So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Italijan, ki turistom prodaja slovenske izdelke

Čas branja: 2 min
07.12.2013  10:05  Dopolnjeno: 07.12.2013 11:32
Italijan, ki turistom prodaja slovenske izdelke

»Ljudem skupaj z izdelki prodajamo tudi zgodbo, da laže razumejo, kaj kupujejo,« pravi Eliano D'Onofrio, Italijan, ki se je v Ljubljano preselil zaradi ljubezni, zdaj pa s trgovino s slovenskimi spominki dela biznis.

»Ko sem se preselil sem, najprej nisem vedel, kaj bi počel. Pridobil sem si licenco in začel poučevati italijanščino, potem pa sem začel delati kot turistični vodnik po Ljubljani,« pravi D'Onofrio, ki je tu že nekaj let. Turistično vodenje je bilo za D'Onofria nekaj novega - po izobrazbi je namreč inženir. »Delo turističnega vodnika je postalo delo mojega življenja.« Pred nekaj več kot dvema letoma sta si z ženo želela posel razširiti in sta na Kongresnem trgu odprla trgovino s slovenskimi spominki, Caso Slovenija.

Eliana D`Onofria je v Slovenijo pripeljala ljubezen, zdaj pa ima inženir skupaj z ženo Jasno Pavičić
Eliana D`Onofria je v Slovenijo pripeljala ljubezen, zdaj pa ima inženir skupaj z ženo Jasno Pavičić na Kongresnemtrgu v Ljubljani trgovino s slovenskimi spominki Casa Slovenija.

Ime, ki združuje dve državi

V trgovini boste v veliki večini našli izdelke »Made in Slovenia«, D'Onofrio jih vanjo prinaša z vseh koncev Slovenije. »Kot vodnik sem se tudi odločil, da v trgovini ne smejo stati le police. Želel sem jo opremiti tako, da turisti ne pridejo le kupit, ampak jim o čem lahko tudi kaj več povem. Tako imamo lončeno peč, čebelnjak, kozolec, razstavljene imamo panjske končnice.« Predvsem pa si je želel, da bi se ljudje v trgovini počutili domače.

Z imenom trgovine je D'Onofrio skupaj z ženo Jasno Pavičić želel združiti Slovenijo in Italijo. »Vedno mi je bila všeč ideja, da bi delala pri nečem skupnem. Z eno italijansko in eno slovensko besedo združujeva najino zgodbo.«

Panjske končnice se dobro prodajajo

D'Onofrio v svoji trgovini tako ne želi prodajati le izdelkov, ampak predvsem zgodbe. »Zato je bilo treba tudi malo dlje iskati ljudi, ki v trgovini delajo poleg naju.« Poleg D'Onofria in Pavičićeve trenutno v trgovini pomagata še dva. Kot pravi sogovornik, je trgovina tudi dobra priložnost, da je spoznal ljudi z vsega sveta. »Čile, Argentina, Brazilija, Islandija, Avstralija, Mongolija, ljudje sem prihajajo od vsepovsod, največ pa je še vedno Italijanov.«

Med izdelki se dobro prodajajo slovenske pijače, magneti, bučno olje, čokolade, sploh zmajčki gredo dobro v promet, našteva D'Onofrio. Med bolje prodajanimi pa so tudi panjske končnice Jurija Primožiča. »Ko turistom razložiš, kaj pomenijo, zakaj so pomembne, potem ljudje to raje kupijo,« še dodaja.

Letošnja sezona bi lahko bila boljša

Zaradi vremena se je sezona začela zelo pozno, razlaga D'Onofrio. Po njegovi oceni je bila tako sezona dobra le zadnja dva meseca. »Letos je res čudna sezona. Dolgo časa je snežilo in v tem obdobju se ljudje več sprehajajo ob Slovenski cesti ali filharmoniji, proti sredini trga pa redkokdo zavije.«

Si pa D'Onofrio obeta precej dober september, na Kongresnem trgu bo namreč mestna navijaška cona ob košarkarskem prvenstvu. Pri napovedih sicer ostaja skromen, saj se raje pusti prijetno presenetiti.

Take priložnosti v Italiji ne bi dobil

D'Onofrio si tudi v prihodnje želi ostati v Ljubljani, eden izmed razlogov je tudi ta, da si takega posla pri naših zahodnih sosedih ne bi mogel omisliti. »Če bi v Italiji želel odpreti tako trgovino na dobri lokaciji, tega nikakor ne bi mogel. Takih možnosti tam ni,« pravi D'Onofrio. Ob tem pa še zatrjuje, da si slovensko in italijansko poslovno okolje nista preveč različna. »Birokracija je pač nekaj običajnega tu in tam,« ugotavlja.

Članek je bil 2. septembra 2013 objavljen na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...