So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Niko Klanšek: Kaj sem se naučil med kampanjo na Kickstarterju

Čas branja: 3 min
10.12.2013  08:35  Dopolnjeno: 10.12.2013 10:32
Niko Klanšek: Kaj sem se naučil med kampanjo na Kickstarterju

Kaj se dogaja s pametnim kolesom flykly in kaj se je naučil v kampanji za množično financiranje na Kickstarterju, smo vprašali Nika Klanška, ki z 11-člansko ekipo sodeluje pri tem projektu.

»Urejamo vse, da bo 2.358 podpornikov maja dobilo 1.100 koles in 1.500 svetilk, ki so jih naročili,« pravi Niko Klanšek. Njegov projekt FlyKly je bil v svetu množičnega financiranja (crowdfundinga) prava atrakcija, ko je zbral 701.239 dolarjev (531.314 evrov), kar je sedemkrat več od prvotnega cilja.

niko klanšek
»Ekipo z MIT smo spodbudili k vstopu na trg in ko so mediji pisali o njihovem pametnem kolesu The Copenhagen wheel, so omenili še našega, in nasprotno, trg pa je dovolj velik za vse,« pravi Niko Klanšek, avtor pametnega kolesa flykly.

Trije dodatni cilji

To presenečenje jih je doletelo drugi dan kampanje. Nato je bilo novih naročil manj, saj so ljudje čakali na spomladansko redno prodajo. »Da smo spodbudili naročila, smo si izmislili dodaten cilj: 20-inčno pametno kolo za manjša kolesa, kot je poni, če zberemo 300 tisoč dolarjev,« pravi Niko Klanšek.

Ko so zbrali toliko denarja, so si spet izmislili dodaten cilj. »Če nas podprejo s 400 tisoč dolarji, smo obljubili še možnost zaviranja, ko pedala zavrtiš nazaj,« dodaja Klanšek. Tudi ta cilj so dosegli in si postavili novega. »Za zbranih 500 tisoč dolarjev smo obljubili tako barvo kolesa, ki se sveti v temi, saj so ljudje spraševali po tem,« pravi sogovornik.

Dosegli so tudi ta cilj in še dva: testirali so trg, odziv na kampanjo je bil zelo dober. »Povezavo na naš projekt na Kickstarterju so si po Facebooku izmenjali 34-tisočkrat, naš video pa so si ogledali 47-tisočkrat,« našteva Klanšek.

Niku Klanšku lahko v živo prisluhnete danes ob 18. uri v Pop-up domu.

Postopno na trg

Najpozneje januarja na trgu napoveduje mobilno aplikacijo FlyKly za navadna kolesa, ki meri hitrost in prevoženo pot. Marca se bo na spletu in v kolesarskih trgovinah začela prodaja svetilke za kolo, maja ali junija pa tudi prodaja pametnih koles flykly.

»Iščem vlagatelja, največ zanimanja je iz ZDA, kjer bi radi postavili proizvodnjo za ameriške kupce,« pravi Niko Klanšek, ki živi med New Yorkom in Slovenijo. Med 2.358 podporniki jih je pol iz ZDA, drugi pa iz Evrope, Azije, Brazilije ...

»Proizvodnjo že imamo v Sloveniji, za pakiranje in pošiljanje bomo morda najeli isto podjetje, kot sta ga Lumo in Chipolo, o distribuciji pa se dogovarjamo z UPS in Pošto Slovenije,« razkriva Klanšek. Za ameriški trg bi rad proizvodnjo organiziral tudi v ZDA, kjer bodo aprila najeli skladišče, kamor bodo dobavili dele, sestavili kolesa in jih poslali.

Ne vedo, kakšen bo odziv trgovcev

Kako pa bodo s trženjem podprli prodajo? »Vemo, kaj deluje in kaj je ljudem všeč, ne vemo pa, kako se bodo odzvali trgovci,« priznava Klanšek. Opaža, da trgovci flykly, ki ga namestimo namesto zadnjega kolesa, jemljejo kot dodatno opremo. Ta se prodaja v manjših količinah.

Klanšek se s trgovci še ne pogovarja, niti še ni izračunal prodajne cene, bo pa podobna kot na Kickstarterju (590 dolarjev ali 432 evrov). Najdražja dela sta motor, ki ga delajo v start-upu Vorteks na Gorenjskem, in baterija. »Če bi na Kickstarterju objavili, da bo redna cena pozneje višja, bi dobili še več naročil,« dodaja sogovornik.

Medijem so povečali obisk

Med kampanjo na Kickstarterju ga je presenetilo tudi, da je flykly postal tako vroča novica, da so jih blogarji in največji spletni mediji sami prosili za več informacij. »Neki blogar nam je pisal, da je o flyklyju bralo 600 tisoč različnih spletnih uporabnikov, prej pa je njegov blog spremljalo deset tisoč posameznikov, na danski spletni strani Dr.dk je bil članek o nas četrti najbolj bran,« Klanšek pojasnjuje, kako so povečali branost spletnih medijev.

Prehiteli so ugledni MIT

K večji publiciteti projekta FlyKly je pripomoglo tudi to, da je ekipa prestižnega Massachusetts Institute of Technology (MIT) kmalu po začetku kampanje množičnega financiranja za flykly sporočila, da bodo konec novembra dali na trg The Copenhagen wheel, izumljen in prvič predstavljen že leta 2009. »Spodbudili smo jih k pripravam za vstop na trg in ko so mediji pisali o enem, so omenili še drugega, tako da sta oba projekta dobila več pozornosti, na trgu pa je dovolj prostora za nas, njih in še kakšnega tekmeca,« komentira Niko Klanšek.

Pozanimali smo se tudi na MIT in izvedeli, da je pred letom dni podjetje Superpedestrian, ki so ga ustanovili raziskovalci MIT in izumitelji The Copenhagen wheel, dobilo ekskluzivno pravico do uporabe tudi tistih delov tehnologije, ki jih je MIT lahko patentno zaščitil v Evropi, Aziji, Severni in Južni Ameriki.

Za industrializacijo pametnega kolesa so potrebovali vlagatelje. Podprla sta jih tudi David Karp, ustanovitelj Tumblra, in sklad tveganega kapitala, ki je med drugim financiral tudi v Twitter, Tumblr, Foursquare in Runkeeper, pravi Assaf Biderman. Prvi prodajni model so predstavili prejšnji teden, na svoji spletni strani www.superpedestrian.com pa že zbirajo prednaročila. Cena je višja kot za flykly, in sicer 699 dolarjev (512 evrov).

Assaf Biderman dodaja, da je Niko Klanšek pred približno letom dni in pol z njim navezal stik, hotel izvedeti več o The Copenhagen wheel in se zanimal za poslovno sodelovanje. »Aprila lani je Klanšek naš laboratorij na MIT tudi obiskal in spoznal vso ekipo, kmalu zatem pa sva izgubila stik,« še pravi Biderman.

Lekcija za naprej

Ali bi prihodnjič ravnal kaj drugače? »Pred kampanjo bi podpisal pogodbo z dobavitelji in sodelavci o njihovih nalogah in plačilu,« pravi Niko Klanšek.

Avtorica: Petra Šubic

Članek je bil objavljen 9. decembra na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...