So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Blog: Nujno je, da metrikam posvetite pozornost že od samega začetka poslovanja, če ne kar že prej

Čas branja: 3 min
19.12.2013  11:45  Dopolnjeno: 19.12.2013 11:46
Blog: Nujno je, da metrikam posvetite pozornost že od samega začetka poslovanja, če ne kar že prej

Četrta delavnica programa Master of Start:ups je bila posvečena metrikam in merjenju napredka podjetja. Gre za temo, ki je v vsakem start-up podjetju zelo pomembna in brez katere je napredek podjetja težji. Potrebno je razlikovati med »nepomembnimi metrikami« (vanity metrics) in metrikami, ki merijo dejanski napredek start-up podjetja (actionable metrics). Pomembne metrike mora podjetnik izkoristiti za spremembe in ustvarjanje napredka podjetja.

kristjan pukšič
Kristjan Pukšič

"V primeru podjetja Incepto d.o.o. zajemamo različne podatke in kasneje določene podrobno analiziramo in redno spremljamo v določenem časovnem obdobju. Tako imamo vedno pregled nad posameznimi analitičnimi podatki, ki jih uporabljamo pri nadaljnjem razvoju podjetja."

V primeru storitve Prislikaj.si bi kot ključne metrike izpostavili število obiskovalcev, ki obiščejo spletno stran in nato sodelujejo v kateri od izbranih nagradnih iger. Pomembni metriki sta tudi viralnost pri samih uporabnikih in število sodelovanj posameznega uporabnika v nagradnih igrah, pozabiti pa ne smemo niti na pošiljanje novic in njihovo učinkovitost.

V primeru podjetja Incepto d.o.o. zajemamo različne podatke in kasneje določene podrobno analiziramo in redno spremljamo v določenem časovnem obdobju. Tako imamo vedno pregled nad posameznimi analitičnimi podatki, ki jih uporabljamo pri nadaljnjem razvoju podjetja.

V skladu z metodologijo, ki jo je razvil Dave McClure tudi v našem primeru zasledujemo pet stopenjski model AARRR metrik. V prvem koraku (Acquisition) potencialne uporabnike obveščamo preko različnih marketinških orodij o naši storitvi. V začetnih fazah smo se veliko ukvarjali s spletno optimizacijo za iskalnike, poslužujemo se različnega plačljivega oglaševanja (Facebook, Google), aktivni smo na družbenih omrežjih Facebook in Twitter, poslužujemo se pošiljanja e-poštnih sporočil.

V preteklosti smo že preizkusili radijsko oglaševanje, ki pa ni bilo preveč uspešno. Vsako od podjetij, ki preko našega sistema organizira nagradno igro preko svojih marketinških kanalov obvešča potencialne uporabnike. Pozitiven zgled promocije posamezne nagradne igre je nagradna igra Prislikajte.si 5x bon za 20 eur za trgovine Mana, kjer podjetje svoje kupce obvešča o njihovi nagradni igri preko različnih marketinških kanalov (prodajni letaki, facebook, mailing lista, spletna stran, obveščanje kupcev v posameznih trgovinah z reklamo na blagajni). Skratka različna marketinška orodja preko katerih obveščajo različne vrste potencialnih uporabnikov.

Preko različnih kanalov smo tako na našo spletno stran pripeljali različne uporabnike. Pomembno je, da tam kjer je mogoče za vsak posamezni kanal merimo število obiska, ceno obiska in nato ugotavljamo kateri kanali so najuspešnejši.

Drugi korak predstavlja začetek uporabe oziroma registracija uporabnika (Activation). Po tem, ko smo na spletno stran pripeljali uporabnike jih moramo prepričati, da se registrirajo. Preden smo razvili našo storitev smo testirali različne rešitve in jih grafično večkrat preoblikovali. Pomembna je tudi uporabniška izkušnja o kateri nam je v okviru tretje delavnice svoje izkušnje predstavil Mitja Mavsar.

Do danes se je pri nas registriralo že več kot 5.000 uporabnikov, ki so naložili preko 38.000 fotografij. Ugotavljamo, da bi vso znanje, ki ga pridobimo skozi današnja izobraževanja potrebovali preden smo se odločili za ustanovitev lastnega start-up podjetja. Danes bi se nekaterih stvari lotili drugače, predvsem pa bi več delali na posameznih metrikah in njihovem spremljanju.

Tretji korak je redna uporaba produkta (Retention). V našem primeru imajo uporabniki na voljo vedno nove in nove nagradne igre v katerih lahko sodelujejo. Te nagradne igre organizirajo različna podjetja, ki podeljujejo različne nagrade. Za uporabnike je pomembno, da se s sodelovanjem v nagradnih igrah zabavajo, saj tako ne pozabijo na naš produkt. Ena izmed napak, ki se je pripetila tudi nam v tem procesu je, da premalo obveščamo naše uporabnike, da bi se tako večkrat vračali. Z naslednjimi spremembami bomo tudi to napako odpravili.

Četrti korak je priporočanje produkta starih uporabnikov novim uporabnikom (Referral). Start-up podjetja po večini nimajo dovolj sredstev za plačljivo oglaševanje zato se poslužujemo različnih metod za doseganje viralnosti. Tudi v našem primeru smo se odločili za sistem viralnosti, ki smo ga postavili pred plačljivi model. Tako smo za naše zveste uporabniki uvedli točke zvestobe preko katerih lahko pridobijo brezplačne izdelke Prislikaj.si (majice, usb ključki, copati, ...). Uporabniki lahko točke zvestobe v sistemu Prislikaj.si pridobivajo z deljenjem povezav do nagradne igre preko različnih družabnih omrežij, s sodelovanjem v posameznih nagradnih igrah in preko drugih možnosti. Pomemben je predvsem viralni koeficient se pravi, koliko obstoječih uporabnikov pripelje nove uporabnike.

Peti korak predstavljajo plačljive stranke. V primeru Prislikaj.si je storitev za uporabnike brezplačna. Podjetje prihodke ustvarja s prodajanjem oglaševalskih paketov posameznim naročnikom. Za dosego potencialnih strank se poslužujemo sistema direktnega kontaktiranja podjetij (preko telefona, sestanki). Predvsem je sistem plačljivih strank odvisen od poslovnega modela posameznega podjetja. Pomembno je tudi, da obstoječe stranke priporočajo našo storitev svojim poslovnim partnerjem.

Uporabljamo tudi Google Analytics, ki nam omogoča pregled nad posameznimi obiskovalci. Ker je naš poslovni model orientiran na sodelovanje s podjetji je izredno pomembno, da imamo na enem mestu pregled nad vsemi potencialnimi partnerji in podjetji s katerimi sodelujemo. Zato uporabljamo CRM Intrix sistem, ki tržnikom na eni strani omogoča spremljanje vseh prodajnih aktivnosti, na drugi strani pa imamo vse podatke na enem mestu.

V izbranem tednu vsem potencialnim podjetjem, ki bi želela preizkusiti sistem Prislikaj.si omogočamo veliko decembrsko akcijo, kjer največjo mesečno oglaševalsko akcijo dobijo po polovični ceni. Tokratna koda, ki nam jo morate zaupati je »nagradna igra«.

Avtor: Kristijan Pukšič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...