So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Preselila se je na Tenerife in prodrla s podjetjem

Čas branja: 4 min
07.12.2013  11:37
Preselila se je na Tenerife in prodrla s podjetjem

Lokalna vlada na španskem otoku Tenerife je po poku nepremičninskega balona spoznala pomembnost vlaganj v podjetja in znanje in ne več v gradnjo novih naselij. Prihodnost vidi v ponudbi izobraževalnih programov, dajanju ugodnih posojil start-up podjetjem in organiziranju predstavitev podjetniških zamisli vlagateljem.

Te možnosti je izkoristila tudi Slovenka Tanja Ovaska, ki živi v otoškem glavnem mestu Santa Cruz, kjer je skupaj z možem in poslovnim partnerjem ustanovila visokotehnološki startup Dialective. S svojo inovativno idejo spletnega orodja za izdelavo paketov informacij (inboxes) v obliki diagramov in miselnih vzorcev so zmagali na natečaju za najbolj inovativno podjetje Tenerife Invierte 2013 in s tem dobili pisarno v tamkajšnjem tehnološkem parku ter možnost izobraževanja v Silicijevi dolini.

dialective-team-xx.1384111691.jpg.o.600px
Ekipa start-up podjetja Dialective (Juan González, Arturo Calvo, Tanja Ovaska, Miguel de Vega, Josué Candela) je s svojo inovativno idejo spletnega orodja za izdelavo paketov informacij (inboxes) v obliki diagramov in miselnih vzorcev zmagala na natečaju za najbolj inovativno podjetje Tenerife Invierte 2013.

Ugodna posojila

»Postopek odprtja podjetja v Španiji se je v zadnjih treh letih skrajšal in zelo poenostavil, saj se podjetje lahko odpre v 24 urah. Otoška gospodarska zbornica ponuja podjetnikom brezplačno svetovanje o ustanovitvi podjetja in administraciji, ki spremlja podjetništvo. Tudi posojila lahko mladi podjetniki najamemo pod zelo ugodnimi pogoji,« navaja sogovornica. Kot največjo težavo pa omenja miselnost, ki se kaže v nezaupanju zasebnih vlagateljev pri vlaganju v visokotehnološka podjetja; ta še posebej prevladuje na Kanarskih otokih. Takšna vlaganja pojmujejo kot tvegano naložbo, saj so bili doslej navajeni vlagati v nepremičnine in novogradnje, kar je do pred kratkim še veljalo za varno naložbo.

Cene nepremičnin upadle za 30 odstotkov

Nepremičninski trg je doživel zlom in od leta 2007, zadnjega predkriznega leta, pa do danes so cene nepremičnin na Kanarskih otokih upadle za 30 odstotkov. Povprečna cena kvadratnega metra je 1.300 evrov, na manj poseljenih otokih je nižja, na bolj poseljenih pa višja. Trenutno nepremičnine kupujejo predvsem tujci, največ Rusi.

Otoški prebivalci se zaradi strahu pred izgubo delovnega mesta in pomanjkanja bančnih posojil ne odločajo več za vlaganje v nepremičnine. Gradbeni sektor je skoraj v celoti zamrl, kar je povzročilo hitro rast brezposelnosti. Veliko mladih je v preteklosti opustilo šolanje, ker so videli možnost za hiter zaslužek v gradbenem in nepremičninskem sektorju ter v povezanih dejavnostih, denimo pleskarstvu, mizarstvu, vodovodarstvu, električarstvu... Zdaj so brez služb in brez izobrazbe, kar je za družbo velika težava.

Razcvet podjetništva

Recesija, ki je Španijo močno prizadela, se pozna tudi na otoku Tenerife. Trgovine, restavracije, kavarne, kinodvorane zapirajo svoja vrata, pojavljajo pa se ljudske kuhinje in restavracije, v katerih ponujajo »krizni meni« za tri evre. Enkrat na teden ga brezplačno omogočijo tudi tistim, ki kosila ne zmorejo plačati. Očitno znamenje recesije je tudi pojav lokalov za odkup zlata.

