So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Mladi niso neumni, vedo, kaj morajo storiti za lasten uspeh

Čas branja: 3 min
16.12.2013  10:50  Dopolnjeno: 16.12.2013 11:27
Mladi niso neumni, vedo, kaj morajo storiti za lasten uspeh

Ustvarjalnikovi mentorji vodimo podjetniške krožke. Mladim skušamo približati način razmišljanja, vzorce obnašanja in znanje, potrebno za uspešno kariero. Pri tem nam ni tako pomembno, da vzgajamo podjetnike - želimo si le, da mladi najdejo tisto, kar počnejo z veseljem, si postavijo ambiciozne cilje in se jih potrudijo doseči.

Naš pristop je v marsičem poseben. Razvili smo ga brez naslanjanja na pedagoško teorijo in utečene prakse. Za vsako metodo poučevanja, ki smo jo razvili, smo se najprej vprašali, kje in na kakšen način smo mi prvič prišli do spoznanja, ki ga želimo podariti našim mladim. Nato smo se potrudili, da izkušnjo, ki nas je pripeljala do znanja, poustvarimo na naših urah. Iz tega so nastale naše metode dela.

Pomembno se nam zdi, da mladim ne podajamo teorije. Namesto tega jih raje soočamo s situacijami, ki od njih zahtevajo, da sami razmišljajo in si ustvarjajo lasten pogled na svet. Naučiti jih želimo, da se bodo v prav vsaki situaciji znašli, tega pa ne moremo doseči varno skriti v učilnici in odtujeni od sveta, četudi imamo na razpolago nešteto knjig, ki jih prebiramo.

Potrebno je stisniti zobe, si zavihati rokave in si umazati roke. Ne upajo si tega vsi. Tisti, ki pa zberejo pogum in skočijo v vodo, se naučijo plavati. Tiste imenujemo Ustvarjalci.

Kaj, če ne zmorem?

Jaz nisem nikoli posebej maral šole. Bilo mi je dolgčas, stvari, ki so me zanimale, sem povečini že vedel, a teh je bilo v šoli izjemno malo, v primerjavi s stvarmi, za katere se pač nisem menil. Polinomi tretjega reda, krebsov cikel, veliki metljaj, boksarska vstaja... mene, sedemnajstletnika so tedaj zanimale druge stvari.

Gledano nazaj, se mi to zdi izjemno čudno. Bil sem radoveden otrok in zelo radoveden sem še danes. Mnogokrat sem se zalotil, da sem zapravil marsikatero uro svojega časa, ko sem prebiral na Wikipediji objavljene članke o tej ali oni podrobnosti.

Moja težava je bila, da je bila celotna učna snov podana strašansko dolgočasno. Na prste ene roke lahko preštejem učitelje in profesorje, ki so pri uri naredili kaj več, kot to da so nam predavali ali celo narekovali, kaj naj si zapišemo v zvezke. Seveda, da mi je bilo, sedemnajstletniku, ki je imel v žepu pametni telefon, doma pa računalnik z dostopom do spleta, dolgočasno in odveč sedeti v razredu. Raje bi igral igrice, raje bi gledal filme, raje bi poslušal glasbo... Iskreno, raje bi bral Wikipedijo ali poslušal predavanja na Youtube-u.

Mladi niso neumni. Dovolj informacij imajo, da vidijo, da bi se dalo šolo narediti boljšo in dovolj intuicije imajo, da jim je jasno, da se večina njihovih učiteljev ne trudi prav posebej. Zakaj bi se torej trudili oni?

Že res, leni so, hitro se zamotijo z nepomembnimi rečmi, tako kot smo se vsi, ko smo bili srednješolci. A vseeno, kadar jih zbudimo, ko jih zmotiviramo, ko v njih vzbudimo radovednost, so se sami pripravljeni naučiti mnogoterih stvari. In jim je povsem samoumevno, da več ur preživijo na spletu in se podučijo o vseh podrobnostih področja, ki jim je ljubo.

Naša prva srečanja s skupino bodočih podjetnikov so namenjena izključno motivaciji. Pokažemo jim, da verjamemo v njih. Damo jim vedeti, da jim zaupamo. Predstavimo jim zgodbe o uspehu, pogosto v razred povabimo koga od bivših generacij, ki jim je uspelo na njihovi poti...

Predvsem pa jih vprašamo, kaj so njihova pričakovanja in kateri so njihovi strahovi. Mladim damo par minut, post-it lističe in pisala. Ne da bi se podpisali, nato na tablo zalepimo vsa pričakovanja in vse strahove. Šele na podlagi tega pripravimo za njih celoletni učni načrt, saj si želimo ves čas imeti v mislih, kaj želijo oni. Naše poslanstvo je, da jim pomagamo in se jim prilagodimo. Na tak način dosegamo neprimerno boljše rezultate od "klasične" šole.

In zelo zanimivo je prebirati, kaj nam zapišejo. Spomnim se enega dijaka, na eni od slabših šol. Zapisal je, da se želi osamosvojiti od staršev. In zapisal je, da ga je strah svoje lenobe. Da ne ve, če bo lahko to premagal.

Še enkrat: mladi niso neumni. Zelo, zelo dobro vedo, kaj morajo narediti za uspeh. Razumejo svoje pomanjkljivosti in želijo si jih odpraviti. Samo zaupanja vase jim manjka. Pomagati jim moramo, namesto da jih samo zmerjamo, da naj "bodo bolj pridni." Zato pa jih moramo razumeti in se jim prilagoditi.

In vse se začne z motivacijo. Če je ta prava, potem bo tudi uspeh tu. Sposobnih mladih ljudi nam ne manjka.

Avtor: Matija Goljar, vodja Ustvarjalnika

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...