So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Pivot

Čas branja: 5 min
06.12.2013  13:20  Dopolnjeno: 06.12.2013 13:20
Pivot

Skozi pretekle lekcije smo predstavili, kako pomembno za uspeh je hitro premikanje in uspešno prilagajanje povratnim informacijam iz trga. Izvajanje razvojnih ciklov oz. iteracij so temelj agilnih metod. Da so spremembe edina stalnica na podjetniški poti, zgovorno dokazuje podatek, da kar dve tretjini podjetij radikalno spremeni svojo izhodiščno poslovno idejo.

Spremembe, ki so rezultat zbranih povratnih informacij so lahko manjše, kot je recimo sprememba v postopku opravljanja spletnega nakupa ali sprememba položaja določenega elementa na spletni strani in podobno. Spremembe pa so lahko tudi radikalnejše. Ko podjetje korenito spremeni enega izmed ključnih elementov svojega poslovnega modela govorimo o t.i. pivotu.

Kdaj se odločiti za pivot?

Večjo spremembo v naši poslovni strategiji v podjetju izvedemo takrat, ko se napredek v našem podjetju ustavi. Ko se ključni kazalniki uspeha ne izboljšujejo, temveč ostajajo enaki oz. morda celo nazadujejo. S pivotom preprečimo, da bi se naše podjetje spremenilo v t.i. "zombi podjetje" o katerem je pisal že Blaž v prejšnjih prispevkih. Skratka pivot je eden izmed temeljnih principov "the lean" koncepta in podjetjem omogoča pravočasno spremembo enega ali več elementov svojega poslovnega modela ob hkratnem ohranjanju svoje temeljne vizije.

Vrste pivotov

V osnovi ločimo deset vrst pivotov, ki se jih podjetja lahko poslužujejo:

  • Zoom-in Pivot; eno funkcionalnost produkta nadgradimo v samostojen produkt,
  • Zoom-out Pivot; obratno kot Zoom-in; celoten produkt postane ena izmed funkcionalnosti večjega produkta,
  • Customer Segment Pivot; sprememba targetiranega segmenta uporabnikov,
  • Customer Need Pivot; feedback uporabnikov nam kaže, da bolečina, ki jo rešujemo ni bistvenega pomena ali pa za našo rešitev uporabniki niso pripravljeni plačevati; to zahteva repozicioniranje našega produkta ali popolnoma nov produkt,
  • Platform Pivot; sprememba našega produkta iz platforme v rešitev ali obratno,
  • Business Architecture Pivot; prehod iz "high margin, low volume" v "low margin, high volume" ali obratno,
  • Value Capture Pivot; sprememba monetizacijskega oz. prihodkovnega modela podjetja
  • Engine of Growth Pivot; sprememba "motorja rasti" produkta. Recimo iz "viralnega" v "plačljivega",
  • Channel Pivot; sprememba prodajnega kanala preko katerega podjetje prodaja svoje produkte,
  • Technology Pivot; zamenjava temeljne tehnologije našega produkta.

Kako pristopiti k pivotiranju

Radikalne spremembe enega izmed ključnih elementov svojega poslovnega modela se mora podjetje lotiti zelo premišljeno in temeljito:

  • Močna vizija je potrebna, da navkljub velikim spremembam podjetje ohranja svojo temeljno identiteto in smer.
  • Globoko poznavanje panoge je temelj za izvajanje sprememb v poslovnem modelu. Če niste ekspertni poznavalec svoje panoge, ekosistema v katerem delujete, so vse spremembe strel v prazno.
  • Hipoteze, dobre metrike in  merljivi cilji so osnova zato, da bodo odločitve o spremembah temeljile na trdnih, merljivih in jasnih poslovnih podatkih. Najboljši vir podatkov za odločanje so rezultati eksperimentov s pomočjo katerih preverjate zastavljene hipoteze vašega poslovnega modela. Odlična analitika bo znatno povečala možnosti uspeha v nadaljnji iteraciji, zato merite, merite in šele nato spreminjajte.
  • Trdna volja in strast bosta na koncu odločili, ali boste uspešno implementirali spremembe. Na spremembe mora biti pripravljena tako vaša podjetniška ekipa kot kot tudi vaši uporabniki in kupci.

