So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Blog: Ljubezen s trgom

Čas branja: 2 min
28.11.2013  15:57
Blog: Ljubezen s trgom

Ko postaneš podjetnik, si narišeš, kako boš s svojo voljo premikal gore, s svojimi briljantnimi idejami rušil zidove in s svojim znanjem gradil mostove. Dan je od jutra do večera prepojen s čustvi vseh barv, od večera do jutra pa je spanec nemiren in vedno prekratek. Izobraževanja, kot je Masters of Start:up, pa nas iz udobnih pisarniških stolov vabijo ven na trg med naše potencialne stranke. Jasno nam postaja, da bo čustva potrebno zamenjati s skrbno načrtovano metriko in statističnimi kazalci trga.

Kot inženirji smo svet okrog sebe vedno opazovali na varni razdalji z laboratorijskega okolja in ga nismo nikoli spraševali po njegovih potrebah, ampak smo vedno zaupali svojemu ozkemu videnju in prepričanju. Zdelo se nam je, da o potrebah strank vemo mnogo več, kot one same. V resnici pa je to delo namesto nas opravljal nekdo drug, neka druga služba znotraj podjetja. Ko pa si stratup, nisi dovolj velik, da bi imel službo za tržno analitiko, oglaševanje in prodajo. Dopoldne si sistemski analitik, med kosilom razvijalec, popoldne komercialist in zvečer računovodja.

Pomembno spoznanje tokratne delavnice je, da je stik s trgom sicer boleč, a nujno potreben v čim zgodnejši fazi razvoja produkta. Še tako suhoparni intervju z bodočim uporabnikom ti vsaj v enem odgovoru postreže z neverjetno dragoceno informacijo, ki je na drug način ni možno ne uganiti, ne izračunati.

Ekipa podjetja CodeMonkee
Ekipa podjetja CodeMonkee "Out Of The Building"

Takoj po drugi delavnici smo se lotili naloge in vsakega, ki nam je prišel pred oči morili z vprašanji in problemi, ki jih rešuje naš produkt Axilla (osebni zdravstveni karton na pametnem telefonu). Ljudje so že zaradi spoznanja, da pravzaprav sodelujejo pri nastajanju morda nečesa velikega, pripravljeni deliti svoje izkušnje s problemom, ki ga rešujemo. Ekipa podjetja CodeMonke se je torej odpravila "Out Of The Building" in ni nam žal. Poleg uporabnikov (pacientov) pa moramo nujno v načrtovanje rešitve vključiti medicinsko stroko. Projekti na tem področju so namreč že propadali, ker snovalci v svoje okolje niso povabili ključnih akterjev.

Strategijo razvoja produkta je potrebno najprej preveriti s hipotezami, saj podjetnik prevečkrat zaupa svoji intuiciji. Skladno z rekom "Bolje ispasti glup nego iz aviona" smo v tem tednu postavili hipoteze, ki jih moramo v nadaljevanju nujno preveriti z različnimi agilnimi metodami, pri čemer so nam v veliko pomoč zelo dostopna orodja (Web Analytics, Split Testing, Multi-variant Testing, ...). V najkrajšem možnem času bomo pripravile eno ali več pristajalnih strani (Landing Page), s čimer bomo merili, katere so funkcionalnosti, ki si jih naši potencialni uporabniki najbolj želijo, v katerem trenutku so najbolj dovzetni za nakup aplikacije in kateri segment pacientov je najdovzetnejši za uporabo osebnega zdravstvenega kartona.

2
Axilla MVP - Minimum Viable Product

V podjetju smo v fazi intenzivnih priprav minimalno sprejemljivega produkta (MVP), ki nam bo služil za prvo interakcijo uporabnika z našo rešitvijo in na podlagi katerega, bomo sprejemali odločitve o nadaljnjem razvoju. Ker niti ni nujno, da je MVP pripravljen v obliki delujoče aplikacije, smo v tem tednu na papirju pripravili samo nekaj glavnih mock-up scen, kako bo Axilla reševala problem nedostopne in neurejene zdravstvene dokumentacije posameznika. Z izdelanim se nam je že takoj uspelo uvrstiti med finaliste natečaja Elevator Pitch slovenskega mobilnega operaterja.

Že po drugi delavnici se zdi, da smo za sabo pustili ugibanja o tem, kako si mi predstavljamo, da se bo trg odzval. Raje se bomo zaljubili vanj in ga poslušali, kaj nam hoče povedati in se mu pohlevno podredili na osnovi metrik. Le takšen odnos nam v končni fazi lahko pomeni uspeh.

Avtor: Goran Bambič, Codemonkee

geek house
Start:up Geek House (www.geekhouse.si) ponuja cenovno dostopne co-working prostore za start:upe in freelancerje s kreativno klimo in lean filozofijo v večjih mestih po Sloveniji. V okviru Start:up Geek House-a se izvaja tudi intenziven pettedenski program za start-up podjetja, v katerem udeleženci pridobijo celovit pregled nad »the lean start-up« metodologijami, obenem pa aktivno delajo pod mentorstvom strokovnjakov na razvoju in lansiranju svoje podjetniške ideje.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...