So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

»Nisem nemočna ovčka, s katero bi se lahko igrali«

Čas branja: 3 min
04.12.2013  12:28
»Nisem nemočna ovčka, s katero bi se lahko igrali«

Slovenke se bojijo podjetniške poti, manjka jim samozavesti in odločenosti, a nekatere podjetnice dokazujejo, da je mogoče peljati svojo pot tudi v težkih časih, če je le dovolj trme in želja dovolj velika.

V zgodnje podjetništvo se vključuje 2,6 odstotka odraslih Slovenk ali najmanj v Evropi, na prvih mestih sta Estonija z 9,7 in Latvija z 8,2 odstotka.

»Po diplomi iz ekonomije so mi ponudili službo v banki, a se nisem videla tam,« pripoveduje Vesna Hostnik, lastnica butika La Vision, ki se je že kot absolventka odpravila na podjetniško pot. A je med Slovenkami bolj izjema, če sodimo po podatku, da so Slovenke med Evropejkami na zadnjem mestu po deležu odraslih žensk, ki se vključujejo v zgodnje podjetništvo. Po raziskavi Global Entrepreneurship Monitorja je ta delež 2,6-odstoten, vodita pa Estonija z 9,7 in Latvija z 8,2 odstotka. »Slovenke imamo glede na pogoje za odprtje lastnega podjetja in razmere, ki vladajo v tem trenutku v našem gospodarstvu, vse več strahov, saj je prihodnost na tem področju precej negotova,« ugotavlja Anja Žagar iz centra Žensko podjetništvo.

hostnik vesna
Vesna Hostnik je že kot študentka vedela, da bo podjetnica. Med svojimi bližnjimi je zaradi tega štela za samosvojo. Težko so jo razumeli, a kljub težkim trenutkom svoje odločitve ni nikoli obžalovala.

Preživela katastrofo

Hostnikova je imela v dobrih časih štiri trgovine z oblačili. »Leta 2008 sem v Ljubljani slavnostno odprla velik butik, čez teden dni je bila razglašena recesija. To je bila katastrofa, imela sem velikanske obveznosti, vse sem postavila na kocko za ta projekt,« opisuje težke trenutke. Čez noč se je odločila, da obdrži le butik v Domžalah in kot podjetnica preživi. Zdaj dela v butiku sama, nekoč je imela deset zaposlenih. Dolgove, ki so nastali z naložbo leta 2008, še danes odplačuje.

saša rozman
Saša Rozman je bila zaposlena v turizmu, zdaj je sama svoj šef in motivatorka za osebnostno rast.

Podjetne ženske niso razumljene

»Slovenke se premalo zavedamo svoje vrednosti, nimamo pravega zagona, zato nas je tudi malo med podjetnicami,« je prepričana Hostnikova. S tem se strinja Žagarjeva: »Verjamejo v svojo poslovno idejo, ne pa vase, da jo lahko uresničijo. Potrebujejo tudi več podjetniškega znanja in veščin.« Hostnikova je verjela vase. »Sama sem vedno štela za samosvojo, starši so bili zelo zadržani do moje želje po samostojni poti, a hkrati brez njihove pomoči ne bi zmogla.« Zdaj ima svojo blagovno znamko in krize ne priznava. »Nikakor nisem več nemočna ovčka, s katero bi se lahko igrali.« Ugotavlja, da je v preteklosti marsikdo izkoristil to, da je ženska, in se skliceval na njena čustva. »Dovolila sem, da me izkoriščajo, a za to sem odgovorna sama. Zdaj tega ne dovolim več, svojo žensko noto uresničujem skozi svojo ustvarjalnost.«

Mame in žene na razpotju

Saša Rozman, coachinja in motivatorka za osebno rast, se je za samostojno pot odločila, ko je ostala brez službe. »Čutila sem, da želim delati zase in tako, kot čutim, da je prav,« pojasnjuje. »Ni bilo preprosto, vsi so pričakovali, da bom kot mama dveh majhnih otrok sprejela 'normalno' službo ter ubrala neko varno pot naprej.« Tudi zaradi tega, dodaja Žagarjeva, ženske dalj časa razmišljajo o podjetniški poti: »Razmišljamo, kako bo ta odločitev vplivala na družino in partnerja. Podpora zadnjega je pri ženski zelo pomembna. Kar pa ne pomeni, da smo ženske v podrejenem položaju.« Rozmanova potrjuje, da je njeno željo mož sprva težko razumel. »Pogosto mi ni bilo lahko, a vztrajala sem, ker sem vedela, da delam prav.«

anja žagar
Anja Žagar svetuje ženskam, ki si želijo stopiti na podjetniško pot, a ne vedo, kako narediti ta korak.

Veliko izgovorovAnja Žagar

Rozmanova je prepričana, da je v Sloveniji še vedno malo razumevanja posameznic, ki se želijo odpraviti na samostojno pot. »Žensko še vedno vidimo doma za štedilnikom in v neki varni, umirjeni službi. Toliko je sposobnih Slovenk, ki bi lahko ogromno dosegle, a si ne upajo, ne vedo, kaj bi počele, iščejo izgovore, češ da ni pravi čas, da nimajo denarja ... A čeprav se sliši klišejsko - treba je verjeti vase in v svoj posel. Vse drugo pride zraven.« Sama verjame, da bo njeno podjetje zraslo, čez pet let si želi, da bi imela tam do deset zaposlenih. »Če mi je uspelo v teh časih preživeti, si zdaj ne predstavljam, da bi lahko šlo še slabše.« Žagarjeva pravi, da ženske dobro funkcionirajo v kriznih časih, ker so manj naklonjene tveganju. »A na poslovno uspešnost - naj si bo moškega ali ženske - najbolj vplivajo osebnostna zrelost ter pripravljenost na nenehno učenje, izpopolnjevanje in napredovanje.«

Avtorica: Teja Grapulin

Članek je bil objavljen na Finance.si 3. decembra 2013

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...