Kot startuper morate sprejeti spremembe kot stalnico v vašem poslovanju. Za uspešno iskanje skalabilnega, profitabilnega in ponovljivega poslovnega modela bodo pivoti postali vaša stalnica. Pripravite se na te spremembe in veliko uspeha pri iskanju optimalne kombinacije elementov poslovnega modela!

Lean marketing

Marketing je poleg inoviranja temelja naloga v vašem startup podjetju. Zaradi negotovih okoliščin v katerih startupi poslujejo in zaradi močno omejenih resursov je potreben prilagojen pristop.

Zakaj potrebujem marketing?

Marketing je kategorično podcenjevana aktivnost pri podjetnikih. Večina se raje ukvarjajo z razvojem funkcionalnosti rešitev in reševanje tehničnih težav kot pa z marketingom. Zakaj? Marketing pomeni stopiti stik s trgom, v stik z vašimi uporabniki in strankami. To običajno pomeni veliko negativnih povratnih informacij, kritik in zavrnitev. To je realnost in prej se boste soočili s tem, bolj uspešni boste v iteracijah.

Osnovne naloga marketinga v začetnih fazah startupa so:

  • Pridobivanje prvih uporabnikov,
  • Gradnja zavedanja o vaši rešitvi in blagovni znamki,
  • Pridobivanja priporočil uporabnikov.

Tudi v marketingu velja ubrati "lean" pristop. Postopno razvijajte, testirajte, merite in izboljšujte vaša marketinška orodja in pristope, da boste s pomočjo serije eksperimentov odkrili najbolj učinkovit kombinacijo. Na ta način se boste največ naučili o pristopih in orodjih, ki so za izbrano ciljno skupino in za vaš produkt najbolj primerne.

Brez naslova
Vir: @UrbanTurbanGuy

Marketinška orodja

Dobro zasnovan produkt, ki rešuje resnično in globoko bolečino je najboljše marketinško orodje vašega startupa. Brez dobrega produkta, vam še tako odlična uporaba marketinških orodij ne bodo koristila. Prvi cilj v zgodnjih fazah razvoja je namreč, da s skupino prvih uporabnikov (t.i. "early evangelistov") zveste ambasadorje vašega produkta in vaše blagovne znamke. To boste dosegli v primeru, če boste z njimi razvili iskren, oseben in pristen odnos z dobro dvosmerno komunikacijo. Ko bodo uporabniki začutili vašo predanost in iskrenost k reševanju njihove bolečine, bodo svoje zadovoljstvo kot virus širili naprej.

"10% influence the purchasing behavior of the other 90%"  Malcolm Gladwell, The Tipping Point

Poleg dobrega produkta, se v vaši marketinški "orodjarni" nahajajo še druga pomembna orodja, ki jih lahko s pridom izkoristite za doseganje zastavljenih ciljev:

Jasno zastavljene vizija, vrednote in poslanstvo. Jasno komunicirajte kako želite spremeniti svet. Kaj je tisto, kar vas motivira, za kar si prizadevate, za kar gori vaše srce. Jasno zastavljeno identiteto nato vpletite v vaše komunikacije in ključna sporočila. Bodite prepoznavni, unikatni in izvirni. Naj vaši uporabniki začutijo vašo strast in predanost.

Dobro oblikujte osnovne informacije o vašem podjetju. Oblikujte enostavne, neposredne in iz uporabniškega stališča oblikovane odgovore na tri ključna vprašanja:  Kaj počnete? Zakaj je to relevantno zame kot uporabnika? Zakaj uporabljati/kupiti prav vaš produkt? Odgovori omenjena tri vprašanja naj postanejo jedro vašega "pitcha" in vaših sporočil.

"Marketing is for companies who have sucky products"  Fred Wilson

"Content marketing" je izredno učinkovit način za pozicioniranje v spletnih iskalnih in za pridobivanje novih uporabnikov. Pišite blog. Prispevki naj bodo zanimivi, povezani z vašo panogo in produktom, naj bodo zabavni in viralni. Zanimive infografike, ki jih uporabniki delijo s svojimi prijatelji po različnih družbenih omrežjih so lahko učinkovit vir za pridobivanje potencialnih uporabnikov na vašo spletno stran. Seveda poskrbite, da se obiskovalci, ki jih na podlagi zanimivih vsebin privabite na vašo spletno stran, vpišejo na vaš seznam prejemnikov e-sporočil.

