s skrivanjem svoje ideje, ampak jo čim prej predstavimo trgu in se s pomočjo povratnih informacij naučimo, kakšen produkt si stranke želijo. Najmanj škode povzročimo, če na poti od ideje do produkta sodelujejo potencialni uporabniki.

Vizija podjetja CodeMonkee je pospraviti vaše zdravje vaš žep. Poslanstvo pa je obstati na trgu dlje kot Google s svojo konkurenčno rešitvijo Google Health. Kupca ne moremo prepričati na način, da mu začnemo naštevati vse prednosti našega produkta, ampak moramo z našim osebnim zdravstvenim kartonom nasloviti najbolj pereč problem uporabnika in mu predstaviti rešitev. Agilne metode razvoja učijo, da se je potrebno izogniti t.i. featuritisu ([en.wikipedia.org]) in namesto tega zadeti žebljico na glavico. Uporabnika zanima samo to, zakaj naj bi produkt kupil ravno pri nas. In na tem mestu je potrebno znati jasno predstaviti diferenciator svojega produkta, ki ga dela drugačnega in boljšega od podobnih. To pomeni, da je vse te druge konkurenčne potrebno poznati včasih celo bolj kot svojega.

Če želimo biti korak pred konkurenco, jo moramo najprej temeljito spoznati. Ko je kristalno jasno, v čem je lahko naš produkt boljši od ostalih, ni zadosti da producenti vemo, oziroma mislimo, da vemo, da bo naša super ideja pila vodo tudi na trgu. Odziva trga ni mogoče napovedati, zelo lahko pa ga je izmeriti. Na izobraževanju smo spoznali vrsto orodij za izdelavo metrik, ki nam nedvoumno in objektivno prikažejo, ali smo na pravi poti in kakšne spremembe so potrebne. Za izdelavo metrik pa potrebujemo stranke in to tiste prave, ki so pripravljene investirati svoj čas in s svojimi pripombami in opažanji ob uporabi soodločati o nadaljnjem razvoju produkta.

Pomembno je, da izdelamo osebni zdravstveni karton, ki bo resnično pospravil zdravje v žep vsakega posameznika in nikakor se ne smemo truditi, da bi spremenili žep na ta način, da bi produkt lahko zlezel vanj. Nikoli ne prilagajamo trga produktu, ampak vedno oblikujemo produkt, ki bo sam zlezel v vsak žep. Temu so namenjeni eksperimenti, ki jih izvajamo za pridobivanje metrik. Start-upi, kot je podjetje CodeMonkee še iščejo svojo strategijo in nimajo klasičnih računovodskih kazalnikov. S strankami se pravaprav šele spoznavamo s pomočjo intervjujev. Edina pot od "early evangelista" do "main streama" je ekstremno agresiven marketing, v katerem se ne uporablja konvencionalnih metod, ampak se je potrebno na vsakem koraku učiti o vedenju svojih kupcev in na vsakem koraku tudi optimizirati pristop k stranki.

Metrike v korelaciji z MVP pokažejo, kaj v resnici deluje

V danem trenutku se mora podjetje osredotočiti na eno samo najpomembnejšo metriko (OMTM - One Metrics That Matters), ki mora biti dovolj preprost in eksplicitno določljiv kazalec, ali gremo v pravo smer ali bi bilo potrebno izvesti zasuk v poslovanju. Zelo zanimiva metrika je tudi podatek o tem, kako bi se naše stranke počutile, če produkta kar naenkrat ne bi mogle več uporabljati.

V podjetju CodeMonkee se bomo v naslednjih tednih pričeli intenzivno ukvarjati z odzivom trga na naš MVP osebnega zdravstvenega kartona po imenu Axilla. Naloga z izobraževanja, kjer smo morali oceniti naša pričakovanja glede stroškov oglaševanja, nam je pokazala, kako obsežne morajo biti danes marketinške akcije, da sploh dosežejo kakršenkoli učinek. Zato smo pričeli razmišljati, ali so klasični pristopi internetnega marketinga v obliki plačljivih iskanj, pasic, e-mail spama in podobno sploh primerni za podjetje z omejenimi finančnimi zmogljivostmi. Zelo verjetno bomo morali tudi v tem segmentu ubrati katero izmed lean metodologij, da bomo navdušili naše prve kupce.

Avtor: Goran Bambič, Codemonkee

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...