So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Resetirajte svoje razumevanje kupcev

Čas branja: 3 min
18.12.2013  13:30  Dopolnjeno: 05.01.2014 10:45
Resetirajte svoje razumevanje kupcev

Katere možnosti v digitalnem trženju slovenska podjetja premalo izkoriščajo, če pa že, to počnejo narobe.

Naša podjetja občutno premalo pozornosti namenjajo raziskovanju v prodaji, temu, čemur v start-up okolju rečemo »customer development«, pravi Blaž Branc iz podjetja Baltazar marketing. Sklepajo na podlagi izkušenj, da se stvari (še vedno) prodajajo tako, kot so se včasih, in to prakso preprosto nadgradijo v domeno digitalnega oglaševanja. Pri tem jim digitalni oglaševalci v najboljšem primeru pomagajo tako, da izdelajo nekaj različic oglasnih pasic, in potem poročajo, katera je bila uspešnejša. Ampak tu ne gre le za testiranje »lepšega teksta«, temveč za precej več.

»Zato je moj nasvet: resetirajte svoje razumevanje kupcev in jih vnovič odkrijte. To je možno na spletu narediti cenovno zelo ugodno in hitro, potrebujemo pa prodajni pristop, kombiniran z raziskovalno metodologijo. Šele potem, ko je narejena domača naloga v prodaji in raziskavah, je čas za kavo z digitalnim oglaševalcem. Je pa res, da nam ta isti oglaševalec lahko pomaga pri digitalnem raziskovanju, če ga tovrstno razmišljanje zanima.«

V nekaj letih bomo kupovali predvsem z digitalnimi denarnicami na pametnih telefonih. Foto: Shutters
V nekaj letih bomo kupovali predvsem z digitalnimi denarnicami na pametnih telefonih. Foto: Shutterstock

Vse je digitalno

Po besedah digitalne strateginje Nine Dinjaški iz Sonce.net je izziv za sodobnega tržnika predvsem, kako nehati razmišljati o digitalnem trženju kot ločenem kanalu, temveč razumeti, da je danes pravzaprav vse že digitalno. Tudi ko uporabljamo klasične medije - denimo gledamo najljubšo serijo po televiziji, ob tem pa na tablici spremljamo debate na forumu, ki teče vzporedno. Ali pa gremo mimo oglasnega panoja in lahko že kar takoj kupimo oglaševani izdelek s slikanjem QR-kode ali z NFC-plačilom z mobilnega telefona.

Smernice kažejo, da bomo v nekaj letih tudi kupovali predvsem z digitalnimi denarnicami na pametnih telefonih (Google Wallet ali PayPal Beacon), kmalu zatem pa tudi že v virtualnih valutah.

Proračuni po starem

Žal precej slovenskih podjetij medijske proračune še vedno deli po starem, večino v televizijo ali tiskane medije oziroma zunanje oglaševanje, nekaj v radio in nekaj malega na »internet«. Ker večina njihovih kupcev prek različnih naprav več časa preživlja na spletu kot na kateremkoli drugem mediju, podjetje pa večino svojega proračuna in truda še vedno vlaga drugam, si seveda neizmerno škodi, dodaja Nina Dinjaški.

Kje je zares vaš kupec

Njen nasvet za mala podjetja, ki tržne aktivnosti izvajajo sama brez agencije, bi bil predvsem, naj zares dobro raziščejo, kaj dela in kje je njihov kupec. Prepogosto se pojavi razmišljanje: čas je za digitalno, odprimo profil na Facebooku in dajmo nekaj malega v zakup ključnih besed na Googlu. Seveda, oboje je lahko dobra taktika, ni pa nujno primerna za vsakogar.

Neizkoriščen spletni video

Kot pravi sogovornica, digitalno ponuja ogromno možnosti za raziskovanje sodobnega tržnika, kar premalo izkoriščamo. Pri nas je premalo izkoriščen spletni video, ki v tujini prevzema tako rekoč vlogo paradnega konja digitalnih orodij, tudi zaradi hitre rasti platform, kot so Youtube, Vine, Instagram ... Premalo izkoriščene so alternative Facebooku - mlajše uporabnike že lahko najdemo drugje, kjer ni starševskega nadzora.

Premalo izkoriščeno je tudi povezovanje digitalnega s starimi oglaševalskimi kanali: denimo ko vaš izdelek gledam v izložbi, bi mi lahko sproti na telefon že poslali kupon s popustom in več informacij o izdelku. Digitalno pospeševanje prodaje v nedigitalnem okolju!

Sodelovanje kupcev

Poleg reinoviranja prodaje in prodajnega komuniciranja skozi raziskave je tu še vsebinski vidik, opozarja Blaž Branc. Ne v smislu dobrih tekstov, ampak v ustvarjanju priložnosti, prostora, orodij in doživetij, s katerimi kupci lahko vstopijo v komunikacijo z našo blagovno znamko in komunicirajo med sabo.

Oglaševanje namreč vedno cilja na zelo kratek prodajni proces, v resnici pa je ta lahko precej daljši. Zato moramo podaljšati čas interakcije s kupci, za kar potrebujemo okolje, projekt, natečaj ... Nekaj, kar obdrži ljudi v interakciji in komunikaciji s podjetjem in vrstniki. In če je tak projekt narejen s pristnim glasom, veseljem, srcem in se lepo vklaplja v blagovno znamko ter je smiseln na vseh ravneh produktnega komuniciranja, bomo dosegli premike.

Lastna digitalna infrastruktura

Za ta pristop potrebujemo seveda več časa in energije. Gre namreč za dolgoročno grajenje, oblikovanje lastne digitalne infrastrukture. Najeti agencijo za digitalno oglaševanje je najlažje. In najtežje. Podjetja namreč ne bi smela kupovati »poročil o uspešnosti digitalne akcije«, ampak novo znanje o svojih kupcih in prodajne učinke.

Dejstva o spletni prodaji

45 odstotkov nakupnih procesov se začne na spletu.

10 virov informacij uporabi povprečni spletni uporabnik, preden se odloči za nakup.

46 odstotkov nakupov se zgodi isti dan.

45 odstotkov nakupov traja od 7 do 30 dni.

97 odstotkov uporabnikov spleta za iskanje informacij uporablja spletne iskalnike.

10.600 različnih ključnih besed uporabijo obiskovalci za dostop do prve spletne strani.

4 naprave uporabljamo za dostop do spleta.

10 odstotkov celotnega obiska v Sloveniji je že opravljenega prek mobilnih naprav.

Vira: Google, Red Orbit

Avtor: Stane Petavs

Članek je bil 17. decembra objavljen na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...