Različna družbena omrežja so eno izmed najbolj priljubljenih in učinkovitih orodij vašega startupa. Omogočajo vam učinkovito dvosmerno komunikacijo, gradnjo skupnosti zvestih uporabnikov, objavljanje zanimivih in relevantnih vsebin in kar je izredno pomembno, omogočajo izredno viralnost in hitro povečevanje baze potencialnih uporabnikov.

Po raziskavi podjetja HubSpot sta omrežji LikedIn in Facebook pripeljala kupce kar za 41 % evropskih podjetij.

Vsako družbeno omrežje ima zakonitosti, prednosti in slabosti. Na spletu obstaja  ogromno zanimivih informacij kako, kdaj in zakaj se posluževati katerega.

Dogodki in konference so prav tako super način kako promovirati vaš produkt in zbirati povratne informacije. Izkoristite možnost pitching dogodkov in raznih tekmovanja za pridobivanje pozornosti potencialnih uporabnikov, potencialnih partnerjev, medijev in investitorjev. Na dogodek se dobro pripravite. Vaš "pitch" naj bo izpiljen, kratek in jedrnat. Ne nadlegujte in dolgočasite ljudi. Izdelajte se izvirne vizitke in jih razdelite. Predhodno se pozanimajte kdo bo obiskal dogodek in se pripravite kako boste relevante osebe nagovorili, če jih srečate. Dan ali dva po dogodku vedno pošljite sporočilo tistim, s katerimi ste se srečali in so pokazali interes za vaš produkt in/ali podjetje. Skrbno izbirajte katerih dogodkov se boste udeležili - vprašajte se, ali je udeležba vredna vašega dragocenega časa.

Mediji in novinarji. Startup podjetništvo v zadnjem obdobju pridobiva vedno več zaslužene pozornosti  iz strani različnih medijev. Spodbudne, pozitivne in zanimive zgodbe so dobrodošla popestritev sivega vsakodnevnega dogajanja. Kot startup imate izredno priložnost, da s svojo izvirno, edinstveno in zanimivo zgodbo pritegnete pozornost medijev in tako skozi tiskane in elektronske objave posredno komunicirate in promovirate vaš produkt.

geek house
Start:up Geek House (www.geekhouse.si) ponuja cenovno dostopne co-working prostore za start:upe in freelancerje s kreativno klimo in lean filozofijo v večjih mestih po Sloveniji. V okviru Start:up Geek House-a se izvaja tudi intenziven pettedenski program za start-up podjetja, v katerem udeleženci pridobijo celovit pregled nad »the lean start-up« metodologijami, obenem pa aktivno delajo pod mentorstvom strokovnjakov na razvoju in lansiranju svoje podjetniške ideje. Master of Start:ups zajema pet srečanj. Na vsakem srečanju udeleženci pridobijo pomemben del znanja sodobnih metodologij gradnje podjetij. Ta članek je povzetek ključne lekcije posameznega srečanja. Najbolj drzni udeleženci pa bodo pisali tudi o svojem napredku skozi pettedenski program.

Kako biti uspešen pri komuniciranju z mediji:

  • opravite domačo nalogo in si izdelajte kakovostno adremo relevantnih medijev in novinarjev;
  • z novinarji gradite iskren in oseben odnos;
  • redno obveščajte novinarje o zanimivem dogajanju v vašem podjetju;
  • pri komunikaciji bodite kratki, jedrnati, izvirni in izpovedni;
  • za objave imejte pripravljene mutlimedijske materiale (fotografije, videoposnetke, sreenshote, infografike...vse kar se lahko uporabi za zanimivo medijsko objavo);
  • zagotovite "promo kode" ali "beta" dostope do vašega produkta - tako bodo lahko novinarji bolje spoznali vaš produkt;
  • izogibajte se dolgočasnim in standardnim vsebinam in frazama in ne bodite dolgočasni;
  • vztrajnost se vedno obrestuje!

Testirajte, merite, iterirajte

Tudi pri vašemu marketinškemu pristopu uporabite koncept validiranega učenja. Eksperimentirajte, merite in se učite. Ko najdete pravi recept ga ponovite in še izboljšajte.

Pa uspešno delo!

Avtor: Urban Lapajne

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...