So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Mega M z informacijskim sistemom za taksi službe cilja na tujino

Čas branja: 2 min
18.12.2013  09:00  Dopolnjeno: 18.12.2013 10:20
Mega M z informacijskim sistemom za taksi službe cilja na tujino

V velenjskem podjetju Mega M so razvili informacijski sistem Taxi controller za upravljanje skupin vozil, s katerim v celoti avtomatizirajo delovanje taksi službe. Od začetka leta ga uporablja Taksi Laguna, a računajo na prodor v tujino, kjer bi radi v petih letih ustvarili več kot polovico prihodkov.

O širitvi sistema Taxi controller v Varšavo, kjer imajo 10 tisoč taksijev, se že dogovarjamo s tamka
O širitvi sistema Taxi controller v Varšavo, kjer imajo 10 tisoč taksijev, se že dogovarjamo s tamkajšnjimi lastniki taksi služb in mobilnim operaterjem, ki daje tablice v najem. Matej Meža (desno), ki z bratom Miranom vodi Mega M

Ko stranka pokliče klicni center taksi službe, agent vnese njen zahtevek v sistem, že isto sekundo računalnik izbere v vseh pogledih najprimernejšega taksista in mu dodeli zahtevek za vožnjo s pomočjo mobilne tablice. Taksist lahko zahtevek sprejme s klikom na gumb ali ga zavrne in zahtevek dobi drugi najprimernejši voznik.

Ko taksist sprejme zahtevek, sistem spremlja vse statuse zahtevka, dokler stranke ne pripelje na cilj. Sistem že omogoča plačevanje z moneto, kmalu pa bo podpiral tudi plačilo z urbano.

Nadzor nad uspešnostjo taksistov

Vodstvo taksi službe lahko sproti spremlja lokacije in statuse vseh vozil v skupini, na koncu meseca pa dobi statistiko o uspešnosti voznikov in agentov v klicnem centru ter finančna poročila. Poleg tega Taxi controller spremlja tudi evidence o poteku registracije in avtomobilskega zavarovanja vozil. »Tako se voznik s pretečeno registracijo ali neplačanim zavarovanjem ne more prijaviti v sistem,« ponazarja Matej Meža, ki z bratom Miranom Mežo vodi podjetje Mega M. Za zagotavljanje nadzora nad strežniki in povezavami med klicnim centrom tak­si službe in tablicami v taksijih, ima Mega M v Ljubljani svoj podatkovni center, v katerega so letos vložili 200 tisoč evrov.

»Pri izbiri taksista naš sistem ne upošteva le zračno razdaljo od taksija do stranke kot konkurenčno rešitev, temveč tudi razmere na cestah, dejansko pot po cesti do stranke in čas, v katerem bo taksist prispel do stranke,« razlaga Matej Meža.

Med prednostmi omenja še to, da njihov sistem prepozna mobilne številke in naslov stalnih strank, da agent v klicnem centru ne izgublja časa z vnašanjem naslova. Ko stranka naroči prevoz v obratni smeri kot prej, se lahko izogne vnašanju naslova s pritiskom na gumb »obrni«. »Naš sistem mestna središča razdeli na cone, da lahko taksisti spremljajo koncentracijo taksijev po conah in se sami razporedijo tako, da pokrivajo vse cone,« dodaja Matej Meža.

Taksi služba sistema Taxi controller ne kupi, temveč plačuje le mesečno licenčnino za aktivna vozila v svojem voznem parku. Osnovna cena je 30 evrov na vozilo, glede na število vozil pa ponujajo popuste. »Taksi služba lahko dodatno zasluži s predvajanjem oglasov na tablici, ko je stranka v vozilu,« dodaja Miran Meža.

Dogovori o prodoru na Poljsko

Zaradi majhnosti domačega trga vidijo priložnosti predvsem v tujini. »Za naš sistem se že zanimajo taksi službe v Veliki Britaniji in jugovzhodni Evropi, mikajo nas tudi azijski trgi, najprej Turčija,« napoveduje Matej Meža. Morda bodo Taxi controller najprej razširili v Varšavo, kjer imajo 10 tisoč taksijev. O tem se že dogovarjajo z varšavskimi lastniki taksi služb in mobilnim operaterjem, ki daje v najem tablice. V podjetju Mega M, ki letos pričakuje 1,8 milijona evrov prihodkov, so Taxi controller razvijali od leta 2007, pri razvoju najnaprednejših algoritmih za razpošiljanje vozil pa je sodelovala tudi fakulteta za elektrotehniko ljubljanske univerze.

Avtor: Petra Šubic

Članek je bil objavljen 17. decembra 2013 na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...