Po drugi strani pa je recesija pozitivno vplivala na razmah podjetniških pobud na Kanarskih otokih in s tem tudi na njihovo podjetniško dejavnost. »Lokalna vlada želi doseči preskok iz gospodarstva, ki sta ga gnala predvsem gradbeni in nepremičninski sektor, v gospodarstvo, ki bo temeljilo na znanju. Brezposelnost je na Kanarskih otokih okoli 35-odstotna, med mladimi do 25 let celo 70-odstotna.«

Delovna mesta v turizmu

Prosta delovna mesta so predvsem v turizmu, kjer se z znanjem jezikov zlahka najde sezonsko delo. Zaradi splošnega pomanjkanja prostih delovnih mest se ljudje odločajo za odpiranje lastnega podjetja. Mlada podjetja imajo zdaj veliko možnosti za finančno podporo, organizirajo se forumi, na katerih se podjetja predstavijo, na voljo je več posojil z nizkimi obrestnimi merami, odpirajo se inkubatorji za start-upe, tudi univerza podpira mlade študente, ki želijo s pridobljenim znanjem ustvariti svoje podjetje, pojasnjuje sogovornica.

Nagrajena ideja

Tudi v podjetju Dialective so mladi podjetniki to izkoristili in so ob ugotovitvi o vse večji zasičenosti spletnih uporabnikov z informacijami razvili spletno orodje, s katerim lahko vsakdo po hitri in učinkoviti poti najde želene informacije. »Tudi ustvarjalci spletnih strani, na primer blogarji, oglaševalci in drugi, lahko svoje spletne vsebine predstavijo v pregledni in vizualno privlačni obliki. S tem svojim uporabnikom poenostavijo iskanje informacij. Naše spletno orodje na spletni strani www.dialective.com je brezplačno in ga lahko vsakdo brez velikega računalniškega predznanja vsadi v svojo spletno stran. Morda je med zdajšnjimi uporabniki tudi že kakšen Slovenec,« razlaga Ovaskova njihovo nagrajeno idejo.

Promoviranje

Pri promoviranju svojega spletnega orodja uporabljajo dva pristopa. Z B2C (business to customers) kot ponudbo posameznim strankam računajo na viralni učinek in predvidevajo, da se bo orodje kar samo promoviralo prek strank, ki bodo svojo spletno vsebino objavljale na družbenih omrežij, spletnih dnevnikih ali svojih spletnih straneh.

Pri načinu B2B (Business to business), torej pri ponudbi podjetjem, pa predvidevajo, da bodo s ponudbo pilotnih projektov vzpostavili stik s posameznimi podjetji, za katera menijo, da bi jim aplikacija prinesla konkurenčno prednost. Njihove ciljne skupine so predvsem blogarji, spletni oglaševalci in vsa podjetja, ki svoje storitve, izdelke ali ideje oglašujejo prek spleta.

S tremi ustanovitelji in dvema zaposlenima sodijo med mala podjetja, v katerem vsi delajo v glavnem vse in se skupaj odločajo o poslovni strategiji, ki so jo zasnovali kot zelo prožno. Ob ugotovitvi, da neki ukrep ni prinesel želenih rezultatov, naredijo korenit preobrat brez visokih dodatnih stroškov. Sicer pa so ob obisku Silicijeve doline dobili uporabne poslovne nasvete, recimo da neuspeh ni sramota in da je vedno vredno poskusiti znova. Iz uspeha se ne naučiš veliko, se pa iz neuspehov in napak. V Evropi ob predstavitvi projekta navadno vsi najprej iščejo pomanjkljivosti in napake, v Ameriki pa najprej poudarijo prednosti in vse tisto, kar prinaša možnosti za uspeh.

Bootcamp Oxygen

»V prihodnjih treh mesecih se bodo trije člani podjetja udeležili start-up bootcampa Oxygen v Googlovem kampusu v Londonu, saj smo med desetimi podjetji, ki so jih izbrali v konkurenci 500 kandidatov. V razvojnem inkubatorju za start-upe bomo dobili pomoč in svetovanje različnih strokovnjakov in mentorjev. Po tem intenzivnem izobraževanju se bomo osredotočili na rast in prodajo. Vsekakor pa bomo zelo veseli, če se bo za oglaševanje svojih proizvodov s pomočjo našega spletnega proizvoda odločilo kakšno slovensko podjetje,« je optimistična Tanja Ovaska.

Avtorica: Maja Čebulj

Članek je bil objavljen 11. novembra 2013 na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...